26 września 2013

26 września 2013, czwartek ( o trwałości rzeczy )

przyfarcił mi się landszafcik
przytulił do wolnej powierzchni
pozostał wierny gdy wkrótce
po wszystko inne podeszli
 
wisi landszafcik wesoło
z emocji na gwoździu wierci
mrugając depeszę na szybie
będę stop z tobą stop do śmierci


liczba komentarzy: 54 | punkty: 23 |  więcej 

alt art,  

ileż już takich depesz czytałem..

zgłoś |

Wieśniak M,  

ważne że jest komu wysyłać :)

zgłoś |

alt art,  

nie bez znaczenia jest również opcja "wyślij wszystkim"..

zgłoś |

Wieśniak M,  

świat zszedł na psy...nie to co dawniej ...

zgłoś |

mua,  

heheh marność widzę marność ;))

zgłoś |

alt art,  

kohelet się znalazł..

zgłoś |

Wieśniak M,  

oj to dobrze że nie wszystko ginie :))

zgłoś |

mua,  

hehheh Alcie dzięki Tobie se poprzypominałem hasła z wilkipedii juz na K ;))

zgłoś |

jeśli tylko,  

elektroniczna trwałość (tak mi się kojarzy nawet jak to fizyczne.. a tu nagle klik.. :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

zdaje się że jest zależność między trwałością przedmiotu a jego wartością. Od lat próbuję niechcący pozbyć się talerzy, a one kompletnie sobie nic z tego nie robią:))))

zgłoś |

deRuda,  

cały czas skompletowane ;))

zgłoś |

Wieśniak M,  

:))- właśnie:))- a moje ukochane kubki już poszły w pierony:)))

zgłoś |

deRuda,  

bo to zawsze tłucze się to co najbardziej lubimy, a te, do których jesteśmy mniej przywiązani, nic a nic :) ale zawsze możesz sobie ramach wyluzowywania czymś rzucić i jak stłucze powiedzieć: ups, spadło :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

można zastosować psychologię w służbie człowieka- polubić niechciane, znienawidzieć ukochane. :)))

zgłoś |

deRuda,  

eee lepiej nie, bo po kilku takich zamianach, schizofrenii można dostać, to ja wolę to niechciane sama stłuc :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

o ja mam za wielki szacunek do przeznaczenia:))))

zgłoś |

deRuda,  

o ja też, zwłaszcza do przeznaczenia pewnych rzeczy do stłuczenia ;))) tłukę i już :))

zgłoś |

Wieśniak M,  

hehe :))- to też przeznaczenie:))- ja biernie czekam, licząc że mi życia starczy:)))

zgłoś |

Jerzy Woliński,  

wciąż czeka na użycie:)

zgłoś |

Wieśniak M,  

:))- cieszy oko:))))

zgłoś |

bosonoga,  

niech nam żyją landszafciki i pierzaste koguciki :)))

zgłoś |

Wieśniak M,  

landszafciki na top listę,:)))

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

podpisuje się pod apelem bosonogiej :) pamiętam z dawno, dawno temu bajecznie kolorowe, haftowane makatki w pokoju babci, to były landszafciki w najczystszym wydaniu :) ale i wtedy i wciąż jeszcze dziś budzi mój podziw i szacunek, ile uwagi i starania, ile wieczorów przy kopcącej lampie naftowej, jakaś moja pra- pra- pra-kuzynka poświęciła na taką pracę. Nawet pomijając aspekt sentymentalny, pamiątki rodzinnej , chętnie bym dziś taki tandszafcik powiesiła u siebie w sypialni. Niestety wszystkie przepadły

zgłoś |

Wieśniak M,  

Mam podobne wspomnienia. Przyznam że nigdy się nie zastanawiałem skąd się brały makatki w domu babci, lecz widać było staranie wykonania. Były tam zawsze. Powitały mnie na świecie i rozpłynęły się wraz z odejściem właściciela. Dom bez nich wydałby się niepełny:))).Wiele osób ma swoje bohomazy których wartość jest olbrzymia acz jedynie sentymentalna :)))- dziękuję Aniu :))

zgłoś |

Jaro,  

mam nadzieję, że przez duże L:)

zgłoś |

Wieśniak M,  

jasne Jaro Zasłużył na duże L:)))

zgłoś |

.,  

był u ciebie komornik jak myślę :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Ha! czasem uprzedzają go inne czynniki :)))- Dzięki Marcelu :))

zgłoś |

.,  

i powiesiłeś go na gwoździu - wrescie ktoś im powiedział co o nich myśli - dobrego dnia :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Dobrego i Tobie Marcelu :))

zgłoś |

Eva T.,  

sprawdzilam znaczenie "landszaft" po polsku. "landszaft, lanszaft 1. pogard. «o obrazie mającym małą wartość artystyczną» 2. «dawniej obraz przedstawiający pejzaż» • landszaftowy • landszafcik :) "Landschaft" w jez. niem. to "krajobraz". A taki landszafcik to nazywa sie tu raczej Ölschinken (olejna szynka ;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

U nas funkcjonuje określenie "Monidło'"- i zapewne byłoby stosowniejsze w tym tekście, lecz inspiracją do całości jest słowo " landszaft" stąd i jego użycie :))_ ważne że mimo różnic znaczeniowych funkcjonuje w miarę zrozumiale dla sporej grupy czytelników :))) _ dziękuję Evo :)))

zgłoś |

Eva T.,  

i rozszerza moje (osobiste) slownictwo jez. polskiego :) pamietam jak kilkanascie lat temu moj kuzyn (zyjacy w Polsce) w rozmowie tel. mowi do mnie, ze poda mi nr. komórki. w tym czasie akurat sie przeprowadzil. spontanicznie pomyslalam, ze to chyba ironicznie mowi o nowym mieszkaniu, poniewaz jako dzieci mowilismy (za babcia i prababcia) na male, chlodne pomieszczenie (spizarnia) wlasnie komórka :) Kuzyn podal wiec ten nr. komórki...i w ten sposob poznalam nowe znaczenie tego slowa ;)))

zgłoś |

Wieśniak M,  

:))) i mnie te komórki doprowadzały do śmiechu :)))

zgłoś |

Eva T.,  

przyjaciel (pochadzacy z Polski), ktory mieszka od 1983 r. w USA, nie mogl tez sie domyslec o co chodzi :) bylo, bylo wiele smiesznych sytuacji, z komorkami i innymi wyrazami, obcymi dla nas "obcokrajowcow" ;)))

zgłoś |

Wieśniak M,  

ano język pędzi w swoim tempie i dużo czasu trzeba poświęcać by za nim nadążyć :)))Ostatnio słyszałem że dziewczyna poszła się spotkać z chłopakiem onlajnie:)))

zgłoś |

Eva T.,  

prosze o przetlumaczenie :)))

zgłoś |

Wieśniak M,  

on-line- na żywo :)))

zgłoś |

Eva T.,  

o, wlasnie, z takimi slowami mam problem. jestem przyzwyczajona do angielskiej pisowni i czesto nie moge rozszyfrowac tego polish-english :) dzieki :) moja tutejsza kolezanka pochodzi ze Slaska. czasami tak dziwnie po swojemu mowi, ze przewaznie musi mi tlumaczyc, o co jej chodzi :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Mój wujek od lat 50- tych zeszłego wieku mieszka w Niemczech. Kiedy pracował w Simensie robił za tłumacza między bawarczykami a Niemcami z północy kraju:)))- niby jeden język a się dogadać nie mogli:)))

zgłoś |

Eva T.,  

Wieśiu, trzeba bylo wczesniej o wujku wspomniec :) Moje corki byly przez 9 miesiecy w sanatorium, na Bawarii :) Odwiedzalam je tam...i czasami przydalby sie tlumacz, bo czesto rozumialam tylko 50 prozent tego, co Bawarczyki mowili :) Mieszkalam przeszlo 20 lat na polnocy Niemiec, wiec dzieli nas przeszlo 1000 km i dialekt :) A o dialektach mozna ksiazke napisac :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Mój wujek włada piękną polszczyzną z lat 50- tych ubiegłego wieku. Zachował owe ojczystą w nienaruszonym stanie - jak w kapsule czasu. Kiedy z nim rozmawiam muszę pozbywać się z języka nowości bo dla niego są znaczeniowo obce:)))

zgłoś |

Jaga,  

ileż wspomnień, serce zaraz mięknie/ mnie też żal różne 'cuda' wyrzucić/ gdy czas przez palce tylko już cieknie/ przytulę landszaft, nie dam wspomnień skrócić ;))

zgłoś |

Wieśniak M,  

a włóżcie mi go do trumny!/ się go u piotra nie wyprę/ mało tego!/ będę dumny/ powieszę na chmurce i niech tam wisi sobie/ "na każdym miejscu i o każdej dobie":))

zgłoś |

Jaga,  

o, to myśl jest całkiem niegłupia/ ja tam się wytarguję z kosą/ czerwone szpilki tylko kupię/ walizka pełna, nie pójdę też boso ;)))

zgłoś |

mua,  

hehhhe na dobie to mi pasi, zrobię Tobie boogie na grobie ;))

zgłoś |

Wieśniak M,  

ojmto trzeba jeszcze odlożyć w czasie:))))

zgłoś |

mua,  

Ps ..albo i sobie hehhehh - jak jeden gosciu ponoć kazał se napisćł na nagrobku " co sie kufa gapisz?? Czy myslisz, że nie wolałbym teraz leżec na plaży ??? " hehehh

zgłoś |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Landszafciki pikne są przeca niejeden górol się na ich widok podnieca, niejeden Kaszub zapłaciłby z tysiaka ale te co by chcieli, pewnikiem forsy ni mają i to jest draka. ..

zgłoś |

Wieśniak M,  

kożden górol wi że piknie mu w ladszafcie więc mu na imieniny takowy prezent sprawcie:)))

zgłoś |

Magdala,  

cacko :)))))))

zgłoś |

Wieśniak M,  

:))- buziak:*:))

zgłoś |



pozostałe dzienniki: 08-03-2018 , 20-12-2017 , 18-12-2017 , 13-12-2017 , 08-12-2017 , 07-11-2017 , 04-09-2017 , 07-08-2017 , 24-07-2017 , 20-07-2017 , 23-06-2017 , 31-05-2017 , 13-04-2017 , 26-03-2017 , 03-09-2016 , 02-08-2016 , 24-06-2016 , 01-03-2016 , 13-10-2015 , 28-09-2015 , 25-09-2015 , 12-06-2015 , 26-05-2015 , 12-03-2015 , 19-02-2015 , 13-02-2015 , 09-02-2015 , 13-01-2015 , 23-12-2014 , 16-12-2014 , 14-11-2014 , 12-11-2014 , 06-10-2014 , 01-10-2014 , 25-09-2014 , 23-09-2014 , 21-09-2014 , 18-09-2014 , 17-09-2014 , 15-09-2014 , 11-09-2014 , 02-09-2014 , 30-08-2014 , 26-08-2014 , 22-08-2014 , 25-03-2014 , 14-03-2014 , 23-02-2014 , 19-02-2014 , 12-02-2014 , 11-02-2014 , 10-02-2014 , 17-01-2014 , 14-01-2014 , 30-12-2013 , 16-12-2013 , 19-11-2013 , 18-11-2013 , 09-11-2013 , 01-11-2013 , 31-10-2013 , 25-10-2013 , 24-10-2013 , 20-10-2013 , 18-10-2013 , 16-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 13-10-2013 , 12-10-2013 , 09-10-2013 , 09-10-2013 , 08-10-2013 , 06-10-2013 , 03-10-2013 , 02-10-2013 , 30-09-2013 , 26-09-2013 , 25-09-2013 , 23-09-2013 , 19-09-2013 , 18-09-2013 , 11-09-2013 , 10-09-2013 , 06-09-2013 , 05-09-2013 , 01-09-2013 , 31-08-2013 , 30-08-2013 , 30-08-2013 , 28-08-2013 , 27-08-2013 , 20-08-2013 , 18-08-2013 , 16-08-2013 , 13-08-2013 , 01-08-2013 , 01-08-2013 , 30-07-2013 , 19-07-2013 , 30-06-2013 , 27-06-2013 , 24-06-2013 , 19-06-2013 , 16-06-2013 , 04-06-2013 , 01-06-2013 , 31-05-2013 , 25-05-2013 , 15-05-2013 , 14-05-2013 , 06-05-2013 , 01-05-2013 , 18-04-2013 , 17-04-2013 , 15-04-2013 , 14-04-2013 , 11-04-2013 , 07-04-2013 , 03-04-2013 , 31-03-2013 , 30-03-2013 , 26-03-2013 , 25-03-2013 , 24-03-2013 , 18-03-2013 , 15-03-2013 , 11-03-2013 , 09-03-2013 , 07-03-2013 , 13-02-2013 , 27-02-2013 , 24-02-2013 , 20-02-2013 , 14-02-2013 , 12-02-2013 , 11-02-2013 , 10-02-2013 , 08-02-2013 , 07-02-2013 , 06-02-2012 , 05-02-2013 , 03-02-2013 , 01-02-2013 , 29-01-2013 , 24-01-2013 , 23-01-2013 , 17-01-2013 , 13-01-2013 ,

Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1