27 july 2010

Opowieść z 1000 i jednej N. dla W.K.

Noc pierwsza.  Był sobie Król . Miał na imię Waldemar  jak pewien ordynat. Syn  carycy  Mniszkówny de domo  Michorowskiej,której prababka była zamieszana w zabójstwo niejakiego Dymitra Samozwańca .Jeszcze wcześniej  jej ojciec hetman polny i łąkowy  Mnich Jarema Załęż- Kapadocki zagubił w lesie niejakiego Aleksego cara  Szujskiego,czym przypłacił nieustanną nowenną do przeszczepionego serca  Maryny herbu Mniszek Lekarski ( po łacinie Taraxacum officinale) idąc własnie z oficyny dworskiej do kapliczki  pod wezwaniem Drogi Mlecznej . Dał  poczatek dynastii panującej w Księstwie Mikołowskim .Dynastia ta, spowinowacona z Brzeczyszkiewiczami  ostatnimi właścicielami  Chrząszczbrzmi w Trzcinie przejeła rowniez Trześnię pod Lublinem i Trześniówkę na Podolu. Wypędzeni z rodowego gniazda Trześniewscy  założyli sady czereśniowe na całej Ukrainie i sieć garmażeryjną w Wiedniu o nazwie Trzesniewski bez ś. Po latach poniewierki, jeden z członków tej bajronowskiej rodziny wynalazł bombe atomową , eksportuąc ją do Kraju kwitnącej wiśni.I tak od  ordynata z mniszka lekarskiego poprzez czereśnie dotarlismy do  clou naszej opowieści. Waldemarze azaliż  czy w Japonii pijaja wisniówkę? Niestety nie, tylko sake. I to by było na tyle tej nocy.


***


noc druga, druga w nocy .
cdn.


number of comments: 18 | rating: 6 |  more 

Jarosław Trześniewski,  

Lekka:):) A propos zapraszam do galerii zdjęć Waldka Kazubka. Warto.

report |

Wanda Szczypiorska,  

To pewno są niezłe rodzinne zasoby w bankach szwajcarskich, co? Stąd te podróże i w ogóle.

report |

Jarosław Trześniewski,  

Podsunęła mi pani pani Wando kolejny temat do opowieści. :):)Wszystko jak w radio Erywań:):) Musze jednak rozczarować , zasoby przegrali w Monte Carlo.

report |

Waldemar Kazubek,  

Ja pierdzielę, chyba zostałem Twoją muzą :) Naprawdę nie chciałem! Ale przecież nie można cofać roszady. Snuj wątki. Zawsze twierdziłem, że powinieneś pisać prozę, chrzań lirę :)

report |

Jarosław Trześniewski,  

Waldku -Muzą ???hi hi:):)Muzę to już mam:):) Właśnie weszła do domu. A co do prozy -pożyjemy, zobaczymy.Lira też brzdąka:):)

report |

Waldemar Kazubek,  

Muza wchodzi do domu. Siaty rzuca na komodę. Fotel, papieros, oczko na pończosze. Patrzy trochę w bok, odprowadza spojrzeniem dym uciekający do kąta. "Jarek, ja już tak dalej nie mogę, wiem co wczoraj w nocy napisałeś". I dalej w ten deseń, trzy godziny. W pokoju tyle dymu, że nie wiadomo kiedy zauważy, że wisisz na strunie z rozbitej liry.

report |

Jarosław Trześniewski,  

Jasna holenderka .Telepatia:):)Właśnie pali pall malla, ja wietrzę:):)

report |

Laura Calvados,  

:D czyta się jak (momentami) sagę husycką

report |

Waldemar Kazubek,  

A i jeszcze jedno. Chciałem się pochwalić: jestem najczęściej pojawiającym się na Trumlu bohaterem utworów prozatorskich. Na dowód zapraszam do lektury opowiadania mojego przyjaciela (takiego z Mikołowa - serio takie rzeczy się jeszcze zdarzają) Borysa: http://www.truml.com/profiles/9202/prose/9928

report |

Jarosław Trześniewski,  

Znam to czytałem , Waldi w roli umarlaczka:):)Car irys Godunow wyspiewał arię dla atlety. Ale kotlet!

report |

Jarosław Trześniewski,  

BORYS NIE IRYS -pociemnialo mi w oczach , zle kopnalem w klawiaturke:):)

report |

Waldemar Kazubek,  

Naucz się kolego prosto kopać! Przynajmniej w moich przyjaciół :)

report |

Mirka Szychowiak,  

Waldemar!!!! Ja Ci się muszę przyjrzeć bliżej! Jarek, fajowo.

report |

Pi.,  

zmuszę Cię byś ten kawałek prozy podał na głos. ja spróbowałem i język mnie boli :) nawarzyłeś trzeszczącego piwa Trześniewski to nie marudź a zapodawaj. barytonem proszę! :)

report |

Jarosław Trześniewski,  

A może tenorem? Koncert 3 tenorów - to jest myśl:):) Tylko Placido Domingo ja nie jestem:(

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1