21 grudnia 2014

Krótki tekst o...

– Może nie trzeba było… – mówi z westchnieniem siostra, płucząc ścierkę pod kranem. – Sądzisz, że jesteśmy zbyt wymagające? Za dużo oczekujemy?...
Rozkładam ręce.
   –  Tak, wiem – przyznaje. – To ja zaczęłam. Ale czasem trudno się oprzeć…
   – On wcale nie był najgorszy. Miał w sumie dobre intencje – wtrącam, patrząc na wyżymaną przez siostrę szmatę, która zostawia różowe smugi na emalii zlewu. – Może byś tak wzięła wiadro? – sugeruję z namysłem.
   – Nie chce mi się wody zmieniać – krnąbrnie oświadcza siostra, sięgając po następną ścierkę. – Zresztą zaraz to zmyję… Dobre intencje, mówisz? – podejmuje wątek. – Jakie dobre intencje? Przecież przylazł z tą walizą, żeby nam wcisnąć kolejne łachy.
   – Masz rację – potakuję – ale to żaden powód, by go tak traktować. Zwłaszcza że opuścił cenę…
   – I co z tego? Nie mam zamiaru mieć poczucia winy. – Siostra odwraca głowę, patrząc na mnie z niechęcią. – Zawsze ich bronisz, chociaż wiesz, jacy to ludzie. Wścibscy, nachalni i tyle mówią, że się w głowie kręci. Ten też próbował… A pamiętasz tych sekciarzy? Wzdycham, ale siostra nie ustępuje.
   – I nic z tego nie było, same problemy… – rzuca, dodając z przyganą: – Lepiej byś zamoczyła fartuchy, zamiast tak stać bezczynnie.
Odwracam się na pięcie.
 
   – Skończyłaś? – pytam po powrocie.
Siostra wyciera akurat ostatni nóż, ścierki już wiszą i tylko wiadra czekają na umycie.
   – Pospiesz się – mówię. – Mamy jeszcze sporo do…
W tym momencie słyszymy skrzypienie i drzwi kuchenne zaczynają się uchylać. Siostra podskakuje nerwowo.
   – Nie potrzebujecie pomocy, drogie panie? – W progu widać ciekawską gębę naszego sąsiada. – I jak? Gładko poszło? – Sąsiad obrzuca spojrzeniem kuchnię i suszące się szmaty.
Wzruszam ramionami.
   – Dobrze, że go załatwiłyście – stwierdza i spogląda znacząco na zestaw noży w stojaku.
Siostra chichocze.
   – Bo tak się panoszył, że sam miałem ochotę go stuknąć – dodaje i parska śmiechem. – Ale, ale, skoro już tu jestem, to mogę wam pomóc go przenieść.  
Patrzę na siostrę.
   – Świniaka – mówi sąsiad i rechocze.
   – Nie trzeba. – Kręcę głową. – Już poćwiartowany.
Sąsiad zawraca do drzwi. – Liczę na dobrą szynkę… – Mruży porozumiewawczo oko.
 
 
Dwie godziny później siedzimy jak zwykle przy oknie, popijając herbatę.
   – Myślisz, że mogłybyśmy już przymierzyć sukienki? – ożywia się siostra i odstawia filiżankę.


liczba komentarzy: 26 | punkty: 7 |  więcej 

Szafranka,  

karpik...Wesołych Świąt Miladoro!

zgłoś |

Miladora,  

Bardzo Wesołych, Szafranko. :) Serdeczności :)

zgłoś |

Aśćka,  

w tęsknocie z Galicją (w połowie stamtąd jestem:) czytałam niespiesznie smakując rozmowę w klasycznej polszczyźnie:) pozdrawiam przedświątecznie:)

zgłoś |

Miladora,  

Ja się stałam Galicyjką sporo lat temu, ale nie żałuję. :) Serdeczności przedświąteczne, Waćpanno. :)

zgłoś |

Aśćka,  

dziękuję:) i Tobie Miladoro:) (czy dobrze czuję Wielkopolskę?)

zgłoś |

jeśli tylko,  

siostry Zaradki-Samowystarczałki :))

zgłoś |

Miladora,  

Nawet bardzo Zaradki. :))) Wesołych, Jeślinko. :)

zgłoś |

ApisTaur,  

ot krotochwila / czas mój tu uMila //;)

zgłoś |

Miladora,  

Fajnie Cię zobaczyć, Apisku. :) Tylko trochę bardziej wolę Twój nieco większy avatar. :)))

zgłoś |

ApisTaur,  

przez wrodzoną skromność / monument nie jest w mej naturze //;)

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

inspirujące na drabbla :) dawno już nie drabblowałam, ale teraz aż nabrałam chęci; pozdrawiam, Miladoro Smacznie Uśmiechniętych Świąt :)

zgłoś |

Miladora,  

Ja nigdy nie drabblowałam, Aniu, bo chyba za leniwa jestem, żeby liczyć słówka. :))) Ale cieszę się, że Ty masz na to ochotę. Buziaki świąteczne i Najlepszego. :)

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

zachęcałabym do spróbowania, próbowaliśmy tu drablować na Trumlu, kiedy Ciebie nie było, jeśli zechcesz zajrzy do mojego profilu i bosonogiej i jeśli tylko; że przytoczę na szybko z pamięci; to świetna zabawa :) uczy dyscypliny i esencji przekazu, a słówka liczy word, trzeba tylko uważać na myślniki

zgłoś |

jeśli tylko,  

próbuj, Mila, poczytaj i spróbuj, konieczność sensownego dopisania lub skrócenia nagłego to większa gimnastyka niż się może zdawać (tak mi się widzi :)))

zgłoś |

Miladora,  

O, chętnie zajrzę, Aniu. :) I tak mi się przypomniał tamten nasz konkursik, i pomyślałam, że podobny, tylko na drabble, nie byłby od rzeczy. :)

zgłoś |

Miladora,  

Jeślinko - gdy się tkwi w rygoryzmach wierszy rymowanych, to drabble nie powinno stanowić większego problemu. :))) Na pewno spróbuję przy okazji. :)

zgłoś |

jeśli tylko,  

Milu, ja nie mówię, zę trudniejsze, po prostu inne. I to fajne :) A kto broni drabble zrymować? :)))

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

:) pierwsze moje w życiu drabble było rymowane, wprawdzie po częstochowsku, ale zawsze :)) konkursik - TAK !!! to jest to czego Trumlowi potrzeba; nie koniecznie drabblowy, każdy :))

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

*niekoniecznie

zgłoś |

Miladora,  

Gdy się wygrzebię z życiowych nawisów, to może pomyślimy, Aniu? :)))

zgłoś |

Miladora,  

Z Tobą zawsze. :)))

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

:) dziś będę wieszać na choince Twoje malowane bombeczki. ile razy biorę je do ręki przypomina mi się tamten czas, z jednej strony smutny, z drugiej taki jednoczący tyle różnic

zgłoś |

Miladora,  

A ja ostatnio wspominałam Twoje pierniczki, Aniu. :)

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

:) zatem wracam z nimi do handmade'u; choć na chwilę ciepłych wspomnień :)

zgłoś |

Miladora,  

Ja też wracam - nacieszyć oczy i powspominać smak. :)

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1