1 sierpnia 2014

1 sierpnia 2014, piątek ( wieści z dżungli )

W mediach podano informację o odkryciu nowego plemienia Indian w brazylijskiej dżungli.  Naukowcy przekonują, że owa grupa o charakterze łowiecko-zbierackim, licząca ok. 80 osób, nie miała dotychczas żadnego kontaktu z innymi ludźmi, światem zewnętrznym i cywilizacją.  Dacie wiarę? Niebywałe. Pomijając prawdziwość tej informacji,  tak sobie myślę, o ile bardziej muszą być szczęśliwszy od nas? Bez tych wszystkich rozbuchanych potrzeb, bez przestrzegania skomplikowanych, zawiłych i sprzecznych zasad naszego świata? O ile bardziej ich życie jest spokojniejsze bez medialnego szumu informacyjnego, spekulacji i nawoływań, do jedynie słusznych racji. W jakimś sensie są wolni od niepokojów tego świata, nie skażeni cywilizacją, z całym dobrem i złem jakie ona niesie.


liczba komentarzy: 41 | punkty: 17 |  więcej 

ApisTaur,  

wyobraź sobie, że nagle odcinają nam prąd , wszędzie/ taki mieszkaniec dżungli ma to głęboko w...dżungli ;) że nie ma jakiegoś czegoś , o czym nawet nie słyszał ///:)

zgłoś |

Ananke,  

no dokładnie :) biały, cywilizowany człowiek bez prądu ? - koniec świata :)

zgłoś |

Jaga,  

podobne zupełnie odczucia mam :))) tylko powrót do przeszłości, dla cywilizacji może się skończyć tragicznie ;)

zgłoś |

Ananke,  

dla nas jest już za późno, można tylko do przodu

zgłoś |

Jaga,  

na opamiętanie nie jest za późno, bez tego może nas uwstecznić wojna globalna ;(

zgłoś |

Ananke,  

no właśnie w tym rzecz, zdawało się, że żyjemy w czasach, które wreszcie przyniosły jako takie opamiętanie, tymczasem to co się dzieje na świecie nie napawa optymizmem, a wręcz podsuwa wnioski, o powtarzalności pewnych zachowań.

zgłoś |

Jaga,  

mam takie wrażenie, że każdy cykl wraca do początku...

zgłoś |

Ananke,  

tak, właśnie to odczucie i mnie towarzyszy, owe cykle są dłuższe i krótsze, zauważalne dla nas w naszym życiu i nie zauważalne, ale jednak życie kołem się toczy

zgłoś |

Jaro,  

myślę , że jednak mają swojego wodza , szamana i kilku z nich oszukuje grając w tylko im znane gry, albo opiernicza się na polowaniu:) zawsze coś z czegoś wynika:)a my też mamy takie plemiona, szczepy, albo wioski tzw. tutejsych :)

zgłoś |

Ananke,  

haha o tak z pewnością ;) tam gdzie dwoje ludzi, tam trzy opinie :)))

zgłoś |

Jaro,  

jestem mało opiniotwórczy:)

zgłoś |

Ananke,  

może nie czujesz jak opiniujesz :)))) ?

zgłoś |

Jaro,  

heh widocznie z czuciem mam problemy :)

zgłoś |

Aśćka,  

no mamy tu po prostu tekst o zmęczeniu cywilizacją i jej dorobkiem:) zgadzam się z Jaro, choć chętnie poznałabym jak jest, no ale hipotetycznie ( od naszych kolegów z okolic Rewolucji Neolitycznej tak bardzo się nie różnimy) są jak my z całym dobrodziejstwem ludzkiego inwentarza, interesuje mnie zaś to, co różni:)

zgłoś |

Ananke,  

:) ja stawiam tylko pytania, nigdzie nie napisałam, że im jest lepiej, ale stawiam taką hipotezę do rozważenia

zgłoś |

Aśćka,  

jasne, mój komentarz jest pewnym skrótem myślowym, uzupełniam, przypomniał mi się tylko entuzjazm historyków z początku bodaj XX wieku, kiedy to antropologowie (niejaki genialny Bronisław Malinowski na ten przykład) badali kultury takież i tym podobne:)

zgłoś |

Aśćka,  

historykom się uwidziało, że da to wgląd w wiedzę o kulturach pierwotnych, naszych kolegów z dawien dawna:)

zgłoś |

Aśćka,  

a tak w ogóle to muszę poszukać czy ktoś kiedyś nie zajął się badaniem - wstecznie - rekcji społecznych na nowinki techniczne:) nie chciał tego nowego włączyć tylko zjeść, albo na odwrót:) wielce inspirujące:):)

zgłoś |

astrit33,  

Ananke, nie są szczęśliwi bardziej, są tylko bardziej nieświadomi, ale i do nich dotrze kiedyś (może) niebawem( a jednak) CYWILIZACJA

zgłoś |

Ananke,  

być może masz rację, pytanie czy owa "nieświadomość" nie jest właśnie dobrodziejstwem ? :)

zgłoś |

astrit33,  

nie chodzi o rację- moją czy twoją- tylko o świadomość, wtedy dopiero można dokonać odpowiednich wyborów, jakie niesie za sobą odpowiedzialność ;)

zgłoś |

Ananke,  

;) racja nie jest czyjaś, tylko ewentualnie ktoś może być bliżej niej, poza tym sama świadomość niestety nie gwarantuje dokonywania odpowiednich wyborów, na to nakładają się jeszcze inne zmienne

zgłoś |

Damian Paradoks,  

wierzyć we wszystko a robić po swojemu ;)

zgłoś |

Ananke,  

;)) dość rewolucyjne podejście

zgłoś |

theodor kosmitek,  

wieści czynią cuda:)

zgłoś |

astrit33,  

kończą się gdy ujawniona zostanie przyczyna :¤)

zgłoś |

copelza,  

spędzanie wolnego czasu na iskaniu się jest dobre góra na tydzień. zależy, kto kogo iska. zaletą bywa wielożeństwo, ale przynajmniej połowa facetów nie uznaje tego za zaletę:S:)

zgłoś |

Ananke,  

widzę masz rozeznanie w plemiennym pożyciu :)))

zgłoś |

copelza,  

baaa. a wiesz, że oni wkładają ptaszka w trzcinową rurkę? elegancja i skromność. a kobiety wbijają sobie w nos i usta kolce jeżozwierza. pewnie dlatego pocałunek jest im zupełnie nieznany. ogranicza to też grę wstępną i pewne pozycje seksualne. za to można powcinać mięsa małp, węży i takich białych robaków wygrzebanych z próchniejących pni:)

zgłoś |

Ananke,  

taaa :) co nieco widziałam na Animals planet ;) Co do ich menu, choć to pewnie samo zdrowie to jednak wolę słowiańską kuchnię ;)

zgłoś |

mua,  

szczęściarzae

zgłoś |

mua,  

PS A kolega powyżej wyraźnie zazdrości tego " wkładania " heheh

zgłoś |

Ananke,  

haha być może to "wkładanie" jest bardzo praktyczne, skoro praktykowane ;)

zgłoś |

mua,  

ja tam usta na suwak ;))

zgłoś |

astrit33,  

przyczyna została ujawniona, cud zniknął jak za dotknięciem bambusowego patyka :))

zgłoś |

zuzanna809,  

Ach, te media!... nie słucham i nie ma pojęcia, o ile moje życie jest spokojniejsze....???

zgłoś |

Ananke,  

nie da się do końca nie słuchać, informację dopływają do nas zewsząd :)

zgłoś |

Bazyliszek,  

jest jeszcze wiele tajemnic na tej ziemi, a wolne zycie Tych Indian, wlasnie w momencie ich odkrycia, sie skonczylo, bedziemy im teraz wciskac nasza "kulture":))))))

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1