20 listopada 2024
3. Uogólniłbym pojęcie DOŚWIADCZENIA 25.02.00
3. Uogólniłbym pojęcie DOŚWIADCZENIA, że jest ono myślą, refleksją i uczuciem, niezależnie od tego czy bodźce pochodzą z zewnątrz i tą drogą kształtują świadomość, czy pochodzą tylko z wewnątrz. Refleksja to zachowanie badawcze umysłu, na tyle spontaniczne, że zaliczyć to można do doświadczania, ale tu już jest krok do działania.
DZIAŁANIE BIEŻĄCE i ZASTĘPCZE. Działanie wymaga kontroli, doświadczanie nie.
Działanie to bieg myśli kontrolowany. I znów może temu towarzyszyć aktywność ruchowa związana z sytuacją zewnętrzną, bądź brak aktywności ruchowej. Działanie to zmiana myśli, nadawanie im pożądanego biegu.
Doświadczanie i kontrola tego, co doświadczamy to DZIAŁANIE. Działanie wymaga pragnień i …
Doświadczanie to po prostu to, o czym pisałem: refleksja, myśli, uczucia i może być bardziej lub mniej świadome, z tworzeniem słabszych lub silniejszych zapisów pamięciowych. Tak samo działanie może się zapisywać w pamięci lub nie.
Doświadczaniu, albo działaniu może towarzyszyć lub nie ruch fizyczny. Pragnień doświadczamy pierwotnie, więc działanie to wybór pragnień, przyjęcie pewnego celu na przyszłość. DZIAŁANIE TO ANTYCYPACJA.
Doświadczanie i wykonywanie jakichś czynności, pod wpływem sytuacji zewnętrznej lub wewnętrznej, to REAKCJA. Czynność to myśl, wrażenie, ruch fizyczny, uczucie – reakcja.
Reakcja to jak gdyby pierwszy stopień do działania. Reakcja nie wpływa na bieg myśli, chociaż może je stymulować. Czyli działa jak gdyby pośrednio. Jest odbiorem i reagowaniem w sposób odruchowy, bez kontroli.
Brak reakcji tylko doświadczanie to CZYSTA RECEPTYWNOŚĆ. Reakcja (odruch) może być czysto wewnętrzna lub także zewnętrzna.
Stan akcji – reakcji to stan Zombi. Można być w stanie Zombi poruszając się fizycznie lub nie.
Ale ruch jest zawsze, czy to ruch myśli czy ciała.
Więc może być Zombi samych myśli lub myśli, którym towarzyszy ruch w świecie zewnętrznym.
POZIOM ZOMBI TO WŁAŚCIWIE POZIOM DOŚWIADCZANIA.
DOŚWIADCZANIE TO RECEPCJA I REAKCJA.
Czasem ruch ciała powodować może, że ruch myśli nie zamiera, ale i to się nie wiąże z samym ruchem fizycznym, ale z kontaktem ze swoimi myślami, refleksją, z doświadczaniem, z emocją i na końcu z uczuciem, które jest bodźcem do działania, czyli to się wiąże z kontaktem z rzeczywistością zewnętrzną, z wpływaniem na nią, czyli z ŻYCIEM.
20 listopada 2024
3. Uogólniłbym pojęcieBelamonte/Senograsta
20 listopada 2024
Mówią o nich - anachronizmMarek Gajowniczek
19 listopada 2024
Bielszy odcień bieliMarek Gajowniczek
19 listopada 2024
Niech deszcz śpiewa ci kołysankę.Eva T.
19 listopada 2024
RozbitekYaro
19 listopada 2024
1911wiesiek
19 listopada 2024
Jeden mostJaga
19 listopada 2024
Świat za oknemMarek Gajowniczek
19 listopada 2024
0011.
19 listopada 2024
SzybciejYaro