2 march 2014

2 march 2014, sunday ( Sybilla ? )

... hm wydaje mi się, że jeszcze od dziadów, ( a później powtarzany przez rodziców, szczegolnie tatę )  otrzymałem taki przekaz " wojna swiatowa, ( ktora zniszczy świat ) zacznie się od małego kraju ". Czyżby to już ???  Czy właśnie chodziło o Krym ???  ... bezpiecznie nie jest i myslę, że bliżej niż nam się wydaje. ... poniżej moje zdanie

Oto kilka faktów. Rosja , Chiny i Stany są największymi trucicielami świata. Jednocześnie pakiet klimatyczny wymyśla Unia Europejska – komu jest to na rękę??? W Polsce zamyka się w związku z tym kopalnie, a górnicy z Polski chwalą sobie pensje górnika w Niemczech i tam pracują - wiadomości mam z pierwszych rąk ( Niemcy mają bardzo wysokie wydobycie węgla brunatnego i są w czołówce światowej ). Niemcy z Rosją budują rurę gazową  pod dnem Bałtyku omijającą Polskę. Jednocześnie ( wcześniej ) Pan Premier Pawlak podpisuje niekorzystną dla Polski – wieloletnią umowę gazową. Za takie cós siedziała w pierdlu  Julia Timoszenko ( broniona notabene przez wszystkie światowe elity ). Polska  nie może zdywersyfikować zasobów : ropy i gazu , choćby przez budowę tankowców, bo Unia zamyka nasze stocznie ( to jeden warunków przyznania nam quasi dotacji, bo przecież są one z naszych własnych składek ), a rura pod dnem Bałtyku = Rosja - Niemcy nie pozwala na zbyt duże zanurzenie tankowców ( danych już nie pamiętam , ale można to sprawdzić ) - nawet gdybyśmy je chcieli budować i przywozić sobie gaz i ropę skądkolwiek, ale nie kupować chocby od Ruskich. A wydobycie gazu łupkowego w Polsce jest niby zbyt kosztowne i nieopłacalne, choć naukowcy wyliczają odwrotnie = że starczyłoby go na kilkadziesiąt - nawet powyżej 90 lat. Komu na tym zależy ??? Kto tym trzęsie ?? Wydaje się, że wiadomo na czyim pasku chadza Unia, jednocześnie zasilając finansowo : Rosję, Stany i Chiny i pozwalając im blokować sprzedaż surowców innym krajom  pod przeróżnymi pozorami i sankcjami ;). ( jakiś czas temu produkty chińskie były w Uni blokowane - teraz nas zalewają ).
A wydawałby się, że wystarczyłoby przestać od nich kupować : ropę, gaz, węgiel i inne. Tylko, że tedy te kraje musiałyby przekuć karabiny i czołgi na lemiesze i wziąć się do roboty. Szczególnie Ruscy. A przykryć Ukrainę i cały świat mogliby tylko czapkami, bo kasy na broń by nie mieli. A tak mają – cwaniaczki i ciągle mało im broni i surowców. Przykład to Gruzja i Abchazja i inne ( tam są surowce ).


Ananke,  

Mua przestań liczę na to, że wygrają tu pieniądze - Rosja zbyt wiele straci gospodarczo, w tych czasach trudno funkcjonować za zamkniętymi granicami, sankcje gospodarcze powinny ostudzić zapędy Rosji.

report |

mua,  

jasne - właśnie słucham wystąpienia naszego Premiera, który powiedział dosadnie ( mowiąc o koflikcie krymskim ) " jest to konflikt, który może zapoczątkować wojnę " - w domyśle ?

report |

Ananke,  

no oczywiście, że sprawa jest poważna i nie należy jej bagatelizować. Putin w tej chwili powinien ważyć co istotniejsze, Krym i dostęp do morza, utrzymanie w oczach rodaków statutu mocarstwa, czy może jednak utrzymanie płynności finansowej, handlowej ze światem a w szczególności Europą . Wierzę, może naiwnie, że sankcje gospodarcze powinny rozwiązać problem.

report |

mua,  

Ananke pieprzysz bzdury;). Oto kilka faktów. Rosja , Chiny I stany są największymi trucicielami świata. Jednocześnie pakiet klimatyczny wymyśla Unia Europejska – komu jest to na rękę??? W Polsce zamyka się w związku z tym kopalnie , a górnicy z Polski chwalą sobie pensje górnika w Niemczech i tam pracują ( Niemcy mają bardzo wysokie wydobycie węgla brunatnego i są w czołówce światowej ) . Niemcy z Rosją budują rurę gazową pod dnem Bałtyku omijającą Polskę . Jednocześnie ( wcześniej ) Pan Premier Pawlak podpisuje niekorzystną dla Polski – wieloletnią umowę gazową . Za takie cós siedziała w pierdlu Julia Timoszenko ( broniona notabene przez wszystkie światowe elity ). Polska nie może zdywersyfikować zasobów : ropy i gazu , choćby przez budowę tankowców, bo Unia zamyka nasze stocznie ( to jeden warunków przyznania nam quasi dotacji, bo przecież są one z naszych własnych składek ) , a rura pod dnem Bałtyku = Rosja - Niemcy nie pozwala na zbyt duże zanurzenie tankowców ( danych już nie pamiętam , ale można to sprawdzić )- nawet gdybyśmy je chcieli budować i przywozić sobie gaz i ropę skądkolwiek, ale nie od ruskich . A wydobycie gazu łupkowego w Polsce jest niby zbyt kosztowne i nieopłacalne, choć naukowcy wyliczają odwrotnie= że starczyłoby go na kilkadziesiąt - nawet powyżej 90 lat. Komu na tym zależy ??? Kto tym trzęsie ?? Wydaje się, że wiadomo na czyim pasku chadza Unia, jednocześnie zasilając finansowo : Rosję, Stany i Chiny i pozwalając im blokować sprzedaż surowców innym krajom pod przeróżnymi pozorami i sankcjami ;). A wydawałby się, że wystarczyłoby przestać od nich kupować : ropę, gaz i węgiel . Tylko, że tedy te kraje musiałyby przekuć karabiny i czołgi na lemiesze i wziąć się do roboty. Szczególnie Ruscy. A przykryć Ukrainę i cały świat mogliby tylko czapkami, bo kasy na broń by nie mieli. A tak mają – cwaniaczki i ciągle mało im broni i surowców . Przykład to Gruzja i Abchazja i inne ( tam są surowce ).

report |

jeśli tylko,  

mam wrażenie, że ten komentarz już widziałam. Tam wyżej.

report |

Ananke,  

Mua może i pieprzę głupoty - jednak to mój zdroworozsądkowy punkt widzenia, naoglądałeś się programów i filmów sensacyjnych ;)

report |

mua,  

jasne - komunistyczna partia górą , i tylko głupoty na twarde fakty, a żadnych konkretów

report |

Ananke,  

Mua ostygnij - kierujesz swój gniew nie pod tym adresem co trzeba

report |

mua,  

źle czytasz = mylisz pragmatyzm z gnniewem

report |

mua,  

PS a gniew to raczej est to " Ananke, 2 marca 2014 o godzinie 16:26 Mua może i pieprzę głupoty - jednak to mój zdroworozsądkowy punkt widzenia, naoglądałeś się programów i filmów sensacyjnych ;) " = bez żadnych rzeczowych argumentów

report |

Ananke,  

ośmielę się zauważyć, że Twój pragmatyzm nie musi być moim

report |

Ananke,  

Mua we mnie póki co nie ma gniewu, była to tylko ironiczna złośliwość

report |

ApisTaur,  

w tej chwili jest wojna kapitałów o wpływy / nic nie ma wspólnego z jakąkolwiek wolnością / oczywiście z polską żabą w kuźni w tle / dwa wielkie buldogi warczą na siebie / wiedząc że ten drugi też ma kły / restrykcje wobec Rosji? / żart / to oni mają kurki / ze Stanów nikt gazu w karmanach nie przywiezie / oni są samowystarczalni i mają póki co wszystkie asy / powtórka z Zatoki Świń? :-) / Stany swoich sealsów do Ukrainy nie wyślą / to nie afrykańskie państewko z jakimś kacykiem / :-)

report |

mua,  

Apis - kocham zadymy = przy okazji zadymy politycy puszczają farbę i mua dowiaduję siem ciekawych rzeczy ;)). Na ten przykład wydajemy około 37 miliardów złotych rocznie na nasze polskie wojsko w porównaniu z " biedną " Ukrainą, która to wydaje okolo 350 tysięcy. Jednocześnie czytam ( z ciekawości w prasie " morskiej " ), że " sttocznie na świecie nie nadążają z budowaniem zbiornikowców " . Podczas kedy nasze polskie są zamnknięte i mamy rurę niemiecko - ruską na dnie Bałtyku, przez którą tankowce i zbiornikowce nie wpłyną do naszych portów. Największym portem przeładunkowym jest Hamburg ( gdzie pracują głównie nasi stoczniowcy ) a stocznie zamiast ciągnąć naszą gospodarkę są rozkaradane, a Niemcy przenoszą produkcję Opla do Chin. A PIS i Kaczyński jak próbował oponować i jednak reanimować polske stoczie został uznany za oszołoma = bo przeca Jasnie Junija ma rację ...fajnie , fajnie

report |

ApisTaur,  

to że chodziło o wykończenie najbardziej zagrażających firmom zachodnim / naszych firm / to wiadomo nie od dziś / oczywiście z błogosławieństwem kolejnych rządów / a Niemcy nauczeni błędami z przeszłości / anektują kolejne państwa gospodarczo / bez czołgów i wielkiej armii / rynki zbytu i tania siła robocza / to buduje ich gospodarkę / coraz fajniej ..

report |

mua,  

Apis ;)) fajne jest to, ze te rzeczone 37 miliardów to zapewne " łaskawa " pożyczka od Unii lub bog wie kogo na sprzę : amerykański, niemiecki, francuski i angielski. Tę pozyczke zapewne będż spałcać nasze dzieci i wnuki, a na ratowanie naszych stoczni, kopalń i zakładów pożyczki nie było :(

report |

ApisTaur,  

znaczy / ja Ci pożyczę kasę NATO ;) / żebyś mógł tylko u mnie kupować / drożej niż gdzie indziej / a Ty mi jeszcze za to podziękujesz daninami do końca Twoich wszystkich wcieleń //:-)

report |

mua,  

NATO wychodzi, że tak TOTO fajnie, fajnie wygląda ;)

report |

Teresa Tomys,  

zmroziłeś mnie.

report |

mua,  

Teresko - jest nieciekawie . Mrukneli niepokojąco jak dla mnie, aczkolwiek cichutko i niemal niezauważalnie Chińczycy ( tę ważną jak dla mnie informację słyszałem tylko raz, co dziwne)

report |

Wieśniak M,  

Chińczycy popierając Rosję dali by legitymację Tybetańczykom i Ujgurom

report |

mua,  

dzięki ;)) caus ...dla mnie to ma ciekawy choc jak pisałem cichy wydźwięk - pomruzczek . Czytałem, że wielu Chińczyków udomawia się ( za zgoda Rosjan ) po rosyjskiej stronie ich rozległej granicy .Ptrafia jak to oni zamieszkać wydawałoby się niemozliwe dotąd do zamieszkania przez człowieka tereny i wycisnąć wode i żarto ze skał. Jednocześnie to takie cichutkie ostrzezenie dla Putina, że za chwile oni - Chińczycy moga mu wsiąść na plecki " w obroniei ochronie swoich obywateli na zamieszkałych terytorium Rosji " i to kraju zajętego wojną ..aa wtedy ???? strach myśleć o eskalacji ...a pretekst już był dał Putin= ze można

report |

mua,  

mmmmmmmm ;))

report |

mua,  

dokładnie Wieś to co ja napisalem - także sytuacja przeskomplikowana . Miejmy nadzieję że Putinowi ( cwanemu liskowi ) chodzi tylko o ekonomię . Żeby wlaśnie mu zablokowali odbiór gazu i ropy . Wtedy cena chwilowo podskoczy ( bo przeciez inni w nadal trwajacym kryzysie będą musieli wydobywać dzień i noc po wyprzedani zapasów = co zwiekszy koszty i chwilową cenę gazu i ropy ) . A wtedy Putin szybko ustąpi w niektorych kwestiach a swoją rope i gaz sprzeda po wyższych cenach lisek jeden heheh

report |

jeśli tylko,  

tam zawsze idzie o władzę, rachunki, ekonomia, ludzie - to tylko środki

report |

mua,  

tak raby - niewolnicy

report |

jeśli tylko,  

boję się trzeciej, pierwsza zaczęła się (niby) od jednej -tylko-kuli..

report |

mua,  

myślmy pozytywnie wysyłając " dobrą " energię w eter , choć ...pssst

report |

Aśćka,  

przeczytałam, uśmiechnęłam się, ucieszyłam się. Mua, wolę ten Twój tekst i dyskusję Koleżanek i Kolegów piszących od portali informacyjnych. A może by tak częściej takie dysputy o bieżączce:) Bóg wiara sen mara, od dziecka nie znoszę proroctw, przepowiedni i innych tego typu bajerów. Dzięks za lekturę:)

report |

mua,  

;)) wiesz Aścka ... jakoś przez chwilę nie miłem głowy do " poezyj "

report |

jeśli tylko,  

publicystyka jest też formą literacką :)

report |

mua,  

no tak ..... mam grypę

report |

jeśli tylko,  

a to tom samo? ;)))))))))))

report |

mua,  

jasne słabiusi jestem to i takowe teksty

report |

Aśćka,  

o kurczę, to rosół!:) z pietruszką!:)

report |

jeśli tylko,  

albo samą pietruszkę! ze szczypiorkiem! ":)

report |

Aśćka,  

a tam żywy czosnek trzeba wcinać! :):):)

report |

jeśli tylko,  

żywy może się odgryźć! ;))

report |

mua,  

dziekuję ;))) rozpieszczacie mię

report |

Aśćka,  

aaaa! to w kapustę go i łykać!!! (coś czuję jeszcze chwilka ej kuracji i Kuracjusz wybierze stare dalekosyberyjskie metody, jak Go Pan Bóg stworzył w mrowiiiiiiskoooo)

report |

Aśćka,  

anioły miłosierdzia po prostu...

report |

jeśli tylko,  

z całą przyjemnością! ;)))

report |

mua,  

a rozcieranko ziarenka pieprzu pepuszkiem to nie łaska ? ;d

report |

Aśćka,  

to chyba spore poświęcenie jeśli mnię zmęczona wyobraźnia nie myli..

report |

mua,  

jasne = a jak przyjdzie co do czego / obliż łapę moj kolego / bo kobiety wciąż blefują / i na niby cie ratują

report |

Aśćka,  

ajtam!:)

report |

jeśli tylko,  

skutecznie! żwawiej klikasz! ;))

report |

Aśćka,  

zgadzam się, kuhacja dzia-ła!

report |

mua,  

siem poświencam resztkami

report |

deRuda,  

giełdy lecą na pysk w całej europie, jeszcze chwilę Putin poprzyciska, ktoś za chwilę będzie te akcje skupował, co to teraz je sprzedają

report |

mua,  

jak to niedźwiedzie i byki na giełdzie ,a ktos kto wiedział zarobi krocie, i to czyste i nieopodatkowane = po co prać kaskę choćby z narkotyków ;)

report |

Darek i Mania,  

polityka to biznes i ludzi ma się w du..... Nasz rząd też okropnie przejął się wydarzeniami a może by tak wyszli do ludzi i popytali jak się żyje, bezrobotnych, emerytów, chorych, dzieci i tych co nie mają na chleb, w kolejki pod przychodniami do lekarzy itd, bo nabijali bądź nabijają kasę dla "państwa" czyli dla "swoich" .,

report |

mua,  

no napisalem wyżej , ze dzieki zamieszaniu puszczają farbę. A te 37 miliardów zamiast na uzrojenie nasi mogli by wydać na cokolwiek, zamiast zwiekszać deficyt budrzetowy. A wtedy jakby co, to Ruskim bysm czapkowali, a oni zas czapkami. Bo ponoc i tak maja motyki na to słońce ( rócz głowic oczywiście ) . ...dzieki

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1