20 stycznia 2015

20 stycznia 2015, wtorek ( Pomidor, aaa... Ogórek powiedział a )

Jestem doktorem nauk humanistycznych, studiowałam historię kościoła.


- A czy przyjmuje Pani za wiarygodny fakt, że historię piszą zwycięzcy?


Dzięki kościołowi zachowało się dziedzictwo kulturowe. To kościół dzięki swoim archiwom, i zasobom, chociażby świątynnym i klasztornym zachował najcenniejszą spuściznę minionych wieków.


- A czy zgodzi się Pani z faktem, że na przełomie minionych wieków istniała cenzura? Listy prac i książek zakazanych? Czy to prawda, że palono księgozbiory, niszczono dzieła sztuki, więziono w areszcie domowym, a nawet tracono twórców, naukowców, filozofów i myślicieli, których poglądy i rewolucyjne odkrycia odbiegały ideologią od nauki kościoła?


Kościól stał i stoi na straży moralności i kultywowania najznamienitszych wartości. Wszystkie imperia, jakie upadły, zawdzięczają swój schyłek przede wszystkim upadkowi moralnemu.


- A czy prawdą jest, że historia duchowieństwa, z papiestwem na czele obfituje w skandale obyczajowe?


Dzięki kościołowi wywalczyliśmy wolność i żyjemy w demokratycznym państwie, gdzie mamy wolność słowa. Kościół liczył się z konsekwencjami takiego stanu rzeczy, z ewentualną polemiką, a nawet krytyką jego majestatu, a jednak nie wycofał się. Dzięki kościołowi jesteśmy tu, gdzie się znajdujemy.


- A czy wentylem bezpieczeństwa nie był dla kościoła w Polsce pontyfikat Jana Pawła II? Czy papeż nie gwarantował kościołowi silnej pozycji w nowej rzeczywistości? Czy patriotyczna u podstaw, walka o wolną Polskę, a później transformacja nie stały się gwarantem zwrotu przywilejów, zagrabionego kościołowi majątku i powrotu do elitarnej pozycji w społeczeństwie, a także w państwie?


Preferuję wartości chrześcijańskie, ale będę walczyć o dobro wszystkich obywateli: wierzących i niewierzących.


- A czy prawdą jest, że w konflikcie między H.Gronkiewicz - Waltz, a profesorem Chazanem, opowiedziała się Pani po stronie tego drugiego?


Stawiam na młodych, uproszczę procedury umożliwiające założenie własnej działalności gospodarczej, która zakłada szereg przywilejów dla młodych przedsiębiorców.


- A nie uważa Pani, że zdejmowanie odpowiedzialności prawnej i skarbowej, będzie dla młodych kontrowersyjną lekcją samodzielności i kreatywności, bo przyzwalającą na szereg nadużyć, już na wstępie?


Zadbam o bezpieczeństwo. Z kół myśliwskich powołam Gwardię Narodową.


- A czy nie uważa Pani, że takie działania mogą się przyczynić do wzrostu kultu broni, jako takiej? Do przekonania o jej elitarności? I jakie są Pani zapatrywania na prawa zwierząt? Czy odstrzał, nie tylko chorej i słabej zwierzyny, uważa Pani za pożądany sport? I czy to najlepsza forma dbania o równowagę w przyrodzie? O higienę stada?  Czym, Pani zdaniem różni się człowiek od jelenia? Metropolia od puszczy? Humanitaryzm od humanizmu?


Mamy złe prawo, dlatego należy je napisać od nowa, a to co jest w nim dobre, skopiować. Obniżę też podatki.


- A czy nasza Konstytucja składa takie ustawowe narzędzia w ręce prezydenta?


Uruchomiono siły, które próbują zniechęcić mnie do kandydowania. Nie poddam się!


- A czy to prawda, że Pani małżonkowi uczelnia w której pracował zarzuca wyłudzenia na jej niekorzyść i złożyła doniesienie do prokuratury?


.................... milczenie.................................................


 


Retoryczne: na czym polega Pani lewicowość?


liczba komentarzy: 25 | punkty: 8 |  więcej 

Sabi,  

się mało zna ale, czy nie powinno być - wyłudzenie? Po za tym, po co czytać i się "dokopywać" prawdy- wystarczy leniwie słuchać co niedziela i ... NIE MYŚLEĆ, to takie dla wielu wygodne.

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

dziękuję, zjadłam literkę, ech... zdarzają misie i orty, ale z uporem maniaka nie korzystam z programów korygujących. akceptuję swoją niedoskonałość i wydaje mi się, że bez asekuracji więcej się nauczę. co do Twojej refleksji: cóż...:( ukłon za lekturę, serdeczne :)

zgłoś |

Sabi,  

Cóż... bez powodu u mnie sarkazm nie zamieszkał), czytam wiele lecz nie o wielu rzeczach, się wypowiadam. Ort to tylko mała wymówka by zacząć do ciebie słówkiem. "Kto jest bez "wad" niech pierwszy rzuci kamieniem" .pzdr :)

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

w rzeczy samej. miłego :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

ileż szczęścia ileż radości/ mieli by z Ogórek nawet ludzie prości/ którym by przyszło odbierać medale/ jak już ich zaproszą bidulków na galę/ i władza najwyższa nadstawia pyska/ to lepiej z Ogórek - bo przyjemna z bliska/ zarostem nie zahaczy wyziewem nie powali/ i to się Ogórek jak najbardziej chwali:)) i już na koniec pozbierajmy wnioski/ całuśnie wypada lepiej niż Komorowski/ co do lewicowości to wyrażam mniemanie/ że preferuje lewy policzek na to calowanie/ i nie będzie narodu trzymać mocno butem/ ani podstawiać do całowania ..tę no..inną część ciała/ choćby możme chciała?;)))

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

uroczo żeś poskładał/fajnie powyliczał/śliczna buzia bez twarzy/profil bez oblicza/ ;) o innych atrybutach nawet nie wypada/między buzią a pupą - nieskończona swada/ ;)---dzięki, Wiesiu, pozderek :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

A tak serio, nie widziałem tej konferencji, a z podanych tu odpowiedzi wnoszę że lewicowość zastępuje tu poprawnością. Musi się zmierzyć nie tylko z merytoryczną dyskusją ale z całym repertuarem ciosów poniżej pasa. Które choć to kobieta mogą być równie , a nawet bardziej bolesne. Swoją drogą rola lodołamacza wymaga nie lada twardej skóry:)

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

posłużyłam się materiałami z szerszych źródeł, bo na konferencji niewiele było. mnie się wydaje, że do poprawności daleko, do lewicy jeszcze dalej, ale z zaciekawieniem poobserwuję rozwój wypadków. mam nadzieję, że jej oszczędzą najcięższych armat, w końcu nieduży przeciwnik, no nie? na sto nie dla Komorowskiego, może alternatywa dla Dudy, bo trąci jednak centro-prawicą, nawet nie liberałami, (robię duuuże oczy) do Lewaków i Demokratów msz nie dotrze. hmm..

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

aha - pytania w tekście były moje :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

mało mnie zajmuje polityka. Przyznam się że rani mnie estetycznie. Zarówno jeśli chodzi o wizję jak i audio. Efekt Ogórka w tym kontekście przyjmuję z dużą ulgą. Projekt Ogórek i moim zdaniem nie ma szans na sukces. Choć dla Ogórek jest to niemal darmowa promocja. Przyznam że wcześniej z niczym mi się nie kojarzyła, a teraz ze zdumieniem dowiaduję się że była prezenterką w TV i gdzieś tam jeszcze. Jeśli umiejętnie wyjdzie z twarzą z afery "prezydenckiej" ma szanse kariery tak w polityce jak i poza nią. Na razie to news na sezon nomen omen- ogórkowy;)

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

kojarzę ją z programem "babilon", czasem komentowała newsy dot. kościoła i nic więcej. ale masz rację, bez względu na wynik uchylą się przed nią różne furtki. tylko się dziwię Millerowi, w co on pogrywa? ;) a dziewczyna niech próbuje, może mile i mądrze zaskoczy :)

zgłoś |

Ananke,  

he he he dobre, instrukcja jak odpowiadać na nie na temat, albo unikać odpowiedzi :)))

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

...:)) dzięki, Ananke za chwilę i uśmiech, brej nocki :)

zgłoś |

bosonoga,  

Chociaż to piękna „dziewucha”, albo sprytna, albo przygłucha :))) Lewicowa?– wcale się temu nie dziwię, profil lewy ładniejszy ma niewątpliwie :))) PoZdrówka!

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

nono, lewy ładniejszy - z przypisu ;)) miło, że poczytałaś, miłego Bosanóżko :)

zgłoś |

Małgorzata Pospieszna-Zienkiewicz i Edek Pospieszny,  

Ależ uniki! Prawdziwy "unikat"z tej Ogórek:) a pytania dobre.15 lat pracowałam w dziennikarstwie, a wywiadów się tyle narobiłam, że aż odciski na resztkach mózgu zostały:) Kandydaturze Ogórek przyglądam się od dwóch dni, a dziś słyszałam wypowiedź Millera, z której wynikało, że jest solidną, dobrze wykształconą, znającą języki obce dziewczyną, więc dogada się i z Putinem i Obamą, w dodatku nie będzie raczyła ich głupimi kawałami myśliwskimi:) Jakoś trudno mi w to uwierzyć, bo panienka przy całej swej urodzie, wykształceniu itd. robi na mnie wrażenie mało charyzmatycznej, ale może się mylę. Jej kandydatura ponoć szczególnie uderzyła w Platformę, a Kopacz i Komorowski jak się wyrażano w newsach prezentują się przy niej jak ciocia Ewa i wujek Bronek z minionej epoki.

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

słowa, słowa... te, które płyną z ust Millera spokojnie puszczam mimo uszu. zresztą mam podstawy, żeby wątpić, chociaż na przesądzanie z pewnością zbyt wcześnie. mogę mówić tylko za siebie i z mojego punktu widzenia, parafrazując klasyka ("prezydent może być niski, ale nie powinien być mały") powiem: prezydent może być piękna, ale nie powinna być ograniczana. msz ta Pani ma niewiele wspólnego z lewicowymi poglądami. chyba kreuje się na wierzącą lewaczkę, taki sprytny myk na podebranie elektoratu, i Dudzie i Komorowskiemu, ze wskazaniem na Dudę, bo PIS staje się taką hybrydą, prawicowy światopoglądowo, a lewicujący, chociażby w kwestiach socjalnych. moim skromnym zdaniem prezydent może być wierzący, ale nie może być prokościelny, a tak się kroi jeśli patrzeć na wypowiedzi P.Ogórek. nie jesteśmy państwem wyznaniowym, ale to się może zmienić, jak będą się mnożyć i rosnąć w siłę przebicia takie hybrydy jak PIS, czy podobno lewicująca hybryda - Pani Ogórek. dzięki Małgosiu za odzew, pozdrawiam serdecznie :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

chińczyki trzymają się mocno?;)))- Kaś, Cała ta szopka polityczna wokół nas niewarta jest funta kłaków. A Miller to wytrawny gracz, który wydaje się że nieco się zakiwał, ale to pozory. Trzyma rękę na pulsie z bezpiecznej odległości, dba o wlasne interesy poli, a może nawet geopolityczne

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

nie chińczyki, ale podobno króliki (cyt. z Franciszka ;)) dodam: takie białe, a do czarnej roboty hehe ;)) taa. szopka, mam nadzieję, że nie przyjdzie w naszej Najjaśniejszej popindalać za baranki, na kolanach, ot syndrom osła nas może dopaść, czy jakoś tak.. ;) brej nocki, Wieś :)

zgłoś |

Paweł,  

Kochani pisarze, poeci, to nie arena polityczna tylko portal literacki. Nie powinniśmy tu uprawiać polityki, pozdrawiam

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

na szczęście nie możesz Nam niczego udostępniać, ani ograniczać. tekst ma ściśle określoną figurę retoryczną, merytoryczną treść i konstrukcję stricte literacką. zawsze można się skupić na przekazie pisarskim, doceniając, bądź ganiąc walory pisarskie, albo ich ew. brak, a komcie można sobie darować. pozdrawiam.

zgłoś |

Paweł,  

Ja nic nikomu nie będę udowadniał, jestem apolityczny. Uderz w stół a nożyce się odezwą pewnie znasz. No i dla mnie koniec tematu.

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

dla mnie nie było nawet początku, tak że spox :))))

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1