27 lipca 2010

Opowieść z 1000 i jednej N. dla W.K.

Noc pierwsza.  Był sobie Król . Miał na imię Waldemar  jak pewien ordynat. Syn  carycy  Mniszkówny de domo  Michorowskiej,której prababka była zamieszana w zabójstwo niejakiego Dymitra Samozwańca .Jeszcze wcześniej  jej ojciec hetman polny i łąkowy  Mnich Jarema Załęż- Kapadocki zagubił w lesie niejakiego Aleksego cara  Szujskiego,czym przypłacił nieustanną nowenną do przeszczepionego serca  Maryny herbu Mniszek Lekarski ( po łacinie Taraxacum officinale) idąc własnie z oficyny dworskiej do kapliczki  pod wezwaniem Drogi Mlecznej . Dał  poczatek dynastii panującej w Księstwie Mikołowskim .Dynastia ta, spowinowacona z Brzeczyszkiewiczami  ostatnimi właścicielami  Chrząszczbrzmi w Trzcinie przejeła rowniez Trześnię pod Lublinem i Trześniówkę na Podolu. Wypędzeni z rodowego gniazda Trześniewscy  założyli sady czereśniowe na całej Ukrainie i sieć garmażeryjną w Wiedniu o nazwie Trzesniewski bez ś. Po latach poniewierki, jeden z członków tej bajronowskiej rodziny wynalazł bombe atomową , eksportuąc ją do Kraju kwitnącej wiśni.I tak od  ordynata z mniszka lekarskiego poprzez czereśnie dotarlismy do  clou naszej opowieści. Waldemarze azaliż  czy w Japonii pijaja wisniówkę? Niestety nie, tylko sake. I to by było na tyle tej nocy.


***


noc druga, druga w nocy .
cdn.


liczba komentarzy: 18 | punkty: 6 |  więcej 

Jarosław Trześniewski,  

Lekka:):) A propos zapraszam do galerii zdjęć Waldka Kazubka. Warto.

zgłoś |

Wanda Szczypiorska,  

To pewno są niezłe rodzinne zasoby w bankach szwajcarskich, co? Stąd te podróże i w ogóle.

zgłoś |

Jarosław Trześniewski,  

Podsunęła mi pani pani Wando kolejny temat do opowieści. :):)Wszystko jak w radio Erywań:):) Musze jednak rozczarować , zasoby przegrali w Monte Carlo.

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Ja pierdzielę, chyba zostałem Twoją muzą :) Naprawdę nie chciałem! Ale przecież nie można cofać roszady. Snuj wątki. Zawsze twierdziłem, że powinieneś pisać prozę, chrzań lirę :)

zgłoś |

Jarosław Trześniewski,  

Waldku -Muzą ???hi hi:):)Muzę to już mam:):) Właśnie weszła do domu. A co do prozy -pożyjemy, zobaczymy.Lira też brzdąka:):)

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Muza wchodzi do domu. Siaty rzuca na komodę. Fotel, papieros, oczko na pończosze. Patrzy trochę w bok, odprowadza spojrzeniem dym uciekający do kąta. "Jarek, ja już tak dalej nie mogę, wiem co wczoraj w nocy napisałeś". I dalej w ten deseń, trzy godziny. W pokoju tyle dymu, że nie wiadomo kiedy zauważy, że wisisz na strunie z rozbitej liry.

zgłoś |

Jarosław Trześniewski,  

Jasna holenderka .Telepatia:):)Właśnie pali pall malla, ja wietrzę:):)

zgłoś |

Laura Calvados,  

:D czyta się jak (momentami) sagę husycką

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

A i jeszcze jedno. Chciałem się pochwalić: jestem najczęściej pojawiającym się na Trumlu bohaterem utworów prozatorskich. Na dowód zapraszam do lektury opowiadania mojego przyjaciela (takiego z Mikołowa - serio takie rzeczy się jeszcze zdarzają) Borysa: http://www.truml.com/profiles/9202/prose/9928

zgłoś |

Jarosław Trześniewski,  

Znam to czytałem , Waldi w roli umarlaczka:):)Car irys Godunow wyspiewał arię dla atlety. Ale kotlet!

zgłoś |

Jarosław Trześniewski,  

BORYS NIE IRYS -pociemnialo mi w oczach , zle kopnalem w klawiaturke:):)

zgłoś |

Waldemar Kazubek,  

Naucz się kolego prosto kopać! Przynajmniej w moich przyjaciół :)

zgłoś |

Mirka Szychowiak,  

Waldemar!!!! Ja Ci się muszę przyjrzeć bliżej! Jarek, fajowo.

zgłoś |

Pi.,  

zmuszę Cię byś ten kawałek prozy podał na głos. ja spróbowałem i język mnie boli :) nawarzyłeś trzeszczącego piwa Trześniewski to nie marudź a zapodawaj. barytonem proszę! :)

zgłoś |

Jarosław Trześniewski,  

A może tenorem? Koncert 3 tenorów - to jest myśl:):) Tylko Placido Domingo ja nie jestem:(

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1