10 grudnia 2013

9 grudnia 2013, poniedziałek ( Fobian Siembaum o trudnościach z poezją w sektorze usług )

Poezja zderzona z żelazkiem zwyczajnie przegrywa*.

* Fobian Siembaum, Nikt nie zostawiał napiwku - wspomnienia z Hotelu Antracyt, wyd. Wczasowicz, Wisła 2005, s. 44.


Aśćka,  

znaczy się topi, czy od razu paruje...

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Żelazko miewa duszę, to samo się tyczy poezji. O ile jednak współczesne żelazka są na prąd o tyle współczesne wiersze winny kopać. Reakcja - stopienie bądź odparowanie - zależą od tego, jak długo będziemy naciskać. I od wrażliwości dotykanej materii.

zgłoś |

Aśćka,  

tak, to się nazywa rozmowa o poezji (bez klituś bajduś o motylku), ale Norwid kopał nie gorzej niż krzesło elektryczne - próbuję dojść o co Panu chodzi z kopaniem

zgłoś |

Aśćka,  

świat kopie od zawsze, nie przekonuje mnie rola prądu, globalizacji i że co, poezja współczesna powinna oddawać siłę bomby atomowej, broni chemicznej i bilogicznej, tych wszystkich samolotów bojowych nienamierzalnych, fotoradarów, informacji-inwigilacji, 24 godzinnego szaleństwa dostępu do wszystkiego powodującego kompulsję i wzrost postaw narcystycznych, masowych migracji - bo poezja współczesna odbija świat, epokę w jeje charakterystycznych przejawach przy zachowaniu refleksji choćby w buncie ich nie poruszając nad niezmiennymi zmiennymi - alebowiem od braci naszej sprzed 12 tysięcy lat w podstawowych potrzebach się nie różnimy..

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Oczywiście, że poezja współczesna nie powinna się odklejać od języka i fenomenów współczesności. Oczywiście, że właściwsza jej bomba atomowa, niż kusza, samolot nienamierzalny, niż sterowiec itd. itp. A przecież opis ruchu nie stoi w sprzeczności z kontemplacją tego co niezmienne. Taka właśnie jest - jak mi się wydaje - właściwość poezji. A jeśli ktoś z własnej woli chce zamknąć się w skansenie? Jego wola, papier jest cierpliwy, net jeszcze cierpliwszy.

zgłoś |

deRuda,  

to zależy od stopnia nagrzania... i poezji i żelazka :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

współczesne żelazka potrzebują wody równie wiele co poezja:)

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Spróbuję kiedyś nalać do żelazka spirytusu :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

znalazłeś jednak światełko w tunelu dla poezji ;))

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1