11 października 2011

11 listopada 2011, piątek ( Szarlotka dla Trumli. )

Przepis na miladorową szarlotkę.

1. 3 szklanki mąki – pół na pół Krupczatka i razowa pszenna.
2. szczypta soli.
3. proszek do pieczenia (ilość na kg ciasta)
4.. kostka Palmy.
5. 1/2  szklanki cukru do ciasta, trochę mniej do piany z białek.
6. filiżanka śmietany.
7. pokrojone w drobną kostkę jabłka – co najmniej kilogram.
8. 3 jajka – żółtka daje się do ciasta, białko ubija się na sztywno.
9. aromat śmietankowy do ciasta, aromat cytrynowy do piany.
10. cynamon wg uznania – do ubitej piany.
 
Posoloną mąkę z dodatkiem proszku sieka się dużym nożem z margaryną (na drobną „kaszę”), potem dodaje cukier, a następnie wbija żółtka, daje śmietanę i aromat śmietankowy i szybko zagniata ciasto do gładkości.
Blachę smaruje się margaryną i posypuje bułką tartą. Wykłada się ciasto, robi w nim wgłębienia palcami i także posypuje lekko bułką tartą.
Pianę ubijamy na sztywno, dodając w trakcie ubijania cukier, potem na koniec cynamon i aromat cytrynowy. Do piany dodajemy kosteczki jabłek, mieszamy i nakrywamy masą ciasto na blasze. Można zostawić trochę ciasta, zrobić z tej reszty cienkie wałeczki i nakryć w szachownicę masę jabłkową.
Pieczemy przy 200 stopniach – godzinę lub nawet trochę
więcej, zależy jakiej grubości wyłożyliśmy ciasto.

Smacznego. :)


liczba komentarzy: 28 | punkty: 5 |  więcej 

hossa,  

Fajny i pysznie wygląda :) wypróbuję :) ale chciałam zwrócić uwagę na podłoże ;) tera dobrze jest kupić papier do pieczenia, nie potrzeba smarowania i sypania ;) ale z Ciebie Mi jest numer;)

zgłoś |

Miladora,  

Ja jestem staroświecka. :))) Lubię smarować i sypać, bo ta bułka na dnie też dodaje smaku. ;) Aha - koniecznie kup pszenną razową mąkę - jest ciemniejsza, a ciasto dobrze z nią smakuje. ;) Buziak, Hosanno. :*)

zgłoś |

Withkacy,  

Spróbuję przełożyć nasze produkty na wyżej wymienione:) Zapewne nikt nie upiecze takiej jak TY. To pewne :)))

zgłoś |

Withkacy,  

Za taką szarlotkę mógłbym nawet być Twoim niewolnikiem na dwa lata :)))

zgłoś |

Miladora,  

:))))))) Przemyślę... ;)

zgłoś |

Withkacy,  

prawie jak p.Twardowski :)))

zgłoś |

Miladora,  

:))))) Iskierko... ;) Witusiu, Twardowska była straszną cholerą. ;)))

zgłoś |

Slawrys,  

no i podaj skarbie jeszcze przepis na kobietę co to upiecze a smak ummmmmmm palce lizać

zgłoś |

Miladora,  

Proszę, Sławku, przepis na kobietę. :))) Bierzemy jedną miladorę, ubieramy ją w uśmiech, posypujemy sympatią i trzymamy w ciepłych objęciach, koniecznie z dodatkiem życzliwości i tolerancji dla jej ekstrawagancji. :))))) Daleko mieszkasz? Bo może bym Ci wysłała...? ;)

zgłoś |

Miladora,  

Ciasto, rzecz jasna, nie kobietę. :)))))

zgłoś |

Slawrys,  

:)))) w moją samotnie tylko ciasto prześliźnie się :))

zgłoś |

Miladora,  

Nie tylko ciasto - uśmiech też. ;)))

zgłoś |

Slawrys,  

:)) kusicielka.....

zgłoś |

Miladora,  

A jak... odziedziczyłam to po Pramatce Ewie. :)))))

zgłoś |

laura bran,  

brzmi jak czarna magia, ale zapewne smakuje bosko :))

zgłoś |

Miladora,  

To raczej pachnąca magia i wcale nie jest trudna, Laurko. :)))

zgłoś |

Istar,  

moje ulubione ciasto :)))

zgłoś |

Miladora,  

To upiecz, Iskierko. :)))

zgłoś |

Istar,  

jeszcze się nie skończyło niedzielne ;) podobne, ale dorzuciłam malin ;)

zgłoś |

issa,  

"Pieczemy przy 200 stopniach – godzinę lub nawet trochę więcej, zależy jakiej grubości wyłożyliśmy ciasto". Upieczoną publikować w dziale "Poezja", nie "Proza"! Kipucmoki:)

zgłoś |

Miladora,  

Ech Ty... Kipu. :)))))

zgłoś |

Ustinja21,  

Jak ktoś już upiecze, niech rzuci choć kąsek ;) Cóż, jestem upośledzona kulinarnie ;) Tj. w pieczeniu ciast, babeczek i różniastych innych słodkości ;)

zgłoś |

Miladora,  

To ja chyba kafejkę założę w jakimś kąciku Trumla. :))))) Z koncesją na grzańca od razu. :)))

zgłoś |

Joha,  

Milador, wysmienity przepis :) Ustinja, odważ się raz - koniecznie włóż w to całe serce ! Wyjdzie wspaniała:)))

zgłoś |

Miladora,  

Naprawdę wyjdzie wspaniale - ta szarlotka robi się sama. :)))

zgłoś |

Joha,  

Milador, to pachnie w przepisie :))) Proszek do pieczenia zawsze dodaję do śmietany . Jest wtedy niewyczuwalny. Nad morze idzie burza - grzmoty:(

zgłoś |

Miladora,  

W Krakowie też grzmi - uwielbiam burze, więc siedzę przy oknie i zerkam. ;)

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1