18 september 2017
Księga Rodzaju 13,1-5
"Wyruszył tedy Abram z Egiptu z żoną swoją i wszystkim, co do niego należało, do Negebu, a Lot był z nim" Czyli wyruszył tedy Abram z Egiptu, nie dzięki Saraj żonie swojej (Rdz.12,13) Ale dzięki interwencji Wszechmogącego, który doświadczył najbliższych faraona ciężkimi plagami, ze świadomością że dotyczą Saraj żony Abrama, którą faraon wziął sobie za żonę swoją i wszystkim, co do Abrama należało, do Abrama należeć miało, do Negebu, z którego wyszedł. Bo był wielki głód, czyli wielki brak opadów (Rdz..10,10) a Lot syn Harana, brata Abrama był z nimi w Egipcie, i wrócił z nimi do Negebu "A Abram był już bardzo zasobny w trzody, srebro i złoto" Czyli a Abram był bardzo zamożny, bo miał trzody i cenne metale szlachetne, które były miarą zamożności. I za czasu Abrama znana była metalurgia "I wędrował zatrzymując się na postojach, z Negebu aż do Betelu," Czyli z Negebu, który jest na południu aż do Betelu, które jest na północy "do miejsca gdzie poprzednio był jego namiot, między Betel i Ai, " Czyli do miejsca, które jest z dala od Betelu - religii Zachodu i Ai - religii wschodu, które nie są według wskazań Wszechmogącego "do miejsca gdzie przedtem zbudował ołtarz" Czyli do miejsca, które jest z dala od Betelu - religii zachodu i Ai - religii wschodu, gdzie przedtem wprowadził lokalny system ofiarniczy, w ziemi danej potomkom Abrama."Tam wzywał Abram imienia Pana" Czyli tam w Izraelu ziemi danej potomkom Abrama świadomie wzywał Wszechmogącego. "Również Lot, który wędrował z Abramem miał owce, bydło i namioty." Czyli również Lot, bratanek Abrama, który wędrował z Abramem miał swoje trzody i swoje namioty ( Rdz.13,1-5)
24 november 2024
0018absynt
24 november 2024
0017absynt
24 november 2024
0016absynt
24 november 2024
0015absynt
24 november 2024
2411wiesiek
23 november 2024
0012absynt
22 november 2024
22.11wiesiek
22 november 2024
Pod miękkim śniegiemJaga
22 november 2024
Liście drzew w czerwonychEva T.
21 november 2024
21.11wiesiek