1 april 2012

1 april 2012, sunday ( Myśli )

Pokazywanie ich w postaci ptaków jest ciekawą metaforą. W tej sytuacji głowa staje się nieboskłonem, na którym chmary przefruwających myśli skutecznie zasłaniają światło.
Zerwane nagle do lotu, chaotycznie trzepocą skrzydłami, wpadając na siebie, uderzają w ściany ograniczonej wyobraźni. Bywa, że zadają ból, roztrzaskując szybę okna, za którym wewnętrzny świat zostawił widok na horyzont.

Śledzenie płynącego w locie sokoła, może stać się przeżyciem intelektualnym, a jeśli po chwili sfrunie na wyciągniętą rękę, poddany naszej woli, oznacza - oswojenie.
Kiedy jednak wciąż tłuką się w głowie dzikie i przestraszone, czy można oddychać równo i spokojnie? Życie przypomina bieg na górskiej serpentynie, a przecież są tam miejsca, z których widok, gdyby się tylko zatrzymać, wystarczy za życie, a może kilka.
Dokąd biegnę? Zatrzymaj mnie…
- W tej chwili refleksja  uderzyła w drzwi serca. Były uchylone, w nich nigdy nie ma zamków. Czasem próbuje się delikatnej wstążki, ale to żart, bo przecież myśl potrafi porwać i unieść nie tylko lekką tkaninę, ona unosi nas!
A może posłuchać śpiewu słowika? Trzeba miejsca i czasu - nie da rady na środku ulicy!
Myśloptaki są barwną metaforą, szkoda tylko, że na stromych dachach często wpadają w rynny. A swoją drogą, skąd w głowie stropy i jeśli rynny, przecież zaraz pojawi się deszcz, a deszcze myśli, to już banalna przenośnia!


number of comments: 12 | rating: 4 |  more 

Wieśniak M,  

lecz są też myśli - kruki, myśli - sępy, choć najlepsze ogniste feniksy:))))

report |

filo,  

sokoły - hmmm - może i intelektualne przyżycie, bo wysoko ale one są tylko dalkowzroczne, zapatrzone w dal, potykają się o to, co po stopami mogą nie zauważyć czyjejś bliskości ;) Są jeszcze bociany - wprawdzie potrzebują duzo miejsca ale są takie ciepłe sercu no i przynoszą wiosnę oraz... dzieci ;)

report |

Wieśniak M,  

dzieci można znaleźć w kapuście i bez bociana. A taka myśl- bocian to trochę na jednej nodze:)))

report |

filo,  

czyli chwiejba myślowa? ;)

report |

Wieśniak M,  

oj tam zaraz chwiejba:))Bocian wygląda bardzo statecznie na jednej nodze:))- to brak asekuracji:))))

report |

filo,  

juz wiem, on pod drugą skrywa jezcze coś - ta druga noga to też metafora metafora - nie patrz na to co widzisz, mysl o tym, czego nie widać ;)

report |

Wieśniak M,  

to myśli skierowane do wewnątrz, penetrujące głębokie życie wewnętrzne bociana:))))

report |

lajana,  

;)) No to dopiero, chyba zacznę zdobywać wiedzę z ornitologii, no i pomyśleć, że sama jestem sobie winna! ;)) Pozdrawiam wszystkich kreatywnie myślących. Miłego Wieś, Filo i Brailbyline! :))

report |

milena,  

są też jaskółki - obserwuj czy ni zniżają lotu - wtedy uchwyć myśli...tak mi się 'ptasio' skojarzyło..pozdrawiam :)

report |

lajana,  

;) Właśnie Milenko, jeszcze jaskółki! :))) Pozdrawiam!

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1