17 sierpnia 2014
17 sierpnia 2014, niedziela ( Prawidła [ czyli pomieszanie psychologii z jej obecnością w Status quo ] )
Wydaje się, że to stare ( często już po kilkuset latach nieaktualne - przebrzmiałe, nieadekwatne do obecnych zbyt szybko zmieniających się czasów, kroczącej w niewiadomym kierunku ” cywilizacji śmierci ” ) prawidła ( czyli paradygmaty i heurystyki ) doprowadziły nas do miejsca ( miejsc ) w którym / w których się znajdujemy obecnie.
Albert Einstein napisał ” Istotne problemy naszego życia nie mogą być rozwiązane, na tym samym poziomie myślenia, na jakim byliśmy, kiedy je tworzyliśmy ” – miał rację ?
Robert Kiosaki w swojej pierwszej ( moim zdaniem najlepszej ) książce Bogaty ojciec – biedny ojciec twierdzi ” ... podświadomość cię uczy póki się nie nauczysz ” – czy dotyczy to również ” podświadomości zbiorowej ” ? ( Nieświadomość zbiorowa - Jung
http://pl.wikipedia.org/wiki/NieC59BwiadomoC59BC487_zbiorowa ) .
Z kolei Daniel Goleman w swojej Inteligencji Emocjonalnej pisze - ” emocje podprogowe, to takie, które nie są w stanie przebić się do świadomego umysłu, ale one w nas są i mają wpływ na nasze myślenie racjonalne czy świadome ” .
” Historia uczy co ruskie myślenie i wojska potrafią i jak wygląda polityka Rosji możnowładnej tzn. : napaść, wyssać, wypluć , niekoniecznie w tym samym kształcie jak przed napaścią ( przykład granice Polski sprzed 1939 i po 45 ). Następnie po wyssaniu porzucić ( przykład części: Ukrainy, Białorusi, Litwy, Łotwy i Estonii po ii wojnie i obecnie ). Jak się odbudują i wzmocnią znów napaść wyssać i wypluć i znów niekoniecznie w kształcie poprzednim ” . Czemu ci którzy, tak myslą są nazywani oszołomami ? Skoro postępujemy nadal tak samo – jakby nic się nie ucząc, to może być prawdą stwierdzenie ”… podświadomość ( historia ) cię uczy póki się nie nauczysz ”. A ci, dla których nadal ” nic się nie stało i nic się nie stanie” są postrzegani jako ” światli przywódcy narodów ”. Norma ?
W ostatnich dniach Żyrinowski zwany papierkiem lakmusowym Putnia (b Niektórzy twierdzą, że Żyrinowski mówi , Putin sprawdza jak bardzo świat się śmieje z wypowiedzi Żyrinowskiego, wyciągając z tego wnioski do czego się może posunąć ) ) zdążył stwierdzić m in., że ” decyzja rosyjskiego prezydenta o rozpoczęciu III wojny światowej już zapadła a Polska i inne kraje bałtyckie zostaną zmiecione z powierzchni ziemi. ” – źródło http://www.tvn24.pl/putin-o-zyrinowskim-ma-prawo-mowic-wszystko-porywajacy-mowca,459245,s.html ) - ciekawy artykuł i warto moim zdaniem przeczytać.
Czy historia się powtórzy bo niczego się nie nauczyliśmy ani my jak świat, ani my jako Polska , ani Rosja i nie wyciągamy wniosków z historii? ( A może Rosja wyciąga – skoro Europa i świat nie ? A może odwrotnie ? Może jednak nikt ? I historia ( jako stary paradygmat ) niczego i nikogo nie uczy ?
I wreszcie ; czy nie najwyższy czas zastanowić się nad ” starymi ” prawidłami ? I jak napisał Einstein zacząć szukać rozwiązań ” na innym poziomie myślenia, na jakim byliśmy, kiedy je tworzyliśmy ” ?
Czy my ( jako podświadomość czy nieświadomość zbiorowa – światowa ) skoro tak bardzo nie chcemy aby jakiekolwiek wydarzenia II wojny światowej się NIE powtórzyły - choć cały czas pielęgnujemy te obawy w tysiącach o ile nie milionach publikacji na ten temat ( a trzeba wiedzieć, że podświadomość nie zna nie , ponieważ to umysł subiektywny ) mamy jakiekolwiek szanse, NA NIE SPEŁNIENIE SIĘ NASZYCH OBAW ?
Niech więc trwa ta odwieczna walka dobra ze złem ! ( ... czytaj ) Zło - jako obawa /obawy przed złem ( po tej stronie często i ja się znajduję . Tak zostałem wychowany. To stare i trudne do skruszenia paradygmaty i heurystyki. Często się na tym łapię próbując nad tym zapanować, choć to trudne). Dobro ( w tym kontekście ) - to przeświadczenie, że wszechświat jest dobry i będzie dobrze.
Ponadto polecam chodzenie boso, choćby w budynku, aaale w takim który jest uziemiony, bo wtedy mamy kontakt z ujemnym polem ziemi, które to wpływa na nas prze pozytywnie = na plus heheh.
20 listopada 2024
3. Uogólniłbym pojęcieBelamonte/Senograsta
20 listopada 2024
Mówią o nich - anachronizmMarek Gajowniczek
19 listopada 2024
Bielszy odcień bieliMarek Gajowniczek
19 listopada 2024
Niech deszcz śpiewa ci kołysankę.Eva T.
19 listopada 2024
RozbitekYaro
19 listopada 2024
1911wiesiek
19 listopada 2024
Jeden mostJaga
19 listopada 2024
Świat za oknemMarek Gajowniczek
19 listopada 2024
0011.
19 listopada 2024
SzybciejYaro