13 january 2015

13 january 2015, tuesday ( . )

z niedawnych wydarzeń wyniosłem naukę
że satyrę sławią rozstrzelonym drukiem


number of comments: 43 | rating: 0 |  more 

deRuda,  

niebezpieczny wątek, uważaj Wieśniaku ;)

report |

Wieśniak M,  

profesja wielkiego ryzyka deRudko.

report |

deRuda,  

ano niestety, choć generalnie co do satyry mam mieszane uczucia (czasami prowokacja przechodzi w niesmak) to już mord - no co tu mówić to mord, bez względu na ideologię

report |

Wieśniak M,  

Masz rację. Satyra bywa poza granicą dobrego smaku, ale obcinanie głów ludziom o innym zapatrywaniu na wiarę też przekracza wszelkie granice. Dla mnie dysproporcja winy i kary jest tu poza dyskusją

report |

mua,  

ooo !! i tu siem odnajdujem, że to cały mua = poza granicą ... jakem kiestetyk heheh

report |

deRuda,  

Wieśniaku tak, dla mnie każda wojna i zemsta w imię boga - to jakiaś mega kiepska sytuacja, i to jest po prostu mord - nie ma wytłumaczenia!

report |

Wieśniak M,  

Muaczu :)) to wielka wielkość iść z Tobą w tym samym kierunku :))

report |

Wieśniak M,  

Tak, deRudko. To mord. Tym bardziej straszny że bezosobowy. Jako ludzie mogli się przyjaźnić, jako ideologiczni przeciwnicy przyjęli rolę kata i ofiary...

report |

mua,  

sorki Wieś, że mua również krótko i ( jak mniemeam ) śmniesznie. Bo inaczej musiałbym się zastanawać w dłuuuuugasnym wywodzie : Czy aby napewno terrorystami byli terroryści? Na ile Francja w ich kraju jest i była terrorystą ?? Czemu wśród 12 niby tys to ala prześmiewców chowają włąśnie z " wielkim ??" żalem 4 Żydów? Ilu było w tej redakcji " myslacych inaczej " i " majacych wejście od tyłu" - włażących w żopę popleczników tchże Żydów, czy pośrednich wyznawców syjonizmu? Zapewne musiałbym zahaczyć o Gender. O zeszłoroczne peoblemy ( to artykuły z Izraelskiej prasy ) o dziwnych problemach z pedallstwem w Izraelskiej arrmii i próbie poszukiwania "żołnierzy " do niej na wzór francuskiej Legii Cudozieskiej heheh i tu może koło a właściwie kół heheh by siem zamknęło ;)))= może ?? Pozdrawiam i dzięki za bardzo delikatne poruszenie tematu ( hehehh to jak z punktem G u kobiet, że delikatnie a jednak zdecydowanie trza poruszać aby był efekt ) i za możliwość napomknięcia o swoim = moim ( spoza granic ) zdaniu heheh Żeby nie było że " kłamstwo powtórzone 1000 razy staje siem prawdą " i jak zwykle czy połprawda a, albo dopuszczenie prawdy tylko jednej strony do głosu to cała prawda cy półprawda heheh oj dylematów bym natrzaskał ;))) Na kuniec pozdrówka i uznanie dla redakcji Wieś heheh

report |

mua,  

PS A gdzie leży prawda ??? heheheh wystarczy spojrzeć https://www.google.pl/q=pierwszy zjazd syjonistyczny na pradę niejakiej wilki i całej reszty artykółó na tej stronie heheh chodzi mi o zestawienie dat 1946 no 48 z pozostałymi datam = 1873 heheh

report |

Wieśniak M,  

Przypomina mi się dowcip chyba z czasów wojnyb : Ile dywizji potrzeba aby zdobyć Paryż? Nie wiadomo, bo nikt nie próbował;). Siedząc przed telewizorem łatwo przełyka się ofiary w Syrii, na Ukrainie. A kiedy walnie coś przy Luwrze, nagle zbieramy się wszyscy i śpiewamy marsyliankę...

report |

Damian Paradoks,  

i do mnie to dotarło rykoszetem, Wieśniak. Po tylu latach i jeszcze nie znam słów Marsylianki :) Skomplikowany i długi jest proces pełnej asymilacji ;). Niektórzy, nawet urodzeni we Francji, nie osiągną tego nawet za życia ;)

report |

Wieśniak M,  

Mój wujek mieszkający od lat 50- tych w Niemczech, zna lepiej hymn Niemiecki od sąsiadów, choć z asymilacją ma problem do dziś;). We Francji bodaj10 milonów muzułmanów ( o ile nie przekręciłem danych) właściwie zawsze będzie tylko w części Francuzem. Ta kulturowa część może stanowić barierę nie do przejścia. Za nią idzie ekonomiczna itd. Niedawno zalewały nas obrazy płonących przedmieść znad Sekwany. Głównie mówiło się o emigrantach.

report |

Damian Paradoks,  

może 5 milionów pochodzenia arabskiego - dokładnie nie pamiętam. Jedno mi utkwiło że jest mniej ich we Francji niż Turków w Niemczech. We Francji nie było problemów z pierwszą falą imigracji w latach 60-tych. To generacje następne już tu urodzonych i niekontrolowany napływ ostatnimi laty wraz z imamami nieznanej maści ;)

report |

Wieśniak M,  

Pewne odłamy islamu, powinny trafić na listę organizacji terrorystycznych z całą konsekwencją tego faktu. Jak to jest że w Angli jeden imam sobie spokojnie chwali działania terrorystów w Europie i nikt mu nawet nie wlepi choćby mandatu?. Co do Turkow, to rzeczywiście tworzą enklawy w Niemczech. Nie integrują się i wielu z nich nawet nie próbuje udawać że się uczy języka. W opinii niemieckich sąsiadów są jak szarańcza. Dzielnice które wybierają do zamieszkania natychmiast pustoszeją z autochtonów.

report |

Wieśniak M,  

No tak Wiki podaje że jest iwe Francji między 4 a 6 milionów( 7.5 populacji). I stanowią drugą co do wielkości grupę wyznawców, po katolikach.

report |

Damian Paradoks,  

dziękuję za sprawdzenie tej liczby :) . Francja jest krajem laickim i antyklerykalnym. A tu wszedł boczną furtką Islam ;) Nie pasjonuje się sprawami religijnymi i raczej posiadam dobrą niewiedzę na ten temat. Jedno co mówią specjaliści jest że Islam nie ma struktury hierarchicznej tak jak kościół i każdy może być swoim własnym islamskim papieżem i 'nagabywaczem' ;) Stąd tylu pomyleńców pośród imamów.

report |

Emma B.,  

ja nie wytrzymałam i pozbierałam na moim blogu trochę dylematów. Zastanawiam się też jak to wytresowany matematyk nad porządną definicją satyry. Twój dwuwiersz też trzeba unieść wysoko nad krwawymi wydarzeniami i oderwać od konkretnych tragedii.

report |

mua,  

a ten no ...cóż to i gdzież to tenTwój blóg ??? ;))))

report |

Wieśniak M,  

Emmo, Satyra ta polityczna i światopoglądowa, zawsze prowadzi do przejaskrawień, przerysowań- to jej ostrze. Kiedy oglądam stare satyry z czasów wojen światowych to przeważnie są mało śmieszne. Być może przeważa refleksja nad ofiarami. Rzeczą bezdyskusyjną jest że dwuwiersz powstał w oparciu o wydarzenia z Paryż. Ale, korzeniami sięgają do czasów stalinowskich, gdzie nawet niewinny żarcik mógł skutkować wyrokiem. Stąd pewien głos w dyskusji. że wina nie leży po stronie osób władających satyrą, a po wynaturzonej rzeczywistości. Dziękuję za odseparowanie tej myśli od wydarzeń. Do refleksji potrzebny jest dystans, który być może nie został zachowany. Zdegustowanych przepraszam.

report |

mua,  

a siem z tm guzik zgadzam i jestem poza granicami tego " kłamstwa " ;)))) czytaj wyżej pozdrówki

report |

jeśli tylko,  

odpowiedzią na słowa winny być słowa a nie.. , ostrze satyry nie jest z metalu

report |

Wieśniak M,  

Też jestem za prawem Hamurabiego;))- A swoją drogą przypomina mi się scena z filmu Kroll. Oficer instruując kaprala jak ma "gnoić" szeregowców mówi" pamiętaj albo my ich, albo oni ...was;)

report |

Damian Paradoks,  

:) Wieśniak, zwięźle, z finezją , wbrew narastającego podwórkowego bałwochwalstwa ująłeś w jednym zdaniu istotę narastającego medialnego grzyba po wybuchu atomowym ;)

report |

Wieśniak M,  

Oj cieszę się że się odezwałeś Damian. Przyznam że z konsternacją odkryłem że Cię nie widzę jakiś czas. A co do szumu medialnego. My w Polsce jesteśmy dość często bombardowani medialną wrzawą szybującą w granice absurdu. Tak było po odejściu papieża, po smoleńskiej katastrofie. Przyznam że to zjawisko jest jak tsunami;)- Dzięki i pozdrawiam ...z ulgą:))))

report |

Damian Paradoks,  

sprawy bieżące przepełniają czas. Gdy jednak otworzyłem Twój dziennik nagle autobus czasoprzestrzenny opustoszał i zew komentarza się we mnie odezwał ;) Pozdrawiam i podczytuję na przystankach :) i Ciebie i tych których regularnie podglądam :)

report |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

stańczyk z Ciebie :) podziwiam i pozdrawiam :)

report |

Wieśniak M,  

:)- heh Kasiu, ostatnio bycie Stańczykiem może być przyczyną wielu groźnych chorób a nawet śmierci. A ja kocham życie choć lubię popatrzyć na świat z przymróżeniem oka:)- Pozdrawiam i dzięki:)))

report |

ApisTaur,  

i chociaż saracen głupców za łeb trzyma / oni wciąż drą mordy - to wina Putina! //;))

report |

Wieśniak M,  

a mnie inny okrzyk echem w ucho muska/ że jeśli czyjaś wina to napewno Tuska;)))- dzięki Apisie:))

report |

ApisTaur,  

był on w tamtym miejscu / tylko że cholera/ nikt nie zdążył wysłać / celnego snajpera //;)

report |

Wieśniak M,  

Ale jak by tu można dyskutować z faktami/ skoro pewna gazeta wycięła go ze zdjęcia...z innymi kobietami;)

report |

Redcherry,  

Grunt, że człowiek się czegoś uczy (na błędach, doświadczeniach, wydarzeniach) ;)

report |

Wieśniak M,  

Uczy? czy zaczyna bać?;))

report |

zuzanna809,  

... ludzie przed szkodą i po szkodzie... ciągle tacy sami....:( Pozdrawiam, Wiesinku!:)

report |

Wieśniak M,  

Dziękuję zuzanno:)) i ja Ciebię pozdrawiam:)

report |

Miladora,  

Non plus ultra, Wu.

report |

Wieśniak M,  

Milu- dziękuję

report |

May,  

satyra zabija

report |

Wieśniak M,  

satyra albo zdrowie- wybór należy do ciebie

report |

Veronica chamaedrys L,  

...satyra rządzi się swoimi prawami, jesteś niesamowity, Wieś...potrafisz, oj potrafisz...:) ..oglądając 10.01.15i wieczorne wiadomość, zadzwoniłam przerażona do Paryża z pytaniem co się dzieje? ( w głowie)...abonent był niedostępny…następnego dnia rano dostałam odpowiedź (SMS - 11.01.2015 godz. 8.35) takiej treści… ”wszystko jest ok ale jesteśmy wstrząśnięci, razem z częścią świata, zamachem, stratą wielkich dziennikarzy rysowników, kolejnym zamachem na żydowski super market. Obawiamy się kolejnych ataków i zamachu na wolność słowa i prasy, ekstremistów ideologicznych, religijnych i innych. Obawiamy się nietolerancji i poparcia dla prawicowych ekstremistów, wzrostu agresywnych zachowań. Wkurza mnie wizja jaką roztacza na temat tego zajścia polska prasa i komentarze rasistowskich Polaków. Z tego co pokazywano w tutejszej telewizji polscy dziennikarze piszą niewiele i bez przedstawienia tła polityczno-historycznego. Nie mówią również nic na temat satyry i tego, że ona rządzi się swoimi prawami. Wielu Polaków uważa, że trzeba wygonić muzułmanów z Europy, bo nie jest ona miejscem dla nich, dla żydów, itd., że trzeba wziąć broń w ręce a nie organizować pacyfistyczne manifestacje. Wielu młodych ludzi w Polsce jest tego właśnie zdania, to jest smutne i przerażające. Moim zdaniem w domach rodzinnych zabrakło edukacji politycznej. Tak idę na marsz, to mój obowiązek. « Je suis Charlie ».Jestem człowiekiem. ”

report |

Wieśniak M,  

To smutne co piszesz Veronico. Mieszkam w Polsce, i sporo się mówiło na temat zamachu. Przez słowa oburzenia dało się słyszeń nutkę usprawiedliwienia ( bo przecież nie wolno obrażać)- dla mnie to było najboleśniejsze- zamiana ofiar we własnych katów- zasłużyli przecież. Nie słucham radykalnych prawicowych głosów, a to krzykacze robią najwięcej szumu, co nie jest reprezentatywne dla większości- obojętnej, na te sprawy. Francja jest daleko.

report |

Veronica chamaedrys L,  

...też tu mieszkam...tak- sądzić, oskarżać, kpić, to takie polskie...tym bardziej smutne...i to nie dlatego, że do Francji jest mi blisko...bardzo blisko...

report |



other diaries from: 08-03-2018 , 20-12-2017 , 18-12-2017 , 13-12-2017 , 08-12-2017 , 07-11-2017 , 04-09-2017 , 07-08-2017 , 24-07-2017 , 20-07-2017 , 23-06-2017 , 31-05-2017 , 13-04-2017 , 26-03-2017 , 03-09-2016 , 02-08-2016 , 24-06-2016 , 01-03-2016 , 13-10-2015 , 28-09-2015 , 25-09-2015 , 12-06-2015 , 26-05-2015 , 12-03-2015 , 19-02-2015 , 13-02-2015 , 09-02-2015 , 13-01-2015 , 23-12-2014 , 16-12-2014 , 14-11-2014 , 12-11-2014 , 06-10-2014 , 01-10-2014 , 25-09-2014 , 23-09-2014 , 21-09-2014 , 18-09-2014 , 17-09-2014 , 15-09-2014 , 11-09-2014 , 02-09-2014 , 30-08-2014 , 26-08-2014 , 22-08-2014 , 25-03-2014 , 14-03-2014 , 23-02-2014 , 19-02-2014 , 12-02-2014 , 11-02-2014 , 10-02-2014 , 17-01-2014 , 14-01-2014 , 30-12-2013 , 16-12-2013 , 19-11-2013 , 18-11-2013 , 09-11-2013 , 01-11-2013 , 31-10-2013 , 25-10-2013 , 24-10-2013 , 20-10-2013 , 18-10-2013 , 16-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 13-10-2013 , 12-10-2013 , 09-10-2013 , 09-10-2013 , 08-10-2013 , 06-10-2013 , 03-10-2013 , 02-10-2013 , 30-09-2013 , 26-09-2013 , 25-09-2013 , 23-09-2013 , 19-09-2013 , 18-09-2013 , 11-09-2013 , 10-09-2013 , 06-09-2013 , 05-09-2013 , 01-09-2013 , 31-08-2013 , 30-08-2013 , 30-08-2013 , 28-08-2013 , 27-08-2013 , 20-08-2013 , 18-08-2013 , 16-08-2013 , 13-08-2013 , 01-08-2013 , 01-08-2013 , 30-07-2013 , 19-07-2013 , 30-06-2013 , 27-06-2013 , 24-06-2013 , 19-06-2013 , 16-06-2013 , 04-06-2013 , 01-06-2013 , 31-05-2013 , 25-05-2013 , 15-05-2013 , 14-05-2013 , 06-05-2013 , 01-05-2013 , 18-04-2013 , 17-04-2013 , 15-04-2013 , 14-04-2013 , 11-04-2013 , 07-04-2013 , 03-04-2013 , 31-03-2013 , 30-03-2013 , 26-03-2013 , 25-03-2013 , 24-03-2013 , 18-03-2013 , 15-03-2013 , 11-03-2013 , 09-03-2013 , 07-03-2013 , 13-02-2013 , 27-02-2013 , 24-02-2013 , 20-02-2013 , 14-02-2013 , 12-02-2013 , 11-02-2013 , 10-02-2013 , 08-02-2013 , 07-02-2013 , 06-02-2012 , 05-02-2013 , 03-02-2013 , 01-02-2013 , 29-01-2013 , 24-01-2013 , 23-01-2013 , 17-01-2013 , 13-01-2013 ,

Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1