24 stycznia 2013

24 stycznia 2013, czwartek ( Refleksja Fobiana Siembauma o czytelnictwie po rozmowie ze śliczną bibliotekarką w gminnej filii MBP )

Książki nie kobiety, nie trzeba mieć ich wielu.


liczba komentarzy: 54 | punkty: 13 |  więcej 

filo,  

książka czy bibliotekarka oto jest pytanie...

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

W mojej interpretacji kładę nacisk na "czytelnictwo" i "rozmowę".

zgłoś |

.,  

a mieć to jeszcze nie znaczy przeczytać;)

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

zgadzam się.

zgłoś |

issa,  

Znałam rybaka, który miał jedną. To był "Stary człowiek i morze". I mówił, że go nie obchodzi, jakie są inne.

zgłoś |

sisey,  

Mówi się, "Mężczyznę w słusznym wieku, który nie miał problemów" Kuultury nieco! :>

zgłoś |

issa,  

Byliśmy, on i ja, wystarczająco niekulturalni, by nie wpaść na to, jak się mówi.

zgłoś |

sisey,  

Isso, wpisu by nie było, gdyby nie jedno brakujące "a" (był a) :D

zgłoś |

issa,  

On się z nią nie pieprzył, sisey. On ją czytał.

zgłoś |

sisey,  

otóż to - ona, nie on :)

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Ta, ta, wszyscy tak mówią, nie pieprze się z nią, staram się ją głębiej poznać, doczytać do końca. Romantycy, tfy.

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Ja znałem pewnego homoseksualnego gangstera, też miał jedną - "Ali Baba i czterdziestu rozbójników", wciąż dopytywał o jakieś nowe. Widzisz, Isso, różnie to bywa.

zgłoś |

sisey,  

Nie istnieją gangsterzy w różowym, nie kłam!

zgłoś |

issa,  

Rybak jest faktem, nie dowcipem, W.

zgłoś |

issa,  

Lub może jest dowcipem, nie mam pojęcia. Ale i faktem.

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

sis, jeśli nie istnieją to należy ich wymyślić; iss, jeśli nie jest dowcipem, to należy go uczynić.

zgłoś |

issa,  

Mnie tam jeden pies. Od dawna nie mam szczególnych ambicji odróżniania żartu od czegokolwiek innego. Ale rybakowi może by zależało. Albo może też nie.

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Napiszmy do rybaka z pytaniem o to, oderwie się w końcu od nieboszczyka Hemingwaya!

zgłoś |

issa,  

Dobra, to Ty napisz, a ja poczekam na odpowiedź.

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Chłop przyzwyczajony do frazy zwięzłej, trafnej, behawiorystycznej, ernestowskiej; mnie nie pojmie, ty pisz, lepiej się znacie.

zgłoś |

sisey,  

Wielce Szanowny, Drogi Rybaku. W pierszych (czy może lepiej pierwszych?) słowach mego listu chciałbym pozdrowić i zapytać Jaka pogoda na morzu? Czy wieje tak samo jak w zeszłym roku? My, szczury lądowe, mało się znamy na tych wszystkich locjach, już prędzej na literaturze, przez co czasem wyzywają nas od intelektualistów,a le my tu gadu, gadu a chłop śliwki rwie. Otóż jest sprawa...

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Skoro szczury lądowe, to zacznij "w pieszych".

zgłoś |

issa,  

Pojmie, skoro ci złota rybka w wierszu zszarzała.

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Jejku, issa, przywołałaś mój chyba najgorszy wiersz, jak wyrzut sumienia, zapomniałem wręcz o nim, aż się zdziwiłem, że jeszcze tu wisi, nieusunięty. Idź daj tam jakiś minus, póki go nie zniknę.

zgłoś |

issa,  

Dobrze. Poczekaj chwilę.

zgłoś |

issa,  

Proszę. Jest.

zgłoś |

LadyC,  

mieć (strony) czy być (w stronach)? ;)))

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Zgubiłem się w tych stronach.

zgłoś |

LadyC,  

zauważyłam (zgubienie) - nie znam stron :)))

zgłoś |

issa,  

Książek papierowych w ogóle lepiej mieć jak najmniej, bo inaczej szybkie przeprowadzki są bolesne.

zgłoś |

LadyC,  

może i bolesne, ale za to pamiętne ;))

zgłoś |

sisey,  

LadyC, zmienisz zdanie po pierwszej przeprowadzce bez samochodu i brygady chętny do targania.

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

"Im więcej stron cię zaboli, tym więcej zapamiętasz i z sobą uniesiesz" - proponuję jako hasło naszej firmy przeprowadzkowej. Wchodzi ktoś w ten biznes? Ja mam Reanult Kangoo jako kapitał zakładowy.

zgłoś |

LadyC,  

ja zacięcie do książek i przeprowadzek (byle nie moimi rękami) :)))

zgłoś |

sisey,  

za dłuugie. to powinno być coś stylu "przetargamy dla ciebie jag(ielo)nkę"

zgłoś |

issa,  

Mogę wejść. Nad kapitałem się zastanowię.

zgłoś |

Laura Calvados,  

Ja mogę Wam doradzić formę prawną i zawiązać spółkę :>

zgłoś |

issa,  

Będę pamiętać ;d

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Lauro, jeszcze nie wiedziałaś a już byłaś zapisana do tego projektu!

zgłoś |

Jaro,  

Jestem zachłanny- uważam ,że jedno i drugie :)

zgłoś |

Laura Calvados,  

Boję się Fobiana i jego wyzwoleństwa :O Ale nie wiem czy to już fobia, czy jeszcze proste stany lękowe.

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Zatem macie wiele wspólnego: "banie się" jest poniekąd wpisane w jego istotę.

zgłoś |

RENATA,  

a tzn ze kobiet można mieć wiele a książki trzeba szanować

zgłoś |

alt art,  

Renatko nie unoś się! co jest wart facet, który przed Tobą nie był z kilkoma kobietami? co to ma wspólnego z brakiem szacunku..

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Tak, książki trzeba szanować!

zgłoś |

Jaro,  

Każdy pieprzy to co lubi i powyżej i w ogóle. Liczba nie bardzo się liczy.

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Ważne jedynie, żeby głupio nie pieprzyć!

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1