18 september 2012

15 september 2008, monday ( Być jak płynąca rzeka, niekoniecznie pod Mostem Artystów )

kiedyś przeczytałam słowa, które mówiły o tym, że najważniejsze by być dobrą rzeką, rzeką do której przychodzić będą spragnieni ludzie... 
Pani jest taką Dobrą Rzeką;)
 
Chciałabym być Dobrą Rzeką... 
Pamiętaj, że same słowa nic nie znaczą ale linia napięć pomiędzy nim (a one nigdy nie są banalne). 
Od dziś, jeśli będę wypowiadała dwa słowa "Dobra Rzeka", będę myślała o Tobie - Marcie i o tym co nas łączy... a to będzie piękne i dobre...  

Ma Pani rację... słowom trzeba nadawać sens samemu, wtedy dopiero nabierają wartości... 
Mały Książę chyba zawsze Pani kojarzyć mi sie będzie właśnie z tą książką i tą postacią, potrafi Pani z niej czerpać wszystkie te myśli, które są tymi "skrzydlatymi", potrafi Pani odnieść to do naszego, zwykłego świata i, co najważniejsze: korzystać z nich:) 
właśnie jestem w trakcie poszukiwań jakiegoś lokum w Łodzi, bo od października zaczynam studiowanie na UŁ, kierunek: praca socjalna;)  
 
Gratuluje, masz lódź, znajdź jeszcze wiosła i pokochaj morze! Siła do wiosłowania będzie w Tobie rosła razem z miłością do morza... 
Pozdrawiam:)
 
Pani, jest niesamowita! Wszędzie potrafi odnaleźć to co faktycznie jest ważne i to, co chciałoby się usłyszeć, przeczytać... 

Wierzę w to, że znajdę wiosła i wierzę w to że dzięki nim pokocham morze, a wiara jeśli tylko jest szczera pozwoli przecież na ten mój mały, własny "cud";) 

Życzę Ci powodzenia! Musisz wiedzieć, że ten żywioł ma wyjątkową siłę i przed Tobą wiele pracy, ale nie zrażaj się przeciwnościami, idź ciągle naprzód i słuchaj serca, bo ono widzi najlepiej. 
Trzymam kciuki! 
Musi się zdarzyć Twój "własny mały cud", bo serce masz dobre czyli piękne :) 

te słowa, są najpiękniejszymi jakie w życiu usłyszałam... dziękuję:) 



dla Renaty 
Renatko, to rozmowa z moją byłą uczennicą, pod jednym z moich zdjęć na nk
Nie spotkałam się do tej pory, od uczniów, z  jakimkowiek przejawem agresji skierowanej w moim kierunku...


number of comments: 46 | rating: 27 |  more 

Veronica chamaedrys L,  

...Renatko, to dla Ciebie...uczniowie nie są źli...uwierz...

report |

pizzaboy,  

Uczniowie zawsze broili i grzeszyli problem tkwi w powołaniu i przygotowaniu ich pedagogów do zawodu z którym przychodzi się mierzyć trudna to misja ;)

report |

Veronica chamaedrys L,  

...Tomku jestem z wykształcenia inżynierem...:)

report |

pizzaboy,  

Nie zmienia to faktu że potrzebne jest odpowiednie podejście do ucznia.Ta praca nie może się kończyć na podpisaniu listy obecności.:)))

report |

Veronica chamaedrys L,  

...im więcej dobra się daje, tym więcej się go zyskuje...to stara prawda i wciąż aktualna:)

report |

An - Anna Awsiukiewicz,  

fajnie usłyszeć tak miłe słowa....

report |

Veronica chamaedrys L,  

...tak, to miłe An...:)...do dziś spotykam się ze swoimi byłymi uczniami...często na kawie, w naszej ulubionej kawiarni "Pod aniołem"...:)

report |

An - Anna Awsiukiewicz,  

Fajnie - pewnie to też miłe.... gratuluję...

report |

Veronica chamaedrys L,  

...lubię swoją pracę, a wiem, że bez moich uczniów nie odczułabym tego...:)...jeszcze raz dziękuję, An...:)

report |

Jaga,  

Veronico, dlaczego nie spotkałam Ciebie na swojej szkolnej drodze? A nawiązując do meritum, niewielu jest takich pedagogów, jak Ty. Pizzaboy poruszył istotę problemu, powołanie (tak, dobre słowo) i przygotowanie do zawodu, to jest najważniejsze. Pozdrawiam serdecznie :))

report |

Veronica chamaedrys L,  

...nic straconego Jaga, wpadnij do mnie na lekcje...nauczę zastosowania tw dotyczącego stosunków w ramionach...kąta...:)

report |

Jaga,  

:))) Matematyka, a już geometria, nie była moją najlepszą stroną. Dziękuję Veronico, wierzę, że Ty byś sobie ze mną poradziła :))

report |

Veronica chamaedrys L,  

...Pitagoras twierdzi, że algebra śmierdzi, a Tales dowodzi, że to nic nie szkodzi...tak mawiał mój tata, który uczył mnie matematyki...dałabyś radę:)))

report |

Jaga,  

Z Tobą, na pewno :))

report |

Veronica chamaedrys L,  

...taka uczennica jak Ty ...tylko pomarzyć...:)

report |

Wieśniak M,  

ściana, okno, drzwi podłoga/ wzrok omija jakoś pedagoga/ ślizga się po globusie, tablicy i mapie/ a już znienacka pedagog w krzyżowy ogień spojrzeń łapie/ już wyrywa z marzeń do odpowiedzi/ może mu się uda i wydobędzie coś co tam w nas siedzi?/ 

report |

Veronica chamaedrys L,  

...Wieś, rzeczywiście prawdziwa wiedza pochodzi z głębi...nam nauczycielom potrzeba tylko wiaderka, żeby czerpać ze studni...no i uśmiechu przy tym...:)

report |

Wieśniak M,  

nauka przychodziła mi zawsze bokiem:))/ tak rok za rokiem/ klasa za klasą/ patrzyłem przez okno/ jak się chmury pasą/ a w nich czytałem historię i nauki nie z tego świata/ i byłbym je posiadł pewnie/ gdyby nie kaganka krata;)))

report |

An - Anna Awsiukiewicz,  

hihi - chodzę za Wieśniakiem:)))

report |

Veronica chamaedrys L,  

...kaganka krata...super...:)

report |

Veronica chamaedrys L,  

...niezła z Was para, An i Wieś...:)

report |

RENATA,  

dzieki Veronico nie wszyscy są źli jak i nie wszyscy są dobrzy ale żeby złapać z nimi wspólny język trzeba umieć rozmawiać z młodzieżą,dziećmi to co opisałam w wierszu nie odnosi się broń Boże do wszystkich to do tych przypadków szczególnych ..obyś miała tych samych dobrych i obyś nigdy nie musiała płakać na uczniów .pozdrawiam

report |

Veronica chamaedrys L,  

...tak Renatko, a Ci, który są "źli" potrzebują więcej ciepła i rozmowy od tych "dobrych"...bo szczególnie tych pierwszych życie nie rozpieszcza...mam i jednych i drugich...ale do wszystkich podchodzę podmiotowo...

report |

Jerzy Woliński,  

dobrych rzek potrzeba w każdym zawodzie, kto lubi swój wykonywany zawód może być szczęścierzem:)

report |

Veronica chamaedrys L,  

...tak, co racja, to racja Jerzy...;)

report |

RENATA,  

a praktycznie zło i dobro wychodzi z wnetrza czyli z domowego ogniska ....

report |

Veronica chamaedrys L,  

...niby tak Renatko, ale zdarza się i tak, że pod tym samym dachem i przy tym samym ognisku ksiądz i złodziej wyrasta...

report |

RENATA,  

zło i złość rodzi nienawiść a dobro i cięzka praca wychowawcza zrozumienie wobec młodego czlowieka rozmowa z nim umiejętność dawania dobrych rad jak i pewnych sposobów prowadzenia ciekawych lekcji i wiary w siebie i innych

report |

Veronica chamaedrys L,  

...tak, proces wychowawczy jest bardzo mozolny i złożony...to praca na żywym organizmie , które czuje i myśli...

report |

Eva T.,  

Veronico, bardzo piekna i madra rozmowa :)

report |

Veronica chamaedrys L,  

...Evo, z moimi uczniami tak się rozmawia...:)

report |

ALEKSANDRA,  

żałuję że mój syn Cię nie zna...

report |

Veronica chamaedrys L,  

...Olu, Ty mnie znasz...to już blisko mi do Twojego syna...:)

report |

Bazyliszek,  

nigdy nie bylem pod Mostem Artystow, bo niby dlaczego, lecz tam byla rzeka, pamietam bo mokra, chcialem wtedy nadac rzece, sens i slowo, chcialem im A moze byc Z, ale oni tylko do trzech z bledami, Verus z przyjemoscia:))))

report |

Veronica chamaedrys L,  

...oj Smoku, za małe wiadro miałeś...dziękuję :)

report |

filo,  

wystarczy być człowiekiem, tylko tyle i aż tyle, nic wiecej :)

report |

Veronica chamaedrys L,  

...tak filo... wystarczy być człowiekiem...nic więcej...:)

report |

Darek i Mania,  

a co powiesz na temat nauki w gimnazjum ? cała ta gertycha reforma zdaje się do d...- agresja, palenie i picie i odporność na naukę - w podstawówkach już rosną "przestępcy " których rozpracowywuje wielki sztab specjalnych komórek policji, psychologów, pedagogów itp -paranoja :(

report |

Damian Paradoks,  

zawsze czułem wielką słabość do nauczycieli i to we mnie pozostało :)

report |

Veronica chamaedrys L,  

...o. przypomniałeś sprawdziany czekają, takie dziewicze....nie dotknięte jeszcze czerwienią...śpij dobrze...ja popracuję jeszcze...:)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1