Prose

Róża
PROFILE About me Friends (2) Poetry (2) Prose (4)


18 august 2010

Wąż Uroboros

Naciskam guzik od windy i przez pochlapaną srebrną farbą szybę, którą ktoś, kiedyś pomalował jej drzwi, zaglądam w głąb szybu.

Dotykam czołem szkła i widzę migającą czerwoną diodę zbliżającą się do mnie powolnym ruchem.

Wsiadam do środka i wciskam przycisk oznaczony literą P.
Opieram się plecami o ścianę. Mam prze sobą lustro z obtłuczonym rogiem przyklejone do płyty drewnopodobnej.

Nie wyglądam dobrze. Moja skóra jest szara, a spojrzenie puste. Nie ukryje tego żaden makijaż. Odruchowo poprawiam włosy.

Spuszczam wzrok. Moje szpilki wyglądają idealnie.
Jak zawsze.

Teraz przychodzi chwila, kiedy mogę zadać sobie pytanie, które niezmiennie zadaje sobie każdego dnia, właśnie w tym momencie.

- Ciekawe, co złego spotka mnie dzisiaj?

Nie muszę udzielać sobie na nie odpowiedzi, ani nawet zastanawiać się, jak mogła by ona brzmieć. Winda staje, mój moment zawieszenia między niebem a ziemią właśnie się skończył.

Wysiadam.
Ciemnym korytarzem kieruję się w kierunku plamy światła na jego końcu.


number of comments: 5 | rating: 11 |  more 

a,  

byłabym chętna na ciąg dalszy.pozdrawiam

report |

Robert Rudiak,  

wątek się nie urywa, jest doskonałym zakończeniem (zawieszeniem)... I o to chodzi, bez dopowiedzeń...

report |

Róża,  

Tak masz rację, Robercie, wątek się nie urywa. Być może nie wyraziłam tego dostatecznie jasno... ale za to tym bardziej mi miło, że odczytałeś ten tekst zgodnie z moją intencją.

report |

Jarosław Jabrzemski,  

Mogłaby. Pleonazm w tytule odstręcza. Będę Ci żmiją zygzakowatą (niewyhodowaną na piersi) i zaproponuję odmienne postrzeganie funkcji urobora.

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1