10 czerwca 2014

10 czerwca 2014, wtorek ( Strach )

Chciałam coś zabić - zabiłam szerszenia -
wielki był, twardy miał łeb i ja byłam twarda.


.


liczba komentarzy: 38 | punkty: 0 |  więcej 

ApisTaur,  

użądl / by użądlonym nie być //:)

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

trzeba zabić ten strach, Apis, żeby nie zginąć:)

zgłoś |

Damian Paradoks,  

Młotkiem się nie głaszcze by wbić gwoździa ;)

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

trach! Damian:)

zgłoś |

AGIZ,  

było nie było Twoje na wierzchu ...

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

chwilowo, AGIZ, bo już nowe szerszenie szukają miejsca...

zgłoś |

An - Anna Awsiukiewicz,  

a może szukają mordercy?? --hihi

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

he he:)) Witam, An - stokrotko

zgłoś |

Ananke,  

:))))))) rozbawiłaś mnie, ale tak naprawdę szerszenie są pożyteczne i odkąd to wiem, już ich nie zabijam :))

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

nie zapylają roślin, niszczą owoce, uśmiercają pszczoły, pchają się blisko naszych siedlisk i straszą, więc gdzie tu ich pożyteczność? Ananke:)

zgłoś |

Ananke,  

wszystko to prawda, ale żywią się też owadami, które są uciążliwe dla człowieka, muchówki, komary i inne, jedna ich kolonia potrafi dziennie upolować pół kg much i komarów :) to bardzo dużo. Co do pszczół - wyrządzane szkody nie są aż tak straszne (1 procent populacji). Poza tym szerszenie są łagodne, nie atakują same. Jeśli już to wielkie stworzenie się pojawi nad nami należy zachować spokój i nie machać rękami - a odleci - już to przerabiałam :)

zgłoś |

Damian Paradoks,  

w naturze nikt o rację się nie pyta. Nie znam szerszeni i cenna lekcja o nich, Ananke. Przypomina mi to historię importowania zwierzyny na kontynent australijski. Sprowadzono niewinne i przemiłe zające z Europy. Stały się prawdziwą plagą. Potem psy by zjadały zające. Psy stały się plagą :) Natura sama wie jak jest 'najlepiej'. W cudzysłowie bo natura nie ma ludzkiego nawyku oceniania innych. Szerszenie są piękne. Wiem o tym na pewno :)

zgłoś |

Ananke,  

dzięki :)) natura sama wie co jest dla niej dobre i każde stworzenie ma swoje miejsce i znaczenie, choć z punktu widzenia człowieka, niektórych stworzeń chcielibyśmy się pozbyć. Akurat jeśli chodzi o szerszenie nie stanowią dla człowieka większego zagrożenia ani gospodarki, choć cieszą się niechlubną sławą, a niesłusznie. Przyznam ze wstydem, sama je kiedyś zabijałam, teraz mijamy się pokojowo :)

zgłoś |

copelza,  

dobrze że chociaż kobiałki są dzisiaj twarde

zgłoś |

deRuda,  

dziś rany mnie obudził, hulał po pokoju, wielki był dziad, że.. ufff ponad 3cm długość ciała, ale pilnowałam go i wysyłam mu informacje telepatycznie - wyjdź oknem, wyjdź... no i poszedł. W razie czego miałam w pogotowiu słoik i kartonik, żeby go schwytać i na dworze wypuścić :))

zgłoś |

Ananke,  

hehe no tak, można się przerazić tego zwierza :) nie raz wpadał mi do domu :) przyjęłam Twoją taktykę :)) są ciekawskie i czasami zapuszczają się do domów, ale nie polują na ludzi :))

zgłoś |

deRuda,  

przeczytałam gdzieś, że są mniej agresywne niż pszczoły, a to z tego względu, że z ich natury wynika, po pierwsze: nie muszą bronić miodu, po drugie: czują się silne, więc nie przychodzi im do głowy atak na człowieka. A w ogóle to podobne ich jad ma taką samą moc co pszczoły, ale niestety zawiera więcej substancji prowokującej ból, a no i żądło większe i niestety mogą dziabnąć kilka razy - ale są to bardzo rzadkie przypadki - trzeba ich naprawdę wkurzyć :) oby tak było, bo u mnie maja jakąś trasę przelotową przed moim oknem

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

deRuda, Ananke, Damian, copelza - to urodzeni mordercy - mają wszelkie ku temu atrybuty: niski, złowrogi dźwięk, wielkość, długość i grubość żądła, mocne szczęki, twarda tzw. skóra - a komary takie malutkie, ale nikt nie pomyśli, żeby je w razie czego w pudełko i za okno, chociaż życie to życie:))))

zgłoś |

deRuda,  

no niby tak, ale szerszeń nie rzuca się na człowieka, a komar natychmiast zatapia swe kły w moim ciele ;)

zgłoś |

Ananke,  

no tak - polują by wykarmić larwy, które żywią się mięsem, dorosłe osobniki to wegetarianie :) Tak polują, ale nie na ludzi przecież, i czym jest te ich 3cm nawet 5cm przy ludzkim średnio 175cm i 90kg ? :) Rozumiem niechęć do tych owadów, bo sama takową kiedyś przejawiałam :)

zgłoś |

Jaro,  

kiedyś nabiłem skurczybyka na igłę 12-tkę; to taka do pobierania krwi, czyli niemała:) i ten z tym latał, gratuluję męstwa , bohaterstwa i nieustraszonej nieustępliwości, takie rzeczy ...tylko u zwykłych ludzi heh:)

zgłoś |

Ananke,  

jesuu Jaro okrutniku, nie mów głośno takich rzeczy bo Cię Animalsi namierzą :)

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

bez przesady, Ananke - jakby rój takich osobników kontrolował wejście do Twojego domu, bo mają gniazdo między rynną a daszkiem, to oczywiście spoko - niech se żyją i się rozmnażają ku chwale natury:))

zgłoś |

Ananke,  

nie zwykłam popadać w przesadę, moje słowa do Jaro to jedynie żart. A co do szerszeni - faktycznie coraz bliżej ludzkich siedzib zakładają gniazda (ale to też z winy człowieka i braku naturalnych dziupli itp), jeśli zagnieździły się w takim miejscu jak mówisz - nie ma innej rady, jak poprosić straż pożarną by usunęła gniazdo.

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

no tak - wszystko z winy człowieka, bo karmi dziki, niedźwiedzie, szerszenie, sarny, itp:)

zgłoś |

Ananke,  

a żebyś wiedziała, że wszystko z winy człowieka, naturze człowiek nie jest do niczego potrzebny, karmi dziki, bo ingeruje w ekosystem, zagrabia ich naturalne siedliska, zresztą dzika zwierzyna radzi sobie doskonale bez człowieka

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

naturze człowiek nie jest do niczego potrzebny, jakby człowiek nie był jej elementem, a przecież tak nie jest, Ananke - dinozaury wyginęły, mamuty też, a człowiek trwa i się rozwija jako zwierzę:))

zgłoś |

Ananke,  

Gabrysiu wiesz, co chciałam powiedzieć, miałam na myśli naturę jako świat roślin i zwierząt, faunę i florę, kwestia czy człowiek jest częścią natury czy nie jest ciekawym zagadnieniem filozoficznym

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

zagadnienie filozoficzne, czy człowiek jest bardziej roślina, czy bardziej zwierzę? ciekawe:))

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

idę spać, Ananke, dobrej nocy Tobie i sobie życzę. Pa!:)

zgłoś |

Ananke,  

...eh tak, człowiek jest integralną częścią natury, ale nie traktowałabym go jednakowoż jak traw, mrówek i tych nieszczęsnych szerszeni, bo ma coś, czego nie ma cała reszta. Dlatego też napisałam, co napisałam wyżej.Wałkowałam już kiedyś ten temat i nie będę wracać, jednak wspomnę tylko, o niszczycielskiej roli człowieka jaką zgotował naturze ( i robi to nadal, choć ma świadomość w odróżnieniu od szerszeni), a w konsekwencji przyczyni się do zagłady całego ożywionego świata z gatunkiem ludzkim na czele - to będzie ten nasz "koniec świata", który sami sobie zgotujemy. Nie chce tu wypaść na nawiedzoną, zatem nie będę już wracać do tego wątku.

zgłoś |

nikojan,  

A co Tobie biedny szerszeń zawinił?

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

he he - zajarzyłeś, nikojan:))

zgłoś |

mua,  

AAALEEE CHRUPANKO TAKIEGO TWARDEGO TO MMMMNIAAAMMM ....NIE ??? ;)))

zgłoś |

gabrysia cabaj,  

trza se radzić, mua mua, co nie? :))

zgłoś |

Jaro,  

podobno kwaskowe są:)

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1