1 march 2016

1 march 2016, tuesday ( wpis )

Dzisiaj pierwszy marca
Deszcz ze śniegiem w harcach
Ostudził zapędy na pracę w ogródku
Krokusika przykrył biały całun smutku
I zgięty pod naporem wącha zmarzłą ziemię
Za furtką groźnie porykuje plemię
Szykuje stosy szafoty i klatki
O grzechy z młodości zapytuję matki
Wygrzebuję z szafy pożółkłe papiery
Spalić! Nim sam spłonę! Spalić je w cholerę!
Świadectwa z religii, książeczka SKO
Do pieca! Choć wiem, że dla nich,to może być mało
Na nic więc wysiłek zlęknionych nadnerczy
gdy staje się jasne że wolność wnet zaskwierczy



(-) od mua :)


number of comments: 50 | rating: 1 |  more 

alt art,  

czuję dym palonych teczek..

report |

Wieśniak M,  

właśnie płoną te z rysunkami z przedszkola...

report |

byłem...,  

Ja spaliłem w zeszłym tygodniu akty urodzenia,bo to było za komuny. Swoim synom też to radzę i ich przeprosiłem,że za wczesnie...

report |

Wieśniak M,  

Wystarczyło wygumkować miejsce urodzenia i zamienić na Londyn;))

report |

jeśli tylko,  

a Turek pod Koninem mna Turku!

report |

bosonoga,  

migiem spalić książeczkę PKO choćby ze stanem pięciozłotowym, bo wszechwidzący zarzucą ci ukryty stan majątkowy :)))

report |

Wieśniak M,  

a jak zaczną dochodzić że to były reżimowe pieniądze to wyrok aż sam się prosi :)))

report |

bosonoga,  

mgiełko - moim zdaniem słusznie się obawiasz :(

report |

Wieśniak M,  

wszyscy mamy prawo do lęku. Wyśmiewanie go jest miarą dobrej zmiany

report |

mua,  

żenada ;)) gdzie się dodaje minusy ?? heheh

report |

mua,  

S Wieś ;))) No ależ masz namieszane w jedną stronę ;)))))) Zastanawiałeś sie może dlaczego Kaczor ( który przez tyle lat się nie dorobil nic prócz nazwiska jest be . A komuniści: Walesa, Kwas, Komoruski , Tusk i inni dorobkiewicze są cacy ? ( czemu oni są cacy ?? Bo siedzieli przy okrągłym stole z Kiszczakiem i podpisywali to co im dyktował?? ) Czemu Walesa ma jedynie słuszne biuro Solidarnośc, w którym pracuje jego córka?? Czemu jest oceniany na grube miliony ?? Czemu zginą jeden kapitan który przyznał, że wiózł Walesę motorówką do stoczni?? ( bo tam nie ma żadnego płotu i nie było. A właściwie to ten kapitan co się przyznał, że wiózł popełnił za 2 tygodnie samobójstwo = zapewne ze wstydu, że oskarża ikonę heheh ) Czemu Walesa obalił razem z Tuskiem,Kwasem i innymi rząd Olszewskiego ? Czemu zginął Lepper, który wykrzyczał ( a posłuchać 8 minut przez które zginą Lepper) choćby Lewandowskiemu, który jest tera zeuroposłem, że sprzedał jakieś tam zakłady za bezcen i, że ma dowody na niegospodarność i tak mógłbym O multimilionerze Kwasie ? Czy o tym jak "dziwni agenci" dawali pijaczkom drobną kaskę na kwasa ( czytaj najtańsze wino) żeby za nim głosowali . Bo kwas pochodzi od tego = od łapówki dla pijaczków na tani kwas żeby głosowali na kwasa heheh , a nie od skrótu nazwiska heheh ) Czy wynoszącym meble Komoruskim? Czy jego żonie ( tu wystarczy zajrzeć do wilki) ... żenada

report |

mua,  

PS PS warto poczytać http://niezalezna.pl/41210-kim-kanclerz-merkel-byla-w-nrd ;)))) pozdrówki

report |

alt art,  

mua, mniej czytaj, więcej probiotyków; może pomoże..

report |

Wieśniak M,  

mua :))dopisałem Twój minusik na honorowym miejscu hehe:)) Poczytuję niezależną i inne dziwne periodyki. Moja wiedza jest doprawdy wielka na temat ludzkiej kreatywności. Niemniej zajmuje mnie teraźniejszość która mnie dotyczy. Historię czytam również lecz zupełnie inne wyciągam z niej wnioski. Dlatego idę jeszcze spalić zeszyty ze szkoły. Nawet sobie nie wyobrażasz co śledczy mogli by z nich wywnioskować :)))

report |

mua,  

alcie ;))) to chyba do siebie = masz ponoć problemy z "bogamy" różnemy heheh . A nawet nie ponoć jak widzę ;))

report |

alt art,  

jeżeli nie chcesz sobie pomóc..

report |

mua,  

sorki ;)) rachunek sumienia zaczyna się od się , miast pokazywać paluchem, który tam nie wiadomo gdzie był, innych .....mua jestem sześciopalczasty w sytuacjach " zrób to - zrób tamto" = mam swój rozum i rodziców jeszcze ....pozdro grzecznie ;))

report |

alt art,  

a nie wyglądasz..

report |

byłem...,  

Było na tym świecie trochę wielkich nazwisk,poczekam chyba jak się nasz drogi Mua za Mieszka zabierze,a warto...Wiesz Mua dlaczego nie wypisuję tu swoich myśli o innych,tak jak Ty ? Bo każde nazwisko to również człowiek. Ty (i nie tylko) natomiast wciąż schylasz się i podnosisz kamień.I chcę Ci powiedzieć głośno i wyraźnie.Jestem przeciwko rządowi obecnemu oraz poprzedniemu. A jak tak dążysz do prawdy ,to poczytaj o Rajmundzie Kaczyńskim. Widzę,że lubisz czytać bezkrytycznie,przyjmując słowo napisane jako prawdę.W 1981 roku byłem doprowadzony na komendę MO na Malczewskiego i podpisałem zobowiązanie,że nie będę publicznie wykonywał swoich piosenek.Mów mi Lolek...

report |

Wieśniak M,  

Istnieje casus Piotrowicza, który mówi, że cokolwiek robiło się dla komunistycznej władzy- robiło się jej na pohybel ;))

report |

mua,  

szkoda hawaryty by kopać się z koniami ;)) ( ja napisałem o faktach ... rzuca siem pomówieniami ;) popatrz wyżej i jeszcze wyżej ...szkoda hawaryty )

report |

Wieśniak M,  

różnica miedzy faktami a pomówieniami zależy od orientacji dyskutantów hehehe. Najlepszym przykładem niech będzie katastrofa smoleńska. Tu faktem jedynym i bezspornym jest ten że samolot spadł i śmierć poniosła niemal setka osób.

report |

mua,  

Wieś ;))))))))))))) jestem hetero ;))) A poważniej - myśląc tak jak napisałeś powyżej ( jak zwykle moim zdaniem) zawężasz heheh . Faktem jest, że na Twoją prośbę ( czy wywód) zmieniłem stwierdzenie "mokotowski kat ", które to zwężało to stwierdzenie do jednej osoby ( i o to mi chodziło , również o Łączkę. A nie ogólnie o jak podają różne źródła te same fakty heheh, czyli około 200 tysięcy walczących i grube tysiące pomordowanych przez SB i żydo - komunę osób, ich rodzin, czy to że SB mordowało na potęgę , a nie był to jeden kat, i to w Internecie noszący miano ”kat z Mokotowa, lub mokotowski kat” , i znajdziesz we Wikipedii - ” Piotr Śmietański (ur. 27 czerwca 1899 w Zawadach, zm. 23 lutego 1950) – polski kat, jeden z głównych egzekutorów stalinowskich w Polsce Ludowej i funkcjonariusz Urzędu Bezpieczeństwa.”Allle jest jak jest i stoi, że jeden z wielu stalinowskich = i to są fakty ). Faktem jest, że napisałeś u mnie słowa ”Wierz mi, albo nie wierz, ale nie ma dla mnie znaczenia cała, ta hejterska nowomowa.” . Jednocześnie od słów ”za furtką …” napisałeś hejt . Połączyłeś wiosnę z hejtem. A właściwie hejt jest już od miejsca jak to ”biednego” krokusika przykrył biały całun smutku, aaalee już mam to w dupie ;))). Mam to w dupie, że ”Spalić! Nim sam spłonę! Spalić je w cholerę! ”. Że ustawiasz się po stronie palących swoją przeszłość i zacierania jej – tys mam w dupie;))).

report |

mua,  

... i dalej ( bo na raz , co dziwne nie chciało mi wejść ...cenzura ??? heheh ( może za dużo razy napisałem gdzie i jak głęboko to mam heheh ) ... To, ze wcześniej może już paliłeś – mam w doopie, choć za całość jest minus heheh. Faktem jest, że na mój odpór hejtu , zamiast kontr faktów , czy jakiejkolwiek merytoryki , nastąpił personalny napad na mnie ze strony kilku osób i nawet nie wiem czy odnieśli się do napisanego powyżej hejtu ( z zasady nie czytam wpisów innych adwersarzy widniejących pod czyimś tekstem a staram się pisać o moich odczuciach. Kooźwa ileż razy mam to pisać!?To już mnie zaczyna wkoorwiać. Wielokrotnie piszę w nawiasie odnosząc się do tego do czego się odnoszę, że to moje subiektywne zdanie, które mogę mieć , a i tak ”jaśnie wasza: koteryjna i pseudodemokratyczna większość” - tu na tej stronce, mi tego subiektywnego zdania odmawia . I to niezależnie czy to jest: tekst, zdjęcie, obraz, rysunek itp. Odnoszę się do tematu, czy do czegoś co zauważę, czy mnie zafrapuje, a cała reszta do mnie = że niby myślę niepoprawnie politycznie . TAK WYGLĄDA WASZA DEMOKRACJA ;)), aaalee mam to w doopie . Wiadomo, że ”demokracja to gwałt większości na mniejszości ”, aczkolwiek oczywiście to tylko jedna z definicji ;) …. bez pozdo ;))

report |

Wieśniak M,  

Mua))) Fakt że wrzucając w wiki” mokotowskiego kata” nie przekierowują cię na prokuratora z IPN-u, który założy ci sprawę za obrazę uczuć narodowych, przez sam fakt wyszukiwania tak sformułowanego hasła, świadczy o pewnej degrengoladzie pojęć, symboli i wreszcie tychże uczuć. Ja stawiam znak równości między relatywizowaniem historii, w przypadku polskich obozów i mokotowskich katów. Kat z Mokotowa jest już adekwatnym hasłem. Poprawiłeś i chwała ci za to. Amen. Doszukałeś się hejtu w moim dzienniku. No cóż- mam to w dupie – tym samym dochodzimy do pewnego konsensusu ;))Zastrzegam sobie prawo- za ledwie dyszącą konstytucją- do wyrażania własnych opinii w takiej a nie innej formie. A jeśli ktoś z tego czy jakiegokolwiek innego powodu zalicza mnie do gorszego sortu, komunistów, hejterów, złodziei, zdrajców, żydów, gejów,cyklistów targowiczan, zielonych ludzików wojny hybrydowej, ubeków oderwanych od koryta czy kogo tam jeszcze, to jego problem. Nie jestem żadnym z nich. Nie mam się czego wstydzić w życiu. Nawet jeśli inni uważają, lub też mogą uważać, za jakiś czas, inaczej ( o tym jest ten wpis w dzienniku) Myślę to, co mi podpowiada zdrowy rozsądek i zwykła ludzka przyzwoitość oparta na wyważeniu różnych racji. Nie roszczę sobie też pretensji do narzucania własnego poglądu innym. Masz inny? – ok. Każdy z nas finalnie zmierzy się z własnym sumieniem i oby każde pozostało czyste. No to narka)

report |

mua,  

wiesz ;)) … to ostatnie słowa z końcowego przemówienia Pana Premiera Jana Olszewskiego ” Ja chciałbym stąd wyjść tylko z jednym osiągnięciem. I jak do tej chwili mam przekonanie, że z nim wychodzę. Chciałbym mianowicie, wtedy kiedy ten gmach opuszczę, kiedy skończy się dla mnie ten – nie ukrywam – strasznie dolegliwy czas, kiedy po ulicach mojego miasta mogę się poruszać tylko samochodem albo w towarzystwie torującej mi drogę i chroniącej mnie od kontaktu z ludźmi eskorty, że wtedy, kiedy się to wreszcie skończy – będę mógł wyjść na ulice tego miasta, wyjść i popatrzeć ludziom w oczy.” - tekst przemówienia premiera Jana Olszewskiego w Sejmie, 4 czerwca 1992 r., w nocy: … tego życzę ;))

report |

mua,  

PS NO cóż ;))))) Masz w dupie ???? Ciekawostka ;))))) " (-) od mua :)"

report |

Wieśniak M,  

Olszewski mógł może mieć wahania. Ja spoglądam ludziom w oczy bez kompleksów od bardzo dawna. życzenia się spełniają :)) A minus już zaznaczyłem wcześniej Podwójna negacja dała by plusa - to fakt matematyczny :))))

report |

mua,  

i tu się różnimy ;)) Ty rozmywasz "ciekawostkę" ściemą o 2 plusach . Mua pokazuję fakt = jak bardzo masz w dupie ( i cię to niby nie rusza co piszę = moje zdanie ) a jednak umieszczasz "wyciągniętą z dupy" heheh informację pod własnym tekstem ciekawostke pod tytułem " (-) od mua :)" , sooorki ;)))))aaaleee ;))))))))))))))))))

report |

Wieśniak M,  

z dupy wyciągnięty fakt minusa powiadasz?. To pozwól że ci przypomnę :"mua, 1 marca 2016 o godzinie 13:23 żenada ;)) gdzie się dodaje minusy ?? heheh". Chciałeś zamieścić minus i byłeś rozczarowany brakiem możliwości. Więc ci ją umożliwiłem w tej właśnie formie. Ponieważ ta dyskusja powoli zmierza w kierunku bezsensownego bełkotu, pozwól że zostawię cię w tym miejscu z twoimi "samizdatami" ;))))

report |

Damian Paradoks,  

Co znaczy 'furka' ? Wiersz zgrabnie napisany. Lubię przejrzystość i humor jak zawsze :). Nie pal zeszytów ani dokumentów. W nawale uniesień ojciec spalił książki Lenina, Stalina i itp a tak lubiłem oglądać w nich zdjęcia :)

report |

Wieśniak M,  

Głód twórczy spowodował u mnie apetyt na literę "t" - którą zeżarłem;)Dzięki Damianie za "bystre oko".

report |

pociąg,  

lepiej z wełną zjeść barana/ przegryzając małosolnym/ niż pamiątki proszę Pana/ spalić w piecu stając wolnym/ lepiej może wziąć rameczkę/ i rysunek ten ze szkoły/ włożyć pod nią a nie w teczkę/ schować głowę między stoły/ lepiej zmrużyć oczy szczerze/ kiedy lampa błyskiem spyta/ i zeszyty ktoś zabierze/ rąbnąć w pupsko go z kopyta/ :)

report |

Damian Paradoks,  

z kolorem i duszą na szkle namalowane, E.T :)

report |

Wieśniak M,  

Pamiątki w głowie odkurzać na co komu fanty/ bo tak z samej twarzy nie wynika/ żem jest jakiś...anty :)))

report |

bosonoga,  

MUA – a ja nie czytam niezależnej tylko Wyborczą i na dodatek oglądam „Szkło Kontaktowe :)” I co mi zrobisz? He, he, he :)))

report |

Ania Ostrowska,  

niedobryś ty, marcu, marcu/co tam ci bulgoce w garncu?/ ktoś wygrzebie ze dna teczkę/ inny złapie za zawleczkę :) buziaki, Wiesiu, fajnie Cię widzieć

report |

Wieśniak M,  

już się media budzą do życia/ bujne pnącza wspinają do grdyki/ wiosna, wiosna czy kto taką widział?/rozespane armie znów zwierają szyki /:)) Witaj Aniu i Ciebie miło widzieć :)

report |

zuzanna809,  

... muszę spalić swoje dzienniki....zanim wyniosą je w kartonach do IPN....!!!:(

report |

Wieśniak M,  

I Po Notatkach;) Zuziu:)))

report |



other diaries from: 08-03-2018 , 20-12-2017 , 18-12-2017 , 13-12-2017 , 08-12-2017 , 07-11-2017 , 04-09-2017 , 07-08-2017 , 24-07-2017 , 20-07-2017 , 23-06-2017 , 31-05-2017 , 13-04-2017 , 26-03-2017 , 03-09-2016 , 02-08-2016 , 24-06-2016 , 01-03-2016 , 13-10-2015 , 28-09-2015 , 25-09-2015 , 12-06-2015 , 26-05-2015 , 12-03-2015 , 19-02-2015 , 13-02-2015 , 09-02-2015 , 13-01-2015 , 23-12-2014 , 16-12-2014 , 14-11-2014 , 12-11-2014 , 06-10-2014 , 01-10-2014 , 25-09-2014 , 23-09-2014 , 21-09-2014 , 18-09-2014 , 17-09-2014 , 15-09-2014 , 11-09-2014 , 02-09-2014 , 30-08-2014 , 26-08-2014 , 22-08-2014 , 25-03-2014 , 14-03-2014 , 23-02-2014 , 19-02-2014 , 12-02-2014 , 11-02-2014 , 10-02-2014 , 17-01-2014 , 14-01-2014 , 30-12-2013 , 16-12-2013 , 19-11-2013 , 18-11-2013 , 09-11-2013 , 01-11-2013 , 31-10-2013 , 25-10-2013 , 24-10-2013 , 20-10-2013 , 18-10-2013 , 16-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 13-10-2013 , 12-10-2013 , 09-10-2013 , 09-10-2013 , 08-10-2013 , 06-10-2013 , 03-10-2013 , 02-10-2013 , 30-09-2013 , 26-09-2013 , 25-09-2013 , 23-09-2013 , 19-09-2013 , 18-09-2013 , 11-09-2013 , 10-09-2013 , 06-09-2013 , 05-09-2013 , 01-09-2013 , 31-08-2013 , 30-08-2013 , 30-08-2013 , 28-08-2013 , 27-08-2013 , 20-08-2013 , 18-08-2013 , 16-08-2013 , 13-08-2013 , 01-08-2013 , 01-08-2013 , 30-07-2013 , 19-07-2013 , 30-06-2013 , 27-06-2013 , 24-06-2013 , 19-06-2013 , 16-06-2013 , 04-06-2013 , 01-06-2013 , 31-05-2013 , 25-05-2013 , 15-05-2013 , 14-05-2013 , 06-05-2013 , 01-05-2013 , 18-04-2013 , 17-04-2013 , 15-04-2013 , 14-04-2013 , 11-04-2013 , 07-04-2013 , 03-04-2013 , 31-03-2013 , 30-03-2013 , 26-03-2013 , 25-03-2013 , 24-03-2013 , 18-03-2013 , 15-03-2013 , 11-03-2013 , 09-03-2013 , 07-03-2013 , 13-02-2013 , 27-02-2013 , 24-02-2013 , 20-02-2013 , 14-02-2013 , 12-02-2013 , 11-02-2013 , 10-02-2013 , 08-02-2013 , 07-02-2013 , 06-02-2012 , 05-02-2013 , 03-02-2013 , 01-02-2013 , 29-01-2013 , 24-01-2013 , 23-01-2013 , 17-01-2013 , 13-01-2013 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1