20 września 2017
Księga Rodzaju 14,12-14
"Zabrali też Lota, bratanka Abrama, i jego dobytek i odeszli; mieszkał bowiem w Sodomie" Czyli militarna koalicja Kedorlaomera zabrała do niewoli Lota syna Harana, brata Abrama i jego wielki dobytek, przez który nie mógł Lot przebywać razem z Abramem (Rdz.13,6) i odeszła militarna koalicja. Lot bowiem mieszkał w Sodomie po ugodowym pierwszeństwie jedno aspektowego wyboru Lota. Bo" że cały okręg nadjordański był obfity w wodę..."(Rdz.13,9-11) bez aspektu mieszkańców Sodomy (Rdz.13,13) "I przyszedł pewien uchodźca, i oznajmił to Abramowi Hebrajczykowi, który mieszkał w dąbrowie Amoryty imieniem Mamre, brata Eszkola i Anera, sprzymierzeńców Abrama" Czyli i nie przyszedł tubylec - Kanaanejczyk, przeklęty potomek Kanaana syn Chama(Rdz.9,25), ale przybysz z innego kraju, który zamieszkał w ziemi kananejskiej. "I oznajmił Abramowi Hebrajczykowi," Czyli potomkowi Pelega, syna Hebera z rodu Sema (Rdz.10,22-25), że militarna koalicja zabrała Lota i jego dobytek i odeszła. Wtedy Abram mieszkał na pogórzu judzkim pod Hebronem w dąbrowie Amoryty z plemienia Amorytów o imieniu Mamre, który był bratem Eszkola i Anera, wspierających Abrama "Gdy Abram usłyszał, że bratanka jego wzięto do niewoli, uzbroił swoich trzystu osiemnastu wypróbowanych ludzi, urodzonych w jego domu i ruszył w pościg aż do Dan" Czyli gdy Abram usłyszał, co uczyniła militarna koalicja Kedorlaomera, to z pod Hebronu wyruszył w pościg, aż do najdalej wysuniętego na północ Dan "Potem podzielił swój oddział, napadł na nich w nocy ze sługami swoimi" Czyli Abrama strategiczna taktyka, osaczenia i zaskoczenia nocą ze sługami swymi, militarną koalicję była skuteczną "pobił ich i ścigał aż do Choby, na północ od Damaszku" Czyli Abrama strategiczna taktyka była skuteczna, bo pobił militarną koalicję Kedorlaomera i ścigał aż do Choby na północ Półwyspu Arabskiego " Tak odzyskał cały dobytek. Również przyprowadził na powrót Lota, bratanka swego, i jego dobytek, a także kobiety i ludzi " Czyli przez uzbrojenie wypróbowanych ludzi, wyruszenie w pościg, strategiczna taktyka i ściganie ich. Tak odzyskał cały dobytek również przyprowadził Lota bratanka swego, a także kobiety i ludzi plemion kanaanejskich. Czyli Abrama ruszenie w pościg aż do Dan za militarną koalicją Kedorlaomera. Było błogosławieństwem, czyli wypełnieniem woli Wszechmogącego Boga, by przyprowadzić Lota bratanka Abrama i jego wielki dobytek. Bo jest rzeczą bezsporną, że bez błogosławieństwa , czyli woli Wszechmogącego Boga. Militarną koalicje Kedorlaomera nie mogło pokonać trzystu osiemnastu wypróbowanych ludzi. Pościg z pod Hebronu aż do Dan ani strategiczna taktyka oraz ściganie ich aż do Choby, na północ Półwyspu Arabskiego. Tylko Abrama błogosławiony wzór ruszenia i pościgu, by przyprowadzić na powrót Lota i jego cały dobytek. Czyli błogosławione wypełnianie woli Wszechmogącego Boga, by Abram był zwycięzcą militarnej koalicji Kedorlaomera. Czyli analogicznie do każdego z nas, że każde nasze wzajemne wsparcie bliźniaczo - braterskie będzie błogosławieństwem, czyli wypełnianiem woli Wszechmogącego Boga. ( Rdz. 14,12-14)
25 listopada 2024
Pod skrzydłamiJaga
25 listopada 2024
Widzenie wielu poetówdoremi
25 listopada 2024
refleksjasam53
25 listopada 2024
AniołyBelamonte/Senograsta
25 listopada 2024
Wróciłem do domu, MamoArsis
24 listopada 2024
Nie ma lekko...Marek Gajowniczek
24 listopada 2024
0018absynt
24 listopada 2024
0017absynt
24 listopada 2024
0016absynt
24 listopada 2024
0015absynt