13 stycznia 2015

13 stycznia 2015, wtorek ( . )

z niedawnych wydarzeń wyniosłem naukę
że satyrę sławią rozstrzelonym drukiem


liczba komentarzy: 43 | punkty: 0 |  więcej 

deRuda,  

niebezpieczny wątek, uważaj Wieśniaku ;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

profesja wielkiego ryzyka deRudko.

zgłoś |

deRuda,  

ano niestety, choć generalnie co do satyry mam mieszane uczucia (czasami prowokacja przechodzi w niesmak) to już mord - no co tu mówić to mord, bez względu na ideologię

zgłoś |

Wieśniak M,  

Masz rację. Satyra bywa poza granicą dobrego smaku, ale obcinanie głów ludziom o innym zapatrywaniu na wiarę też przekracza wszelkie granice. Dla mnie dysproporcja winy i kary jest tu poza dyskusją

zgłoś |

mua,  

ooo !! i tu siem odnajdujem, że to cały mua = poza granicą ... jakem kiestetyk heheh

zgłoś |

deRuda,  

Wieśniaku tak, dla mnie każda wojna i zemsta w imię boga - to jakiaś mega kiepska sytuacja, i to jest po prostu mord - nie ma wytłumaczenia!

zgłoś |

Wieśniak M,  

Muaczu :)) to wielka wielkość iść z Tobą w tym samym kierunku :))

zgłoś |

Wieśniak M,  

Tak, deRudko. To mord. Tym bardziej straszny że bezosobowy. Jako ludzie mogli się przyjaźnić, jako ideologiczni przeciwnicy przyjęli rolę kata i ofiary...

zgłoś |

mua,  

sorki Wieś, że mua również krótko i ( jak mniemeam ) śmniesznie. Bo inaczej musiałbym się zastanawać w dłuuuuugasnym wywodzie : Czy aby napewno terrorystami byli terroryści? Na ile Francja w ich kraju jest i była terrorystą ?? Czemu wśród 12 niby tys to ala prześmiewców chowają włąśnie z " wielkim ??" żalem 4 Żydów? Ilu było w tej redakcji " myslacych inaczej " i " majacych wejście od tyłu" - włażących w żopę popleczników tchże Żydów, czy pośrednich wyznawców syjonizmu? Zapewne musiałbym zahaczyć o Gender. O zeszłoroczne peoblemy ( to artykuły z Izraelskiej prasy ) o dziwnych problemach z pedallstwem w Izraelskiej arrmii i próbie poszukiwania "żołnierzy " do niej na wzór francuskiej Legii Cudozieskiej heheh i tu może koło a właściwie kół heheh by siem zamknęło ;)))= może ?? Pozdrawiam i dzięki za bardzo delikatne poruszenie tematu ( hehehh to jak z punktem G u kobiet, że delikatnie a jednak zdecydowanie trza poruszać aby był efekt ) i za możliwość napomknięcia o swoim = moim ( spoza granic ) zdaniu heheh Żeby nie było że " kłamstwo powtórzone 1000 razy staje siem prawdą " i jak zwykle czy połprawda a, albo dopuszczenie prawdy tylko jednej strony do głosu to cała prawda cy półprawda heheh oj dylematów bym natrzaskał ;))) Na kuniec pozdrówka i uznanie dla redakcji Wieś heheh

zgłoś |

mua,  

PS A gdzie leży prawda ??? heheheh wystarczy spojrzeć https://www.google.pl/q=pierwszy zjazd syjonistyczny na pradę niejakiej wilki i całej reszty artykółó na tej stronie heheh chodzi mi o zestawienie dat 1946 no 48 z pozostałymi datam = 1873 heheh

zgłoś |

Wieśniak M,  

Przypomina mi się dowcip chyba z czasów wojnyb : Ile dywizji potrzeba aby zdobyć Paryż? Nie wiadomo, bo nikt nie próbował;). Siedząc przed telewizorem łatwo przełyka się ofiary w Syrii, na Ukrainie. A kiedy walnie coś przy Luwrze, nagle zbieramy się wszyscy i śpiewamy marsyliankę...

zgłoś |

Damian Paradoks,  

i do mnie to dotarło rykoszetem, Wieśniak. Po tylu latach i jeszcze nie znam słów Marsylianki :) Skomplikowany i długi jest proces pełnej asymilacji ;). Niektórzy, nawet urodzeni we Francji, nie osiągną tego nawet za życia ;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Mój wujek mieszkający od lat 50- tych w Niemczech, zna lepiej hymn Niemiecki od sąsiadów, choć z asymilacją ma problem do dziś;). We Francji bodaj10 milonów muzułmanów ( o ile nie przekręciłem danych) właściwie zawsze będzie tylko w części Francuzem. Ta kulturowa część może stanowić barierę nie do przejścia. Za nią idzie ekonomiczna itd. Niedawno zalewały nas obrazy płonących przedmieść znad Sekwany. Głównie mówiło się o emigrantach.

zgłoś |

Damian Paradoks,  

może 5 milionów pochodzenia arabskiego - dokładnie nie pamiętam. Jedno mi utkwiło że jest mniej ich we Francji niż Turków w Niemczech. We Francji nie było problemów z pierwszą falą imigracji w latach 60-tych. To generacje następne już tu urodzonych i niekontrolowany napływ ostatnimi laty wraz z imamami nieznanej maści ;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Pewne odłamy islamu, powinny trafić na listę organizacji terrorystycznych z całą konsekwencją tego faktu. Jak to jest że w Angli jeden imam sobie spokojnie chwali działania terrorystów w Europie i nikt mu nawet nie wlepi choćby mandatu?. Co do Turkow, to rzeczywiście tworzą enklawy w Niemczech. Nie integrują się i wielu z nich nawet nie próbuje udawać że się uczy języka. W opinii niemieckich sąsiadów są jak szarańcza. Dzielnice które wybierają do zamieszkania natychmiast pustoszeją z autochtonów.

zgłoś |

Wieśniak M,  

No tak Wiki podaje że jest iwe Francji między 4 a 6 milionów( 7.5 populacji). I stanowią drugą co do wielkości grupę wyznawców, po katolikach.

zgłoś |

Damian Paradoks,  

dziękuję za sprawdzenie tej liczby :) . Francja jest krajem laickim i antyklerykalnym. A tu wszedł boczną furtką Islam ;) Nie pasjonuje się sprawami religijnymi i raczej posiadam dobrą niewiedzę na ten temat. Jedno co mówią specjaliści jest że Islam nie ma struktury hierarchicznej tak jak kościół i każdy może być swoim własnym islamskim papieżem i 'nagabywaczem' ;) Stąd tylu pomyleńców pośród imamów.

zgłoś |

Emma B.,  

ja nie wytrzymałam i pozbierałam na moim blogu trochę dylematów. Zastanawiam się też jak to wytresowany matematyk nad porządną definicją satyry. Twój dwuwiersz też trzeba unieść wysoko nad krwawymi wydarzeniami i oderwać od konkretnych tragedii.

zgłoś |

mua,  

a ten no ...cóż to i gdzież to tenTwój blóg ??? ;))))

zgłoś |

Wieśniak M,  

Emmo, Satyra ta polityczna i światopoglądowa, zawsze prowadzi do przejaskrawień, przerysowań- to jej ostrze. Kiedy oglądam stare satyry z czasów wojen światowych to przeważnie są mało śmieszne. Być może przeważa refleksja nad ofiarami. Rzeczą bezdyskusyjną jest że dwuwiersz powstał w oparciu o wydarzenia z Paryż. Ale, korzeniami sięgają do czasów stalinowskich, gdzie nawet niewinny żarcik mógł skutkować wyrokiem. Stąd pewien głos w dyskusji. że wina nie leży po stronie osób władających satyrą, a po wynaturzonej rzeczywistości. Dziękuję za odseparowanie tej myśli od wydarzeń. Do refleksji potrzebny jest dystans, który być może nie został zachowany. Zdegustowanych przepraszam.

zgłoś |

mua,  

a siem z tm guzik zgadzam i jestem poza granicami tego " kłamstwa " ;)))) czytaj wyżej pozdrówki

zgłoś |

jeśli tylko,  

odpowiedzią na słowa winny być słowa a nie.. , ostrze satyry nie jest z metalu

zgłoś |

Wieśniak M,  

Też jestem za prawem Hamurabiego;))- A swoją drogą przypomina mi się scena z filmu Kroll. Oficer instruując kaprala jak ma "gnoić" szeregowców mówi" pamiętaj albo my ich, albo oni ...was;)

zgłoś |

Damian Paradoks,  

:) Wieśniak, zwięźle, z finezją , wbrew narastającego podwórkowego bałwochwalstwa ująłeś w jednym zdaniu istotę narastającego medialnego grzyba po wybuchu atomowym ;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Oj cieszę się że się odezwałeś Damian. Przyznam że z konsternacją odkryłem że Cię nie widzę jakiś czas. A co do szumu medialnego. My w Polsce jesteśmy dość często bombardowani medialną wrzawą szybującą w granice absurdu. Tak było po odejściu papieża, po smoleńskiej katastrofie. Przyznam że to zjawisko jest jak tsunami;)- Dzięki i pozdrawiam ...z ulgą:))))

zgłoś |

Damian Paradoks,  

sprawy bieżące przepełniają czas. Gdy jednak otworzyłem Twój dziennik nagle autobus czasoprzestrzenny opustoszał i zew komentarza się we mnie odezwał ;) Pozdrawiam i podczytuję na przystankach :) i Ciebie i tych których regularnie podglądam :)

zgłoś |

Kasiaballou vel Taki Tytoń,  

stańczyk z Ciebie :) podziwiam i pozdrawiam :)

zgłoś |

Wieśniak M,  

:)- heh Kasiu, ostatnio bycie Stańczykiem może być przyczyną wielu groźnych chorób a nawet śmierci. A ja kocham życie choć lubię popatrzyć na świat z przymróżeniem oka:)- Pozdrawiam i dzięki:)))

zgłoś |

ApisTaur,  

i chociaż saracen głupców za łeb trzyma / oni wciąż drą mordy - to wina Putina! //;))

zgłoś |

Wieśniak M,  

a mnie inny okrzyk echem w ucho muska/ że jeśli czyjaś wina to napewno Tuska;)))- dzięki Apisie:))

zgłoś |

ApisTaur,  

był on w tamtym miejscu / tylko że cholera/ nikt nie zdążył wysłać / celnego snajpera //;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Ale jak by tu można dyskutować z faktami/ skoro pewna gazeta wycięła go ze zdjęcia...z innymi kobietami;)

zgłoś |

Redcherry,  

Grunt, że człowiek się czegoś uczy (na błędach, doświadczeniach, wydarzeniach) ;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Uczy? czy zaczyna bać?;))

zgłoś |

zuzanna809,  

... ludzie przed szkodą i po szkodzie... ciągle tacy sami....:( Pozdrawiam, Wiesinku!:)

zgłoś |

Wieśniak M,  

Dziękuję zuzanno:)) i ja Ciebię pozdrawiam:)

zgłoś |

Miladora,  

Non plus ultra, Wu.

zgłoś |

Wieśniak M,  

Milu- dziękuję

zgłoś |

May,  

satyra zabija

zgłoś |

Wieśniak M,  

satyra albo zdrowie- wybór należy do ciebie

zgłoś |

Veronica chamaedrys L,  

...satyra rządzi się swoimi prawami, jesteś niesamowity, Wieś...potrafisz, oj potrafisz...:) ..oglądając 10.01.15i wieczorne wiadomość, zadzwoniłam przerażona do Paryża z pytaniem co się dzieje? ( w głowie)...abonent był niedostępny…następnego dnia rano dostałam odpowiedź (SMS - 11.01.2015 godz. 8.35) takiej treści… ”wszystko jest ok ale jesteśmy wstrząśnięci, razem z częścią świata, zamachem, stratą wielkich dziennikarzy rysowników, kolejnym zamachem na żydowski super market. Obawiamy się kolejnych ataków i zamachu na wolność słowa i prasy, ekstremistów ideologicznych, religijnych i innych. Obawiamy się nietolerancji i poparcia dla prawicowych ekstremistów, wzrostu agresywnych zachowań. Wkurza mnie wizja jaką roztacza na temat tego zajścia polska prasa i komentarze rasistowskich Polaków. Z tego co pokazywano w tutejszej telewizji polscy dziennikarze piszą niewiele i bez przedstawienia tła polityczno-historycznego. Nie mówią również nic na temat satyry i tego, że ona rządzi się swoimi prawami. Wielu Polaków uważa, że trzeba wygonić muzułmanów z Europy, bo nie jest ona miejscem dla nich, dla żydów, itd., że trzeba wziąć broń w ręce a nie organizować pacyfistyczne manifestacje. Wielu młodych ludzi w Polsce jest tego właśnie zdania, to jest smutne i przerażające. Moim zdaniem w domach rodzinnych zabrakło edukacji politycznej. Tak idę na marsz, to mój obowiązek. « Je suis Charlie ».Jestem człowiekiem. ”

zgłoś |

Wieśniak M,  

To smutne co piszesz Veronico. Mieszkam w Polsce, i sporo się mówiło na temat zamachu. Przez słowa oburzenia dało się słyszeń nutkę usprawiedliwienia ( bo przecież nie wolno obrażać)- dla mnie to było najboleśniejsze- zamiana ofiar we własnych katów- zasłużyli przecież. Nie słucham radykalnych prawicowych głosów, a to krzykacze robią najwięcej szumu, co nie jest reprezentatywne dla większości- obojętnej, na te sprawy. Francja jest daleko.

zgłoś |

Veronica chamaedrys L,  

...też tu mieszkam...tak- sądzić, oskarżać, kpić, to takie polskie...tym bardziej smutne...i to nie dlatego, że do Francji jest mi blisko...bardzo blisko...

zgłoś |



pozostałe dzienniki: 08-03-2018 , 20-12-2017 , 18-12-2017 , 13-12-2017 , 08-12-2017 , 07-11-2017 , 04-09-2017 , 07-08-2017 , 24-07-2017 , 20-07-2017 , 23-06-2017 , 31-05-2017 , 13-04-2017 , 26-03-2017 , 03-09-2016 , 02-08-2016 , 24-06-2016 , 01-03-2016 , 13-10-2015 , 28-09-2015 , 25-09-2015 , 12-06-2015 , 26-05-2015 , 12-03-2015 , 19-02-2015 , 13-02-2015 , 09-02-2015 , 13-01-2015 , 23-12-2014 , 16-12-2014 , 14-11-2014 , 12-11-2014 , 06-10-2014 , 01-10-2014 , 25-09-2014 , 23-09-2014 , 21-09-2014 , 18-09-2014 , 17-09-2014 , 15-09-2014 , 11-09-2014 , 02-09-2014 , 30-08-2014 , 26-08-2014 , 22-08-2014 , 25-03-2014 , 14-03-2014 , 23-02-2014 , 19-02-2014 , 12-02-2014 , 11-02-2014 , 10-02-2014 , 17-01-2014 , 14-01-2014 , 30-12-2013 , 16-12-2013 , 19-11-2013 , 18-11-2013 , 09-11-2013 , 01-11-2013 , 31-10-2013 , 25-10-2013 , 24-10-2013 , 20-10-2013 , 18-10-2013 , 16-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 15-10-2013 , 13-10-2013 , 12-10-2013 , 09-10-2013 , 09-10-2013 , 08-10-2013 , 06-10-2013 , 03-10-2013 , 02-10-2013 , 30-09-2013 , 26-09-2013 , 25-09-2013 , 23-09-2013 , 19-09-2013 , 18-09-2013 , 11-09-2013 , 10-09-2013 , 06-09-2013 , 05-09-2013 , 01-09-2013 , 31-08-2013 , 30-08-2013 , 30-08-2013 , 28-08-2013 , 27-08-2013 , 20-08-2013 , 18-08-2013 , 16-08-2013 , 13-08-2013 , 01-08-2013 , 01-08-2013 , 30-07-2013 , 19-07-2013 , 30-06-2013 , 27-06-2013 , 24-06-2013 , 19-06-2013 , 16-06-2013 , 04-06-2013 , 01-06-2013 , 31-05-2013 , 25-05-2013 , 15-05-2013 , 14-05-2013 , 06-05-2013 , 01-05-2013 , 18-04-2013 , 17-04-2013 , 15-04-2013 , 14-04-2013 , 11-04-2013 , 07-04-2013 , 03-04-2013 , 31-03-2013 , 30-03-2013 , 26-03-2013 , 25-03-2013 , 24-03-2013 , 18-03-2013 , 15-03-2013 , 11-03-2013 , 09-03-2013 , 07-03-2013 , 13-02-2013 , 27-02-2013 , 24-02-2013 , 20-02-2013 , 14-02-2013 , 12-02-2013 , 11-02-2013 , 10-02-2013 , 08-02-2013 , 07-02-2013 , 06-02-2012 , 05-02-2013 , 03-02-2013 , 01-02-2013 , 29-01-2013 , 24-01-2013 , 23-01-2013 , 17-01-2013 , 13-01-2013 ,

Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1