2 marca 2014

2 marca 2014, niedziela ( Sybilla ? )

... hm wydaje mi się, że jeszcze od dziadów, ( a później powtarzany przez rodziców, szczegolnie tatę )  otrzymałem taki przekaz " wojna swiatowa, ( ktora zniszczy świat ) zacznie się od małego kraju ". Czyżby to już ???  Czy właśnie chodziło o Krym ???  ... bezpiecznie nie jest i myslę, że bliżej niż nam się wydaje. ... poniżej moje zdanie

Oto kilka faktów. Rosja , Chiny i Stany są największymi trucicielami świata. Jednocześnie pakiet klimatyczny wymyśla Unia Europejska – komu jest to na rękę??? W Polsce zamyka się w związku z tym kopalnie, a górnicy z Polski chwalą sobie pensje górnika w Niemczech i tam pracują - wiadomości mam z pierwszych rąk ( Niemcy mają bardzo wysokie wydobycie węgla brunatnego i są w czołówce światowej ). Niemcy z Rosją budują rurę gazową  pod dnem Bałtyku omijającą Polskę. Jednocześnie ( wcześniej ) Pan Premier Pawlak podpisuje niekorzystną dla Polski – wieloletnią umowę gazową. Za takie cós siedziała w pierdlu  Julia Timoszenko ( broniona notabene przez wszystkie światowe elity ). Polska  nie może zdywersyfikować zasobów : ropy i gazu , choćby przez budowę tankowców, bo Unia zamyka nasze stocznie ( to jeden warunków przyznania nam quasi dotacji, bo przecież są one z naszych własnych składek ), a rura pod dnem Bałtyku = Rosja - Niemcy nie pozwala na zbyt duże zanurzenie tankowców ( danych już nie pamiętam , ale można to sprawdzić ) - nawet gdybyśmy je chcieli budować i przywozić sobie gaz i ropę skądkolwiek, ale nie kupować chocby od Ruskich. A wydobycie gazu łupkowego w Polsce jest niby zbyt kosztowne i nieopłacalne, choć naukowcy wyliczają odwrotnie = że starczyłoby go na kilkadziesiąt - nawet powyżej 90 lat. Komu na tym zależy ??? Kto tym trzęsie ?? Wydaje się, że wiadomo na czyim pasku chadza Unia, jednocześnie zasilając finansowo : Rosję, Stany i Chiny i pozwalając im blokować sprzedaż surowców innym krajom  pod przeróżnymi pozorami i sankcjami ;). ( jakiś czas temu produkty chińskie były w Uni blokowane - teraz nas zalewają ).
A wydawałby się, że wystarczyłoby przestać od nich kupować : ropę, gaz, węgiel i inne. Tylko, że tedy te kraje musiałyby przekuć karabiny i czołgi na lemiesze i wziąć się do roboty. Szczególnie Ruscy. A przykryć Ukrainę i cały świat mogliby tylko czapkami, bo kasy na broń by nie mieli. A tak mają – cwaniaczki i ciągle mało im broni i surowców. Przykład to Gruzja i Abchazja i inne ( tam są surowce ).


Ananke,  

Mua przestań liczę na to, że wygrają tu pieniądze - Rosja zbyt wiele straci gospodarczo, w tych czasach trudno funkcjonować za zamkniętymi granicami, sankcje gospodarcze powinny ostudzić zapędy Rosji.

zgłoś |

mua,  

jasne - właśnie słucham wystąpienia naszego Premiera, który powiedział dosadnie ( mowiąc o koflikcie krymskim ) " jest to konflikt, który może zapoczątkować wojnę " - w domyśle ?

zgłoś |

Ananke,  

no oczywiście, że sprawa jest poważna i nie należy jej bagatelizować. Putin w tej chwili powinien ważyć co istotniejsze, Krym i dostęp do morza, utrzymanie w oczach rodaków statutu mocarstwa, czy może jednak utrzymanie płynności finansowej, handlowej ze światem a w szczególności Europą . Wierzę, może naiwnie, że sankcje gospodarcze powinny rozwiązać problem.

zgłoś |

mua,  

Ananke pieprzysz bzdury;). Oto kilka faktów. Rosja , Chiny I stany są największymi trucicielami świata. Jednocześnie pakiet klimatyczny wymyśla Unia Europejska – komu jest to na rękę??? W Polsce zamyka się w związku z tym kopalnie , a górnicy z Polski chwalą sobie pensje górnika w Niemczech i tam pracują ( Niemcy mają bardzo wysokie wydobycie węgla brunatnego i są w czołówce światowej ) . Niemcy z Rosją budują rurę gazową pod dnem Bałtyku omijającą Polskę . Jednocześnie ( wcześniej ) Pan Premier Pawlak podpisuje niekorzystną dla Polski – wieloletnią umowę gazową . Za takie cós siedziała w pierdlu Julia Timoszenko ( broniona notabene przez wszystkie światowe elity ). Polska nie może zdywersyfikować zasobów : ropy i gazu , choćby przez budowę tankowców, bo Unia zamyka nasze stocznie ( to jeden warunków przyznania nam quasi dotacji, bo przecież są one z naszych własnych składek ) , a rura pod dnem Bałtyku = Rosja - Niemcy nie pozwala na zbyt duże zanurzenie tankowców ( danych już nie pamiętam , ale można to sprawdzić )- nawet gdybyśmy je chcieli budować i przywozić sobie gaz i ropę skądkolwiek, ale nie od ruskich . A wydobycie gazu łupkowego w Polsce jest niby zbyt kosztowne i nieopłacalne, choć naukowcy wyliczają odwrotnie= że starczyłoby go na kilkadziesiąt - nawet powyżej 90 lat. Komu na tym zależy ??? Kto tym trzęsie ?? Wydaje się, że wiadomo na czyim pasku chadza Unia, jednocześnie zasilając finansowo : Rosję, Stany i Chiny i pozwalając im blokować sprzedaż surowców innym krajom pod przeróżnymi pozorami i sankcjami ;). A wydawałby się, że wystarczyłoby przestać od nich kupować : ropę, gaz i węgiel . Tylko, że tedy te kraje musiałyby przekuć karabiny i czołgi na lemiesze i wziąć się do roboty. Szczególnie Ruscy. A przykryć Ukrainę i cały świat mogliby tylko czapkami, bo kasy na broń by nie mieli. A tak mają – cwaniaczki i ciągle mało im broni i surowców . Przykład to Gruzja i Abchazja i inne ( tam są surowce ).

zgłoś |

jeśli tylko,  

mam wrażenie, że ten komentarz już widziałam. Tam wyżej.

zgłoś |

Ananke,  

Mua może i pieprzę głupoty - jednak to mój zdroworozsądkowy punkt widzenia, naoglądałeś się programów i filmów sensacyjnych ;)

zgłoś |

mua,  

jasne - komunistyczna partia górą , i tylko głupoty na twarde fakty, a żadnych konkretów

zgłoś |

Ananke,  

Mua ostygnij - kierujesz swój gniew nie pod tym adresem co trzeba

zgłoś |

mua,  

źle czytasz = mylisz pragmatyzm z gnniewem

zgłoś |

mua,  

PS a gniew to raczej est to " Ananke, 2 marca 2014 o godzinie 16:26 Mua może i pieprzę głupoty - jednak to mój zdroworozsądkowy punkt widzenia, naoglądałeś się programów i filmów sensacyjnych ;) " = bez żadnych rzeczowych argumentów

zgłoś |

Ananke,  

ośmielę się zauważyć, że Twój pragmatyzm nie musi być moim

zgłoś |

Ananke,  

Mua we mnie póki co nie ma gniewu, była to tylko ironiczna złośliwość

zgłoś |

ApisTaur,  

w tej chwili jest wojna kapitałów o wpływy / nic nie ma wspólnego z jakąkolwiek wolnością / oczywiście z polską żabą w kuźni w tle / dwa wielkie buldogi warczą na siebie / wiedząc że ten drugi też ma kły / restrykcje wobec Rosji? / żart / to oni mają kurki / ze Stanów nikt gazu w karmanach nie przywiezie / oni są samowystarczalni i mają póki co wszystkie asy / powtórka z Zatoki Świń? :-) / Stany swoich sealsów do Ukrainy nie wyślą / to nie afrykańskie państewko z jakimś kacykiem / :-)

zgłoś |

mua,  

Apis - kocham zadymy = przy okazji zadymy politycy puszczają farbę i mua dowiaduję siem ciekawych rzeczy ;)). Na ten przykład wydajemy około 37 miliardów złotych rocznie na nasze polskie wojsko w porównaniu z " biedną " Ukrainą, która to wydaje okolo 350 tysięcy. Jednocześnie czytam ( z ciekawości w prasie " morskiej " ), że " sttocznie na świecie nie nadążają z budowaniem zbiornikowców " . Podczas kedy nasze polskie są zamnknięte i mamy rurę niemiecko - ruską na dnie Bałtyku, przez którą tankowce i zbiornikowce nie wpłyną do naszych portów. Największym portem przeładunkowym jest Hamburg ( gdzie pracują głównie nasi stoczniowcy ) a stocznie zamiast ciągnąć naszą gospodarkę są rozkaradane, a Niemcy przenoszą produkcję Opla do Chin. A PIS i Kaczyński jak próbował oponować i jednak reanimować polske stoczie został uznany za oszołoma = bo przeca Jasnie Junija ma rację ...fajnie , fajnie

zgłoś |

ApisTaur,  

to że chodziło o wykończenie najbardziej zagrażających firmom zachodnim / naszych firm / to wiadomo nie od dziś / oczywiście z błogosławieństwem kolejnych rządów / a Niemcy nauczeni błędami z przeszłości / anektują kolejne państwa gospodarczo / bez czołgów i wielkiej armii / rynki zbytu i tania siła robocza / to buduje ich gospodarkę / coraz fajniej ..

zgłoś |

mua,  

Apis ;)) fajne jest to, ze te rzeczone 37 miliardów to zapewne " łaskawa " pożyczka od Unii lub bog wie kogo na sprzę : amerykański, niemiecki, francuski i angielski. Tę pozyczke zapewne będż spałcać nasze dzieci i wnuki, a na ratowanie naszych stoczni, kopalń i zakładów pożyczki nie było :(

zgłoś |

ApisTaur,  

znaczy / ja Ci pożyczę kasę NATO ;) / żebyś mógł tylko u mnie kupować / drożej niż gdzie indziej / a Ty mi jeszcze za to podziękujesz daninami do końca Twoich wszystkich wcieleń //:-)

zgłoś |

mua,  

NATO wychodzi, że tak TOTO fajnie, fajnie wygląda ;)

zgłoś |

Teresa Tomys,  

zmroziłeś mnie.

zgłoś |

mua,  

Teresko - jest nieciekawie . Mrukneli niepokojąco jak dla mnie, aczkolwiek cichutko i niemal niezauważalnie Chińczycy ( tę ważną jak dla mnie informację słyszałem tylko raz, co dziwne)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Chińczycy popierając Rosję dali by legitymację Tybetańczykom i Ujgurom

zgłoś |

mua,  

dzięki ;)) caus ...dla mnie to ma ciekawy choc jak pisałem cichy wydźwięk - pomruzczek . Czytałem, że wielu Chińczyków udomawia się ( za zgoda Rosjan ) po rosyjskiej stronie ich rozległej granicy .Ptrafia jak to oni zamieszkać wydawałoby się niemozliwe dotąd do zamieszkania przez człowieka tereny i wycisnąć wode i żarto ze skał. Jednocześnie to takie cichutkie ostrzezenie dla Putina, że za chwile oni - Chińczycy moga mu wsiąść na plecki " w obroniei ochronie swoich obywateli na zamieszkałych terytorium Rosji " i to kraju zajętego wojną ..aa wtedy ???? strach myśleć o eskalacji ...a pretekst już był dał Putin= ze można

zgłoś |

mua,  

mmmmmmmm ;))

zgłoś |

mua,  

dokładnie Wieś to co ja napisalem - także sytuacja przeskomplikowana . Miejmy nadzieję że Putinowi ( cwanemu liskowi ) chodzi tylko o ekonomię . Żeby wlaśnie mu zablokowali odbiór gazu i ropy . Wtedy cena chwilowo podskoczy ( bo przeciez inni w nadal trwajacym kryzysie będą musieli wydobywać dzień i noc po wyprzedani zapasów = co zwiekszy koszty i chwilową cenę gazu i ropy ) . A wtedy Putin szybko ustąpi w niektorych kwestiach a swoją rope i gaz sprzeda po wyższych cenach lisek jeden heheh

zgłoś |

jeśli tylko,  

tam zawsze idzie o władzę, rachunki, ekonomia, ludzie - to tylko środki

zgłoś |

mua,  

tak raby - niewolnicy

zgłoś |

jeśli tylko,  

boję się trzeciej, pierwsza zaczęła się (niby) od jednej -tylko-kuli..

zgłoś |

mua,  

myślmy pozytywnie wysyłając " dobrą " energię w eter , choć ...pssst

zgłoś |

Aśćka,  

przeczytałam, uśmiechnęłam się, ucieszyłam się. Mua, wolę ten Twój tekst i dyskusję Koleżanek i Kolegów piszących od portali informacyjnych. A może by tak częściej takie dysputy o bieżączce:) Bóg wiara sen mara, od dziecka nie znoszę proroctw, przepowiedni i innych tego typu bajerów. Dzięks za lekturę:)

zgłoś |

mua,  

;)) wiesz Aścka ... jakoś przez chwilę nie miłem głowy do " poezyj "

zgłoś |

jeśli tylko,  

publicystyka jest też formą literacką :)

zgłoś |

mua,  

no tak ..... mam grypę

zgłoś |

jeśli tylko,  

a to tom samo? ;)))))))))))

zgłoś |

mua,  

jasne słabiusi jestem to i takowe teksty

zgłoś |

Aśćka,  

o kurczę, to rosół!:) z pietruszką!:)

zgłoś |

jeśli tylko,  

albo samą pietruszkę! ze szczypiorkiem! ":)

zgłoś |

Aśćka,  

a tam żywy czosnek trzeba wcinać! :):):)

zgłoś |

jeśli tylko,  

żywy może się odgryźć! ;))

zgłoś |

mua,  

dziekuję ;))) rozpieszczacie mię

zgłoś |

Aśćka,  

aaaa! to w kapustę go i łykać!!! (coś czuję jeszcze chwilka ej kuracji i Kuracjusz wybierze stare dalekosyberyjskie metody, jak Go Pan Bóg stworzył w mrowiiiiiiskoooo)

zgłoś |

Aśćka,  

anioły miłosierdzia po prostu...

zgłoś |

jeśli tylko,  

z całą przyjemnością! ;)))

zgłoś |

mua,  

a rozcieranko ziarenka pieprzu pepuszkiem to nie łaska ? ;d

zgłoś |

Aśćka,  

to chyba spore poświęcenie jeśli mnię zmęczona wyobraźnia nie myli..

zgłoś |

mua,  

jasne = a jak przyjdzie co do czego / obliż łapę moj kolego / bo kobiety wciąż blefują / i na niby cie ratują

zgłoś |

Aśćka,  

ajtam!:)

zgłoś |

jeśli tylko,  

skutecznie! żwawiej klikasz! ;))

zgłoś |

Aśćka,  

zgadzam się, kuhacja dzia-ła!

zgłoś |

mua,  

siem poświencam resztkami

zgłoś |

deRuda,  

giełdy lecą na pysk w całej europie, jeszcze chwilę Putin poprzyciska, ktoś za chwilę będzie te akcje skupował, co to teraz je sprzedają

zgłoś |

mua,  

jak to niedźwiedzie i byki na giełdzie ,a ktos kto wiedział zarobi krocie, i to czyste i nieopodatkowane = po co prać kaskę choćby z narkotyków ;)

zgłoś |

Darek i Mania,  

polityka to biznes i ludzi ma się w du..... Nasz rząd też okropnie przejął się wydarzeniami a może by tak wyszli do ludzi i popytali jak się żyje, bezrobotnych, emerytów, chorych, dzieci i tych co nie mają na chleb, w kolejki pod przychodniami do lekarzy itd, bo nabijali bądź nabijają kasę dla "państwa" czyli dla "swoich" .,

zgłoś |

mua,  

no napisalem wyżej , ze dzieki zamieszaniu puszczają farbę. A te 37 miliardów zamiast na uzrojenie nasi mogli by wydać na cokolwiek, zamiast zwiekszać deficyt budrzetowy. A wtedy jakby co, to Ruskim bysm czapkowali, a oni zas czapkami. Bo ponoc i tak maja motyki na to słońce ( rócz głowic oczywiście ) . ...dzieki

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1