12 october 2014

Arab z opowiadania

 - Czy ja mogę tutaj usiąść - zapytała, a jej głos był drewniany jak cała jej sylwetka. Wpuściłem ją niechętnie i się odsunąłem. Wierciła się strasznie jakby usiadła na kolczatce, a po chwili zapytała czy bym się z nią miejscami nie zamienił. Odparłem że nie i żeby mi nie przeszkadzała, bo czytam. Cały wątek mi wypadł z głowy i znowu będę musiał zacząć od nowa. Kartka po kartce aż zrozumiem dlaczego ten arab z opowiadania był dla niej okrutny. I gdy już prawie dotarłem tam, gdzie poprzednio przerwałem ona znowu o coś zapytała i wybuchłem wewnętrznie. Chciała wyjść, a ja specjalnie jej nie przepuściłem i pojechała przystanek dalej. Zaczęła krzyczeć, że jestem źle wychowany i że jestem do tego rasistą. I wtedy dopiero zauważyłem, że ona jest jakąś cyganką czy kimś w podobie przybrudzonym. Wcześniej tego nie widziałem, no bo i po co? A mówiąc dlaczego to już w ogóle nie wiem. Zresztą nie ważne. Jak czytam książkę to nie mam zwyczaju dyndać głową na prawo i lewo w pogoni za wzrokową sensacją. Tak robią inni, nie ja. Patrzcie jaka wrażliwa. Podróba meksykanki. A jakie ma dzioby na twarzy. Jak by ją z procy karmili. Że niby ja rasistą? Wiele rzeczy mi można zarzucić, ale to? To było najgłupsze stwierdzenie jakie usłyszałem tego dnia. Chociaż się dopiero dzień zaczął. Tak jakby powiedzieć o bakłażanie że jest debilem albo żyrandolu że ma syfiaste życie. Czysty cygański surrealizm. Kierowca chyba wziął moją stronę, bo drzwi nawet nie chciał jej otworzyć z przodu, bo zimno i odwrócił wzrok. Musiała lecieć do drugich strasznie wściekła. Porażające. Zagłębiłem się w lekturze. Arab nie dawał mi spokoju, a raczej spokoju swojej trzeciej żony, którą chciał wymienić z sąsiadem na krowę. No cóż, życie.




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1