23 october 2017
Księga Rodzaju 26,17-20
"Odszedł więc stamtąd Izaak i rozbił namioty w dolinie Geraru, i zamieszkał tam" Czyli odszedł więc Izaak od przeklętych potomków Chama z miasta - państwa Geraru i rozbił namioty w dolinie Geraru i zamieszkał w dolinie Geraru "Izaak odkopał studnię, wykopane w czasach Abrahama, ojca jego, które Filistyni zasypali po śmierci Abrahama," Czyli Izaak odkopał studnie - niewyczerpane źródło wody świadomości wykopane w czasach Abrahama, ojca Izaaka, które Filistyni zasypali po śmierci Abrahama. By zakryć studnie - niewyczerpane źródło wody świadomości, wykopane w czasach Abrahama, ojca Izaaka, w których swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg "i nadał im te same nazwy, jakie nadał im ojciec jego" Czyli i nadał Izaak studnią - niewyczerpanego źródła wody świadomości te same nazwy, jakie nadał im Abraham, ojciec Izaaka "Gdy słudzy Izaaka kopali w dolinie, natrafili tam na studnię wody źródlanej" Czyli gdy słudzy Izaaka kopali w dolinie Geraru, bo ta zamieszkał Izaak, natrafili na studnię wody źródlanej - wytryskujące źródło wody, życia wiecznego (Jan.4,14) "Lecz pasterze Geraru spierali się z pasterzami Izaaka, mówiąc: To nasza woda !" Czyli lecz grupa społeczna miasta - państwa Geraru spierała się z grupą społeczną Izaaka o jego studnię wody źródlanej - wytryskujące źródło wody, życia wiecznego, mówiąc: To nasza woda ! Stojąc przy studni wody źródlanej (Jan 4,14), które należy do grupy społecznej Izaaka, syna Abrahama, w których swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg "Dlatego nazwał tę studnie Esek (Sprzeczka), bo sprzeczali się z nim" Czyli dlatego Izaak nazwał swoją studnię wody źródlanej - wytryskujące źródło wody, życia wiecznego, które będzie miejscem sprzeczania się grup społecznych, które będą mówić: To nasza woda ! Stojąc przy studni wody źródlanej, które należy do grupy społecznej Izaaka, syna Abrahama (Jan 4,14), w których swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg (Rdz.26,17-20)
24 november 2024
0018absynt
24 november 2024
0017absynt
24 november 2024
0016absynt
24 november 2024
0015absynt
24 november 2024
2411wiesiek
23 november 2024
0012absynt
22 november 2024
22.11wiesiek
22 november 2024
Pod miękkim śniegiemJaga
22 november 2024
Liście drzew w czerwonychEva T.
21 november 2024
21.11wiesiek