17 września 2017
Księga Rodzaju 12,17-20
"Lecz Pan dotknął faraona i jego dom ciężkimi plagami z powodu Saraj, żony Abrama" Czyli lecz Wszechmogący doświadczył faraona i jego najbliższych ciężkimi plagami - aforyzm dotkliwego bicza, chłosty, ze świadomością że z powodu Saraj, żony Abrama "Wezwał więc faraon Abrama i rzekł:" Czyli słowo, dźwięk, wibracja - nośnik informacji do Abrama "Cóżeś mi to uczynił ? Dlaczego nie oznajmiłeś mi, że ona jest żoną twoją ? " Czyli dlatego nie oznajmił Abram faraonowi, że Saraj jest żoną jego. Bo według zwyczajów Egipcjan, Saraj żonę Abrama by zabrali, a męża Saraj Abrama pozbawili życia "Dlaczego powiedziałeś: Ona jest siostrą moją," Czyli dlatego Abram powiedział, bo Saraj była córką Teracha ojca Abrama, ale nie była córką matki Abrama (Rdz.20,12) "tak że wziąłem ją sobie za żonę ? " Czyli tak, że twoją żonę wziąłem sobie za żonę moją "A teraz, tu jest żona twoja, weź ją i odejdź" Czyli a teraz, tu jest żona twoja, która nie może być żoną moją, weź żonę swoją i odejdź z żoną swoją do ziemi swojej. " Potem rozkazał faraon ludziom swoim, aby odprowadzili go wraz z żoną jego" Czyli po tych wydarzeniach rozkazał faraon ludziom swoim, aby odprowadzili Abrama wraz z Saraj, żoną Abrama do granicy ziemi Egipskiej. By według zwyczaju Egipcjan, których faraon po tych wydarzeniach nie zabronił Egipcjanom. Nie zabrali Egipcjanie Saraj żony Abrama , a męża Saraj Abrama nie pozbawili życia " i wszystko, co do niego należało" Czyli analogicznie do każdego z nas, że wszystko, co do nas należy, do nas należeć ma ( Rdz.12, 17-20)
25 listopada 2024
Pod skrzydłamiJaga
25 listopada 2024
Widzenie wielu poetówdoremi
25 listopada 2024
refleksjasam53
25 listopada 2024
AniołyBelamonte/Senograsta
25 listopada 2024
Wróciłem do domu, MamoArsis
24 listopada 2024
Nie ma lekko...Marek Gajowniczek
24 listopada 2024
0018absynt
24 listopada 2024
0017absynt
24 listopada 2024
0016absynt
24 listopada 2024
0015absynt