16 september 2017
Księga Rodzaju 12,1-5
"I rzekł Pan do Abrama:" Czyli słowo, dźwięk, wibracja - nośnik informacji Wszechmogącego do Abrama "Wyjdź z ziemi swojej i od rodziny swojej, i z domu ojca swego do ziemi, którą ci wskażę" Czyli apel do każdego z nas, o wyjście z ziemi swojej i od rodziny swojej, i z domu ojca swego, którzy mają swoją naukę i swoją religie, która nie jest według wskazań Wszechmogącego" A uczynię z ciebie naród wielki" Czyli a uczynię z twojego rodu plemiona, które mają jeden język, jeden kraj i są wielkim narodem "i będę ci błogosławił," Czyli i będę w tobie wypełniał wolę moją "i uczynię sławnym imię twoje," Czyli że powszechnie będzie znane imię twoje" tak że staniesz się błogosławięństwem" Czyli tak że staniesz się tym, w którym wypełniać będę wolę moją "I będę błogosławił błogosławiącym tobie," Czyli i będę wolę moją wypełniał przez tych, którzy z tobą wypełniać będą wolę moją" a przeklinających cię przeklinać będę;" Czyli a przeklęci będą ci, którzy woli mojej nie będą wypełniać z tobą " i będą w tobie błogosławione wszystkie plemiona ziemi" Czyli i będę w tobie wypełniać wolę moją dla wszystkich plemion ziemi "Abram wybrał się w drogę, jak mu rozkazał Pan, i poszedł z nim Lot" Czyli Abram wybrał się z Haranu w drogę do Kanaanu, jak rzekł do niego Wszechmogący, i poszedł z nim bratanek Lot, syn Harana"Abram miał 75 lat, gdy wyszedł z Haranu" Czyli aby udać się do Kanaanu" Wziął też Abram żonę swoją Saraj i Lota, bratanka swego," Czyli syna Harana," i cały ich dobytek, którego się dorobili" Czyli w Haranie, "i służbę, którą nabyli w Haranie". I z Haranu orszakiem wyruszyli z tym czego dorobili się w Haranie, aby się udać do ziemi kanaanejskiej, zamieszkałej przez potomków Chama. I wyruszyli z Haranu i przybyli do Kanaanu, jak rzekł Wszechmogący do Abrama. Tak uczynił Abram. ( Rdz.12, 1-5)
25 november 2024
2511wiesiek
25 november 2024
0019absynt
25 november 2024
Pod skrzydłamiJaga
24 november 2024
0018absynt
24 november 2024
0017absynt
24 november 2024
0016absynt
24 november 2024
0015absynt
24 november 2024
2411wiesiek
23 november 2024
0012absynt
22 november 2024
22.11wiesiek