1 kwietnia 2012

1 kwietnia 2012, niedziela ( Myśli )

Pokazywanie ich w postaci ptaków jest ciekawą metaforą. W tej sytuacji głowa staje się nieboskłonem, na którym chmary przefruwających myśli skutecznie zasłaniają światło.
Zerwane nagle do lotu, chaotycznie trzepocą skrzydłami, wpadając na siebie, uderzają w ściany ograniczonej wyobraźni. Bywa, że zadają ból, roztrzaskując szybę okna, za którym wewnętrzny świat zostawił widok na horyzont.

Śledzenie płynącego w locie sokoła, może stać się przeżyciem intelektualnym, a jeśli po chwili sfrunie na wyciągniętą rękę, poddany naszej woli, oznacza - oswojenie.
Kiedy jednak wciąż tłuką się w głowie dzikie i przestraszone, czy można oddychać równo i spokojnie? Życie przypomina bieg na górskiej serpentynie, a przecież są tam miejsca, z których widok, gdyby się tylko zatrzymać, wystarczy za życie, a może kilka.
Dokąd biegnę? Zatrzymaj mnie…
- W tej chwili refleksja  uderzyła w drzwi serca. Były uchylone, w nich nigdy nie ma zamków. Czasem próbuje się delikatnej wstążki, ale to żart, bo przecież myśl potrafi porwać i unieść nie tylko lekką tkaninę, ona unosi nas!
A może posłuchać śpiewu słowika? Trzeba miejsca i czasu - nie da rady na środku ulicy!
Myśloptaki są barwną metaforą, szkoda tylko, że na stromych dachach często wpadają w rynny. A swoją drogą, skąd w głowie stropy i jeśli rynny, przecież zaraz pojawi się deszcz, a deszcze myśli, to już banalna przenośnia!


liczba komentarzy: 12 | punkty: 4 |  więcej 

Wieśniak M,  

lecz są też myśli - kruki, myśli - sępy, choć najlepsze ogniste feniksy:))))

zgłoś |

filo,  

sokoły - hmmm - może i intelektualne przyżycie, bo wysoko ale one są tylko dalkowzroczne, zapatrzone w dal, potykają się o to, co po stopami mogą nie zauważyć czyjejś bliskości ;) Są jeszcze bociany - wprawdzie potrzebują duzo miejsca ale są takie ciepłe sercu no i przynoszą wiosnę oraz... dzieci ;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

dzieci można znaleźć w kapuście i bez bociana. A taka myśl- bocian to trochę na jednej nodze:)))

zgłoś |

filo,  

czyli chwiejba myślowa? ;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

oj tam zaraz chwiejba:))Bocian wygląda bardzo statecznie na jednej nodze:))- to brak asekuracji:))))

zgłoś |

filo,  

juz wiem, on pod drugą skrywa jezcze coś - ta druga noga to też metafora metafora - nie patrz na to co widzisz, mysl o tym, czego nie widać ;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

to myśli skierowane do wewnątrz, penetrujące głębokie życie wewnętrzne bociana:))))

zgłoś |

lajana,  

;)) No to dopiero, chyba zacznę zdobywać wiedzę z ornitologii, no i pomyśleć, że sama jestem sobie winna! ;)) Pozdrawiam wszystkich kreatywnie myślących. Miłego Wieś, Filo i Brailbyline! :))

zgłoś |

milena,  

są też jaskółki - obserwuj czy ni zniżają lotu - wtedy uchwyć myśli...tak mi się 'ptasio' skojarzyło..pozdrawiam :)

zgłoś |

lajana,  

;) Właśnie Milenko, jeszcze jaskółki! :))) Pozdrawiam!

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1