26 september 2013

26 september 2013, thursday ( o trwałości rzeczy )

przyfarcił mi się landszafcik
przytulił do wolnej powierzchni
pozostał wierny gdy wkrótce
po wszystko inne podeszli
 
wisi landszafcik wesoło
z emocji na gwoździu wierci
mrugając depeszę na szybie
będę stop z tobą stop do śmierci


number of comments: 54 | rating: 23 |  more 

alt art,  

ileż już takich depesz czytałem..

report |

Wieśniak M,  

ważne że jest komu wysyłać :)

report |

alt art,  

nie bez znaczenia jest również opcja "wyślij wszystkim"..

report |

Wieśniak M,  

świat zszedł na psy...nie to co dawniej ...

report |

mua,  

heheh marność widzę marność ;))

report |

alt art,  

kohelet się znalazł..

report |

Wieśniak M,  

oj to dobrze że nie wszystko ginie :))

report |

mua,  

hehheh Alcie dzięki Tobie se poprzypominałem hasła z wilkipedii juz na K ;))

report |

jeśli tylko,  

elektroniczna trwałość (tak mi się kojarzy nawet jak to fizyczne.. a tu nagle klik.. :)

report |

Wieśniak M,  

zdaje się że jest zależność między trwałością przedmiotu a jego wartością. Od lat próbuję niechcący pozbyć się talerzy, a one kompletnie sobie nic z tego nie robią:))))

report |

deRuda,  

cały czas skompletowane ;))

report |

Wieśniak M,  

:))- właśnie:))- a moje ukochane kubki już poszły w pierony:)))

report |

deRuda,  

bo to zawsze tłucze się to co najbardziej lubimy, a te, do których jesteśmy mniej przywiązani, nic a nic :) ale zawsze możesz sobie ramach wyluzowywania czymś rzucić i jak stłucze powiedzieć: ups, spadło :)

report |

Wieśniak M,  

można zastosować psychologię w służbie człowieka- polubić niechciane, znienawidzieć ukochane. :)))

report |

deRuda,  

eee lepiej nie, bo po kilku takich zamianach, schizofrenii można dostać, to ja wolę to niechciane sama stłuc :)

report |

Wieśniak M,  

o ja mam za wielki szacunek do przeznaczenia:))))

report |

deRuda,  

o ja też, zwłaszcza do przeznaczenia pewnych rzeczy do stłuczenia ;))) tłukę i już :))

report |

Wieśniak M,  

hehe :))- to też przeznaczenie:))- ja biernie czekam, licząc że mi życia starczy:)))

report |

Jerzy Woliński,  

wciąż czeka na użycie:)

report |

Wieśniak M,  

:))- cieszy oko:))))

report |

bosonoga,  

niech nam żyją landszafciki i pierzaste koguciki :)))

report |

Wieśniak M,  

landszafciki na top listę,:)))

report |

Ania Ostrowska,  

podpisuje się pod apelem bosonogiej :) pamiętam z dawno, dawno temu bajecznie kolorowe, haftowane makatki w pokoju babci, to były landszafciki w najczystszym wydaniu :) ale i wtedy i wciąż jeszcze dziś budzi mój podziw i szacunek, ile uwagi i starania, ile wieczorów przy kopcącej lampie naftowej, jakaś moja pra- pra- pra-kuzynka poświęciła na taką pracę. Nawet pomijając aspekt sentymentalny, pamiątki rodzinnej , chętnie bym dziś taki tandszafcik powiesiła u siebie w sypialni. Niestety wszystkie przepadły

report |

Wieśniak M,  

Mam podobne wspomnienia. Przyznam że nigdy się nie zastanawiałem skąd się brały makatki w domu babci, lecz widać było staranie wykonania. Były tam zawsze. Powitały mnie na świecie i rozpłynęły się wraz z odejściem właściciela. Dom bez nich wydałby się niepełny:))).Wiele osób ma swoje bohomazy których wartość jest olbrzymia acz jedynie sentymentalna :)))- dziękuję Aniu :))

report |

Jaro,  

mam nadzieję, że przez duże L:)

report |

Wieśniak M,  

jasne Jaro Zasłużył na duże L:)))

report |

.,  

był u ciebie komornik jak myślę :)

report |

Wieśniak M,  

Ha! czasem uprzedzają go inne czynniki :)))- Dzięki Marcelu :))

report |

.,  

i powiesiłeś go na gwoździu - wrescie ktoś im powiedział co o nich myśli - dobrego dnia :)

report |

Wieśniak M,  

Dobrego i Tobie Marcelu :))

report |

Eva T.,  

sprawdzilam znaczenie "landszaft" po polsku. "landszaft, lanszaft 1. pogard. «o obrazie mającym małą wartość artystyczną» 2. «dawniej obraz przedstawiający pejzaż» • landszaftowy • landszafcik :) "Landschaft" w jez. niem. to "krajobraz". A taki landszafcik to nazywa sie tu raczej Ölschinken (olejna szynka ;)

report |

Wieśniak M,  

U nas funkcjonuje określenie "Monidło'"- i zapewne byłoby stosowniejsze w tym tekście, lecz inspiracją do całości jest słowo " landszaft" stąd i jego użycie :))_ ważne że mimo różnic znaczeniowych funkcjonuje w miarę zrozumiale dla sporej grupy czytelników :))) _ dziękuję Evo :)))

report |

Eva T.,  

i rozszerza moje (osobiste) slownictwo jez. polskiego :) pamietam jak kilkanascie lat temu moj kuzyn (zyjacy w Polsce) w rozmowie tel. mowi do mnie, ze poda mi nr. komórki. w tym czasie akurat sie przeprowadzil. spontanicznie pomyslalam, ze to chyba ironicznie mowi o nowym mieszkaniu, poniewaz jako dzieci mowilismy (za babcia i prababcia) na male, chlodne pomieszczenie (spizarnia) wlasnie komórka :) Kuzyn podal wiec ten nr. komórki...i w ten sposob poznalam nowe znaczenie tego slowa ;)))

report |

Wieśniak M,  

:))) i mnie te komórki doprowadzały do śmiechu :)))

report |

Eva T.,  

przyjaciel (pochadzacy z Polski), ktory mieszka od 1983 r. w USA, nie mogl tez sie domyslec o co chodzi :) bylo, bylo wiele smiesznych sytuacji, z komorkami i innymi wyrazami, obcymi dla nas "obcokrajowcow" ;)))

report |

Wieśniak M,  

ano język pędzi w swoim tempie i dużo czasu trzeba poświęcać by za nim nadążyć :)))Ostatnio słyszałem że dziewczyna poszła się spotkać z chłopakiem onlajnie:)))

report |

Eva T.,  

prosze o przetlumaczenie :)))

report |

Wieśniak M,  

on-line- na żywo :)))

report |

Eva T.,  

o, wlasnie, z takimi slowami mam problem. jestem przyzwyczajona do angielskiej pisowni i czesto nie moge rozszyfrowac tego polish-english :) dzieki :) moja tutejsza kolezanka pochodzi ze Slaska. czasami tak dziwnie po swojemu mowi, ze przewaznie musi mi tlumaczyc, o co jej chodzi :)

report |

Wieśniak M,  

Mój wujek od lat 50- tych zeszłego wieku mieszka w Niemczech. Kiedy pracował w Simensie robił za tłumacza między bawarczykami a Niemcami z północy kraju:)))- niby jeden język a się dogadać nie mogli:)))

report |

Eva T.,  

Wieśiu, trzeba bylo wczesniej o wujku wspomniec :) Moje corki byly przez 9 miesiecy w sanatorium, na Bawarii :) Odwiedzalam je tam...i czasami przydalby sie tlumacz, bo czesto rozumialam tylko 50 prozent tego, co Bawarczyki mowili :) Mieszkalam przeszlo 20 lat na polnocy Niemiec, wiec dzieli nas przeszlo 1000 km i dialekt :) A o dialektach mozna ksiazke napisac :)

report |

Wieśniak M,  

Mój wujek włada piękną polszczyzną z lat 50- tych ubiegłego wieku. Zachował owe ojczystą w nienaruszonym stanie - jak w kapsule czasu. Kiedy z nim rozmawiam muszę pozbywać się z języka nowości bo dla niego są znaczeniowo obce:)))

report |

Jaga,  

ileż wspomnień, serce zaraz mięknie/ mnie też żal różne 'cuda' wyrzucić/ gdy czas przez palce tylko już cieknie/ przytulę landszaft, nie dam wspomnień skrócić ;))

report |

Wieśniak M,  

a włóżcie mi go do trumny!/ się go u piotra nie wyprę/ mało tego!/ będę dumny/ powieszę na chmurce i niech tam wisi sobie/ "na każdym miejscu i o każdej dobie":))

report |

Jaga,  

o, to myśl jest całkiem niegłupia/ ja tam się wytarguję z kosą/ czerwone szpilki tylko kupię/ walizka pełna, nie pójdę też boso ;)))

report |

mua,  

hehhhe na dobie to mi pasi, zrobię Tobie boogie na grobie ;))

report |

Wieśniak M,  

ojmto trzeba jeszcze odlożyć w czasie:))))

report |

mua,  

Ps ..albo i sobie hehhehh - jak jeden gosciu ponoć kazał se napisćł na nagrobku " co sie kufa gapisz?? Czy myslisz, że nie wolałbym teraz leżec na plaży ??? " hehehh

report |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Landszafciki pikne są przeca niejeden górol się na ich widok podnieca, niejeden Kaszub zapłaciłby z tysiaka ale te co by chcieli, pewnikiem forsy ni mają i to jest draka. ..

report |

Wieśniak M,  

kożden górol wi że piknie mu w ladszafcie więc mu na imieniny takowy prezent sprawcie:)))

report |

Magdala,  

cacko :)))))))

report |

Wieśniak M,  

:))- buziak:*:))

report |



other diaries from: 08-03-2018 , 20-12-2017 , 18-12-2017 , 13-12-2017 , 08-12-2017 , 07-11-2017 , 04-09-2017 , 07-08-2017 , 24-07-2017 , 20-07-2017 , 23-06-2017 , 31-05-2017 , 13-04-2017 , 26-03-2017 , 03-09-2016 , 02-08-2016 , 24-06-2016 , 01-03-2016 , 13-10-2015 , 28-09-2015 , 25-09-2015 , 12-06-2015 , 26-05-2015 , 12-03-2015 , 19-02-2015 , 13-02-2015 , 09-02-2015 , 13-01-2015 , 23-12-2014 , 16-12-2014 , 14-11-2014 , 12-11-2014 , 06-10-2014 , 01-10-2014 , 25-09-2014 , 23-09-2014 , 21-09-2014 , 18-09-2014 , 17-09-2014 , 15-09-2014 , 11-09-2014 , 02-09-2014 , 30-08-2014 , 26-08-2014 , 22-08-2014 , 25-03-2014 , 14-03-2014 , 23-02-2014 , 19-02-2014 , 12-02-2014 , 11-02-2014 , 10-02-2014 , 17-01-2014 , 14-01-2014 , 30-12-2013 , 16-12-2013 , 19-11-2013 , 18-11-2013 , 09-11-2013 , 01-11-2013 , 31-10-2013 , 25-10-2013 , 24-10-2013 , 20-10-2013 , 18-10-2013 , 16-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 13-10-2013 , 12-10-2013 , 09-10-2013 , 09-10-2013 , 08-10-2013 , 06-10-2013 , 03-10-2013 , 02-10-2013 , 30-09-2013 , 26-09-2013 , 25-09-2013 , 23-09-2013 , 19-09-2013 , 18-09-2013 , 11-09-2013 , 10-09-2013 , 06-09-2013 , 05-09-2013 , 01-09-2013 , 31-08-2013 , 30-08-2013 , 30-08-2013 , 28-08-2013 , 27-08-2013 , 20-08-2013 , 18-08-2013 , 16-08-2013 , 13-08-2013 , 01-08-2013 , 01-08-2013 , 30-07-2013 , 19-07-2013 , 30-06-2013 , 27-06-2013 , 24-06-2013 , 19-06-2013 , 16-06-2013 , 04-06-2013 , 01-06-2013 , 31-05-2013 , 25-05-2013 , 15-05-2013 , 14-05-2013 , 06-05-2013 , 01-05-2013 , 18-04-2013 , 17-04-2013 , 15-04-2013 , 14-04-2013 , 11-04-2013 , 07-04-2013 , 03-04-2013 , 31-03-2013 , 30-03-2013 , 26-03-2013 , 25-03-2013 , 24-03-2013 , 18-03-2013 , 15-03-2013 , 11-03-2013 , 09-03-2013 , 07-03-2013 , 13-02-2013 , 27-02-2013 , 24-02-2013 , 20-02-2013 , 14-02-2013 , 12-02-2013 , 11-02-2013 , 10-02-2013 , 08-02-2013 , 07-02-2013 , 06-02-2012 , 05-02-2013 , 03-02-2013 , 01-02-2013 , 29-01-2013 , 24-01-2013 , 23-01-2013 , 17-01-2013 , 13-01-2013 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1