19 listopada 2012

19 listopada 2012, poniedziałek ( Kilka uwag do świata wg nie_poetki )

Pisanie o erotyce, seksie jest trudne. Miałem okazję przekonać się o tym, gdy założony i prowadzony przeze mnie na pewnym forum temat, odwiedziło kilka tysięcy czytelników.
Tym wstępem próbuję usprawiedliwić moje zainteresowanie, co się kryje między pępkiem a kolanami. Uczciwie mogę przyznać, że udało się autorce przepłynąć przez rafy, na których inni dawno porozbijali swoje szkuty. Finezja w stylu kobiecym.

Czy takie podejście jest w ogóle konieczne? Czy nie należy wszystkiego skryć jak w starych filmach, odpływając z kadrem na ryczące jelenie? To pozostawiam rozwadze czytelników. Jeżeli przyjrzeć się mainstreamowi blogowo-erotycznemu, to mamy tu klasyczny środek.

Przyznam się bez bicia, że drażni mnie podział na literaturę kobiecą i męską. Podejrzewano mnie nawet o za niski poziom testosteronu, gdy dałem się przyłapać ze Szwają, ale może zwyczajnie jestem niezdecydowanym czytelnikiem? O czym mówię? Otóż postaram się być bezstronny, gdy myślimy o płci.

Tak więc, z perspektywy faceta, dorosłego faceta, to tekst bez fajerwerków, a nawet banalny. Pisany starawym już stylem. Ten typ narracji dobry był za Kraszewskiego, ale dziś?
Kobieta zaś mówi: a nieprawda, bo brakuje opisów przyrody, środowiska, puszcza nie szumi, Boryna nie wychodzi w pole, no i ten facet z Mesiem o beżowych zmywalnych (oto niemęski praktycyzm) tapicerkach jest ymmm. Ten z zarostem dopowiada: Słowem, dostajemy legendę. Takie erotyczne marzenie. Z rycerzem bez krępującej zbroi i zobowiązań.

Nie podoba mi się świat podporządkowany dialogowi z wszystkowiedzącym narratorem, który jak idiotę prowadzi mnie od sceny do sceny, mówiąc: była zmęczona, patrzyła z niesmakiem, nienawidziła ich etc. Wybieram lektury bez namolnego suflera.

Portrety psychologiczne są tu ładnie zarysowane (mówi kobieta), czy wiarygodne (pyta facet).
Autorce wolno wszystko, nawet wywieźć bohaterkę w najdzikszy środek Saskiej Kępy. Wolno z męża uczynić nieistotny cień. Pewnie zasłużył sobie albo zasłuży wkrótce ten okropny despota.
To są konsekwencje stylu, jaki przyjęła autorka, stylu obwieszczeń. I nic już z tym nie da się zrobić bez zburzenia Bastylii, niestety. Przykłady można mnożyć, ale już wiadomo, o co chodzi, więc daruję sobie tę przyjemność.

Wolno też bohaterce wygłaszać banały, tylko czy warto je zapisywać? Nie wiem, co kryją pozostałe części, chwilowo tygrys pozostaje głodny, a bardzo szuka mięsa. Mięsa, nie Mesia, żywego. Wstrząśnij mną autorko.



Sisey


liczba komentarzy: 51 | punkty: 7 |  więcej 

Magdala,  

:)))))))

zgłoś |

sisey,  

No co się cieszy, co? Starałem się być obiektywny. Mało, podarowałem sobie wszelkie uwagi techniczne, a jest ich trochę. Zwykłe błędy składniowe i gramatyczne. Jeżeli chcesz kontrrecenzję, to zapraszam. Miejsca jest dość.

zgłoś |

Magdala,  

no dobra. to tak: :((((((

zgłoś |

Magdala,  

ząb mnie przestał boleć, bo go nie ma, nie mogę się cieszyć? (?)(?)

zgłoś |

sisey,  

możesz a nawet gratuluję. Jedynka?

zgłoś |

Magdala,  

siódemka

zgłoś |

sisey,  

Bosche, a kto by nosił siódemki?! Masz szczęście, mogli Cię opisać w Fakcie.

zgłoś |

Wieśniak M,  

Mnie przyłapano z harleqinem;)).Opowiadanie pasuje mi do klimatu tamtej opowieści, trochę jak z opowieści tysiąca i jednej nocy, wydarzenia następują nieodwracalnie nie wyrządzając szkody, a bohaterski żeglarz zawija do portu. Czytelnik ma śledzić wydarzenia zanurzać w bogactwach sezamu a nie myśleć o bohaterach drugiego planu:)

zgłoś |

Magdala,  

:)))))))))))))))))) :*

zgłoś |

sisey,  

W dużym skrócie ale podobnie to widzimy. Jaką pokutę sobie naznaczyłeś za harlequina?

zgłoś |

Wieśniak M,  

W poszukiwaniu straconego czasu;))))

zgłoś |

sisey,  

Hmm, przegiąłeś w drugą mańkę. Niebezpieczne rozchwianie emocjonalne. Uważaj przyjacielu.

zgłoś |

Magdala,  

zdialogować Ulissesa i przystosować go do kabaretu - próbuj, Wieś! :PP

zgłoś |

Wieśniak M,  

:))), zostały mi jeszcze trzy tomy;)))

zgłoś |

Magdala,  

dawaj, zrobię Ci korektę, kolega sisey napisze muzykę, wystawimy :) ;)

zgłoś |

sisey,  

Jaką muzykę, ja chciałem fikać nóżkami.

zgłoś |

Wieśniak M,  

Magdo:)))- właściwie postanowiłem to wyrzeźbić!- tylko....szukam odpowiednio dużego kloca...:))))

zgłoś |

sisey,  

Nie chcę Cie martwić ale Rzeźbę już jedną mamy.

zgłoś |

Magdala,  

technika dowolna, aby o seksie... :PPP

zgłoś |

Magdala,  

to do Wieśka o tym seksie! :)))))) i rzeźbie.

zgłoś |

sisey,  

a już miałem nadzieję...

zgłoś |

sisey,  

podziwiam słuch

zgłoś |

sisey,  

jezdem przerażony. od dziś zero pseudonimów. pełna konspiracja

zgłoś |

deRuda,  

Cholerka właściwie zgadzam się z Tobą sisey :) mówiąc w największym skrócie

zgłoś |

sisey,  

a co Państwo z tymi skrótami? Jest jakiś program oszczędzania Trumla o jakim nie wiem?

zgłoś |

deRuda,  

a co będę zamęczać wyrazami jak Ty w zasadzie wszystko napisałeś

zgłoś |

Wieśniak M,  

:))- a widzisz w poszukiwaniu konsesusu skrót wyciąga rękę do zgody, wywlekanie szczegółów może prowadzić do zbyt licznych rozbieżności;))

zgłoś |

sisey,  

Czy to coś w stylu: nie pytaj kto wyważa drzwi, ważne że Czarnecki?

zgłoś |

deRuda,  

ja tam nie wiem. przeczytałam, napisałam co myślę... to co wy jeszcze chceta...

zgłoś |

sisey,  

Unę wmesiu, Unę wmesiu :>

zgłoś |

Wieśniak M,  

una jest urocza po co jej uroczysko?;)))

zgłoś |

sisey,  

edit: oczywiście siedziałaby na podszybiu, taka lekko nieobecna, magiczna

zgłoś |

deRuda,  

chodzi Ci o środek lokomocji, no nie wiem czy una chciałaby podróżować owym samochodem :)

zgłoś |

Bogna Kurpiel,  

Napaskudziłeś co napaskudziłeś nawet wartko się czyta. Jedno czego nie mogę przeboleć to ten nietwarzowy awatar. Rozumiem, że poeci walczą z nadwagą i kamieniem nazębnym ale do cholery zżyłam się z poprzednim nieco zawadiackim i frywolnym awatarem. Miał w sobie tą lekkość potrzebną w tworzeniu i w fantazji a tak pozostaje tylko - przynieś mi piwo kobieto. Ech Sis, wracaj do poprzedniego wcielenia. PS. lepiej mi się wtedy pisało wiersze i źle znoszę takie rewolucyjne zmiany;)

zgłoś |

sisey,  

Kochana Dal, zmiana jest tylko do jutra do 20:00 - sisey jest w trybie prowadzenia aukcji. Plażę sprzedaję to i rękawy zakasałem. tak na marginesie, avek z filmu Iniemamocni - zapewniam, że ten gość to pozór misa z tapczanu.

zgłoś |

Bogna Kurpiel,  

Uff ulżyło mi, że tylko do jutra będzie ta buźka paskudna, w sam raz na podłoże dla much.Trzymam kciuki za aukcję bo obraz przedni a i z dużą możliwością interpretacyjną w zależności od nastroju oglądającego. Dobrego jak zawsze Sis:)))

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

Przeczytałam uważnie i natychmiast odżył mi w pamięci Twój komentarz do jednego z pierwszych opowiadań, jakie odważyłam się wkleić na tym forum pt. "Przemiany' (dawno wylądował już w archiwum). Komentarz rozpoczynał się od słów: "Bardzo nie lubię etykiet, ale tu aż kwiczy - literatura kobieca." Zapamiętałam tak dobrze, bo jeszcze długi czas później kłóciłam się z "Tobą" w myślach wysuwając argumenty i kontrargumenty. Nie wiem, kto kogo w końcu przekonał, ale samo krążenie wokół tematu dużo mnie nauczyło. Mogę tylko mieć nadzieję, że tym razem też Ci się ta sztuka uda :)

zgłoś |

sisey,  

masz to na Trumlu z komentarzem? Zalinkujesz?

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

sisey - nie, wywaliłam, jak większość tekstów z minionego roku. nie_poetko - nie odkryje ameryki mówiąc, że lekkie pióro to kapitał nie do przecenienia, reszta to kwestia dystansu (widać, że masz) i doświadczenia. Trzymam kciuki :)

zgłoś |

sisey,  

Aniu, szkoda, bo chętnie bym teraz zerknął, czy moje poglądy ewoluowały. Nie poetko, dwie rady prościutkie: sprawdź tekst pod kątem spójników i zaimków (aż rojno od nich) i pomyśl nad fajniejszym pseudonimem. W końcu gadasz z poetą, a nawet jemu ciężko się odmienia to cuś. :)

zgłoś |

Ania Ostrowska,  

może i masz rację, że szkoda. Prawda jest taka, że bardzo serio rozpoczęłam ewakuację, gdyby nie MIladora, która przytrzymała mnie konkursem, już by mnie tu nie było.

zgłoś |

sisey,  

khm, khm zawsze dowiaduję się ostatni :(

zgłoś |

jeśli tylko,  

Aniu, bardzo szkoda by było..

zgłoś |

deRuda,  

prawda jeśli tylko

zgłoś |

Darek i Mania,  

do nie-poetki ;tylko nie daj się za bardzo Im okełznać - bo czytelnik czyli ja nie lubi ograniczników a szuka nowości i przyjemności - można jeżdzić konno w takt i może to jokej ma wyłączność ale czy jazda bez siodła itp daje mniej przyjemności i adrenaliny ? oczywiście sisey bardzo profesjonalnie podchodzi do tematu i dokładnie przyjrzał się ale jako wytrawny krytyk .. ja jako wiejski filozof krzyczę Hurra i połknąłem cały text a to jest ważne by miliony czytały a nie tylko znawcy i filozofowie z wielkich aglomeracji ;))

zgłoś |

sisey,  

Nie, nie istniej twórca dla wszystkich. Dal milionów to pisze Wirtualna Polska: "27 siedem seksownych kobiet w różnych pozycjach, Jak one to zrobiły?!" i odsyła do tekstu o biciu rekordu Guinnesa w upychaniu do samochodu. Nie istnieje też filozofia aglomeracji. Istniej filozofia lub jej brak, tyle zwykło nam wystarczać. Pozdrawiam.

zgłoś |

Darek i Mania,  

jejku chyba pomyliłem autorów :) sisey -już się wynoszę :))

zgłoś |

sisey,  

propało

zgłoś |

filo,  

...ale avatar to masz okropny...

zgłoś |

sisey,  

Jest służbowy, do 20:00

zgłoś |

filo,  

tak, wiem i tęsknię już za tamtym

zgłoś |

sisey,  

Tan ma szersza klatę, się przytrumlić można

zgłoś |

filo,  

zastanawia mnie jednak czy poza klatą i bicepsami coś jeszcze ma...

zgłoś |

sisey,  

oszywiście, obejrzyj film z którego pochodzi

zgłoś |

filo,  

wieczorkiem - linka podaj

zgłoś |

sisey,  

no co ty, to komercja "Iniemamocni"

zgłoś |

deRuda,  

fajny ten filmik, choć mocno familijny ale są niezłe niektóre postaci, mnie najbardziej zaciekawiła pod względem graficznym i nie tylko pani projektant ubrań :))

zgłoś |

filo,  

co, no co Ty? obca mi komercja to nie wiem...

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1