14 september 2017
Księga Rodzaju 10,1-10
"Oto dzieje rodu synów Noego; Sema, Chama i Jafeta, gdy po potopie urodzili im się synowie" Czyli oto dzieje trzech rodów braci bliźniaków synów Noego: Sema, Chama i Jafeta, gdy po potopie urodzili się im potomkowie dani od Boga (Rdz.4,25) Czyli synowie Jafeta, którzy podzielili się w rodzie Jafeta według imion są: Gomer, Magog, Madai, Jawan, Tubal, Meszech i Tiras. Zrodzili plemiona według swoich imion "Synami Gomera są:"Czyli którzy podzielili się w plemieniu Gomera według imion " Aszkanaz, Rifat i Togarma." Zrodzili plemiona według swoich imion "Synami Jawana są:" Czyli którzy podzielili się w plemieniu Jawana według imion "Elisza, Tarszisz, Kittim i Dodanin." Zrodzili plemiona według swoich imion "Od nich wywodzą się narody wyspiarzy" Czyli lądy otoczone z każdej strony wodą (Afryka, Australia, Wyspy Polinezji i Antyle) "podzielone według swoich krajów" Czyli miejsca zamieszkania "i według swoich języków" Czyli słów, dźwięków komunikacyjnych "i plemion" Czyli podzielonych w rodzie swoim według swoich imion nazwanych narodem swoim. "Synami Chama" Czyli którzy podzielili się w rodzie Chama "są: Kusz, Misraim, Put i Kanaan." Zrodzili plemiona według swoich imion. "Synami Kusza" Czyli którzy podzielili się w plemieniu Kusza "są: Seba, Chawila, Sabata, Reama i Sabatecha." Zrodzili plemiona według swoich imion. "Synami Reamy" Czyli którzy podzielili się w plemieniu Reamy "są: Szeba i Dedan." Zrodzili plemiona według swoich imion. Czyli podzieleni w rodzie i plemieniu według swoich imion. Zdradzali plemiona podzielone według swoich imion " A Kusz zrodził Nimroda, który był pierwszym mocarzem na ziemi" Czyli a Kusz podzielony w rodzie Chama zrodził Nimroda, który był pierwszym - nieświadomym podziałów w rodzie i plemieniu według swoich umownych imion nazwanych narodem swoim. Podzielonych według swoich krajów, i według swoich języków. Pierwszym nieświadomym mocarzem na ziemi. " Był on dzielnym myśliwym przed Panem" Czyli był on odważnym, ale w uczynkach swoich, łowca dużych i małych zwierząt. Pierwszy nieświadomy mocarz, odważny w uczynkach swoich na ziemi przed Wszechmogącym, który stworzył myślą i słowem niebo i ziemię i wszystko, co jest na niej." Dlatego mówi się: Dzielny myśliwy przed Panem jak Nimrod" Czyli dlatego mówi się, bo Nimrod jest symbolem każdego z nas. Nieświadomych mocarzy odważnych, ale każdy w swoich uczynkach, jak Nimrod przed Wszechmogącym - Stworzycielem nieba i ziemi i wszystkiego na niej. " A zaczątkiem jego królestwa był Babilon, Erech, Akkad, i Kalne w kraju Synear " Czyli a zaczął od budowy miast - państw i miast w państwie w starożytnej Mezopotamii, w której był królem ( Rdz.10, 1-10)
25 november 2024
2511wiesiek
25 november 2024
0019absynt
25 november 2024
Pod skrzydłamiJaga
24 november 2024
0018absynt
24 november 2024
0017absynt
24 november 2024
0016absynt
24 november 2024
0015absynt
24 november 2024
2411wiesiek
23 november 2024
0012absynt
22 november 2024
22.11wiesiek