20 january 2015
20 january 2015, tuesday ( Pomidor, aaa... Ogórek powiedział a )
Jestem doktorem nauk humanistycznych, studiowałam historię kościoła.
- A czy przyjmuje Pani za wiarygodny fakt, że historię piszą zwycięzcy?
Dzięki kościołowi zachowało się dziedzictwo kulturowe. To kościół dzięki swoim archiwom, i zasobom, chociażby świątynnym i klasztornym zachował najcenniejszą spuściznę minionych wieków.
- A czy zgodzi się Pani z faktem, że na przełomie minionych wieków istniała cenzura? Listy prac i książek zakazanych? Czy to prawda, że palono księgozbiory, niszczono dzieła sztuki, więziono w areszcie domowym, a nawet tracono twórców, naukowców, filozofów i myślicieli, których poglądy i rewolucyjne odkrycia odbiegały ideologią od nauki kościoła?
Kościól stał i stoi na straży moralności i kultywowania najznamienitszych wartości. Wszystkie imperia, jakie upadły, zawdzięczają swój schyłek przede wszystkim upadkowi moralnemu.
- A czy prawdą jest, że historia duchowieństwa, z papiestwem na czele obfituje w skandale obyczajowe?
Dzięki kościołowi wywalczyliśmy wolność i żyjemy w demokratycznym państwie, gdzie mamy wolność słowa. Kościół liczył się z konsekwencjami takiego stanu rzeczy, z ewentualną polemiką, a nawet krytyką jego majestatu, a jednak nie wycofał się. Dzięki kościołowi jesteśmy tu, gdzie się znajdujemy.
- A czy wentylem bezpieczeństwa nie był dla kościoła w Polsce pontyfikat Jana Pawła II? Czy papeż nie gwarantował kościołowi silnej pozycji w nowej rzeczywistości? Czy patriotyczna u podstaw, walka o wolną Polskę, a później transformacja nie stały się gwarantem zwrotu przywilejów, zagrabionego kościołowi majątku i powrotu do elitarnej pozycji w społeczeństwie, a także w państwie?
Preferuję wartości chrześcijańskie, ale będę walczyć o dobro wszystkich obywateli: wierzących i niewierzących.
- A czy prawdą jest, że w konflikcie między H.Gronkiewicz - Waltz, a profesorem Chazanem, opowiedziała się Pani po stronie tego drugiego?
Stawiam na młodych, uproszczę procedury umożliwiające założenie własnej działalności gospodarczej, która zakłada szereg przywilejów dla młodych przedsiębiorców.
- A nie uważa Pani, że zdejmowanie odpowiedzialności prawnej i skarbowej, będzie dla młodych kontrowersyjną lekcją samodzielności i kreatywności, bo przyzwalającą na szereg nadużyć, już na wstępie?
Zadbam o bezpieczeństwo. Z kół myśliwskich powołam Gwardię Narodową.
- A czy nie uważa Pani, że takie działania mogą się przyczynić do wzrostu kultu broni, jako takiej? Do przekonania o jej elitarności? I jakie są Pani zapatrywania na prawa zwierząt? Czy odstrzał, nie tylko chorej i słabej zwierzyny, uważa Pani za pożądany sport? I czy to najlepsza forma dbania o równowagę w przyrodzie? O higienę stada? Czym, Pani zdaniem różni się człowiek od jelenia? Metropolia od puszczy? Humanitaryzm od humanizmu?
Mamy złe prawo, dlatego należy je napisać od nowa, a to co jest w nim dobre, skopiować. Obniżę też podatki.
- A czy nasza Konstytucja składa takie ustawowe narzędzia w ręce prezydenta?
Uruchomiono siły, które próbują zniechęcić mnie do kandydowania. Nie poddam się!
- A czy to prawda, że Pani małżonkowi uczelnia w której pracował zarzuca wyłudzenia na jej niekorzyść i złożyła doniesienie do prokuratury?
.................... milczenie.................................................
Retoryczne: na czym polega Pani lewicowość?
21 november 2024
21.11wiesiek
21 november 2024
Światełka listopadaJaga
20 november 2024
2011wiesiek
19 november 2024
Niech deszcz śpiewa ci kołysankę.Eva T.
19 november 2024
1911wiesiek
19 november 2024
Jeden mostJaga
19 november 2024
0011.
19 november 2024
0010.
19 november 2024
0009.
19 november 2024
0008.