21 marca 2013

21 marca 2013, czwartek ( Byleby stawać w płomieniach. (święta inkwizycja depresji) )

Każdego dnia na nowo zbierać stos, z nadzieją, że jeszcze będzie można zniknąć na wieczór, po paczkę zapałek. Wymknąć się i nie wrócić, co zwykle kończy się ugrzęźnięciem w piachu, błocie, pobliskim jeziorze. Są jeszcze drzewa i latarnie. Wystarczy nadać sobie odpowiedni pęd, kierunek i nie zwątpić. Nigdy nie wątpić w wyciągnięte dłonie, ale też w zaciśnięte pięści. Świat nie jest tylko czarny i biały. Świat to setki odcieni szarości, ale jeśli mam to zamienić w barwy, a chcę to zamienić w barwy, nie pozwól mi tylko stać i patrzeć. Pchnij mnie proszę lub pociągnij za sobą. We dwoje łatwiej przypilnować uśmiech.


Monika Joanna,  

Zawsze są dłonie i pięści, ostatnio, po odcięciu pępowiny, spotykam na swojej drodze praktycznie tylko ludzi, którzy wyciągają do mnie otwartą dłoń. Zdarzają się przypadki, że ktoś pogrozi pięścią, ale to z daleka, na marginesie świata, w którym właśnie tworzę od nowa. Nie da się jednak iść samotnie, można udawać, że tak jest szybciej, przyjemniej, wygodniej, bez zbędnego bagażu, ale w ostatecznym rozrachunku wyciągnięte ramiona, w których można doładować się od nowa i zapomnieć o wszystkim, są bardzo potrzebne. Długo więziłam w sobie prawdę i wiele innych emocji, bo przecież świat nie musi wiedzieć, że jestem słaba. Mam więc dwie maski - dla siebie i dla osoby, z którą mi dobrze. W tej drugiej wersji mogę mieć rozmazany tusz, rumieńce, ale i tak nie ma to znaczenia. Wierzę, że uczucia można budować, ale wystarczy jedno złe słowo i cała konstrukcja zaczyna się chwiać. To, czy przetrwa, czy usuniemy źródło wiatru, zależy wyłącznie od nas samych. A ja nauczyłam się od nowa rozmawiać bez zbędnych egzaltacji i niepokojów. To tyle ode mnie. Pozdrawiam serdecznie i bez urazy, Konrad.

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1