5 lipca 2014

5 lipca 2014, sobota ( Jutro niedziela )

I smutek staje się czasem rozrywką, odpoczynkiem. Za smutkiem się stęskniłem. Dziwna ta ludzka dusza. Jem szkło, styropian, piję trucizny, nacieram się klejem. Może ta dieta jest właściwsza, może ta poprzednia mi nie służyła. A jaka była poprzednia? Jadłem przemilczane słowa, zdecydowanie się przejadałem, piłem szlam.
Kręgosłup boli po całym dniu. To dobrze, mogę być pewny, że go mam. Są tacy, których nie boli. Są i tacy, których boli, choć nie wiadomo dlaczego.
Otulam się własnymi dłońmi. Wyobrażam sobie swoją twarz w lustrzanym odbiciu, swój widok z drugiego końca pokoju. Nie ma co oglądać się na innych.
Czasy się zmieniają i my zmieniamy się z nimi. To zadziwiające, że przeczytałem to parę ładnych lat temu i do dziś sprawdza się w większości sytuacji. Sprawdza się zawsze, u wszystkich.
Znowu się boję. Że jeśli wsiądę do auta coś sobie zrobię.
Tabletki biorę rzadko, od czasu do czasu, w razie potrzeby. Krople staram się brać codziennie, regularnie.
Jutro śpię do oporu, zasłaniam rolety. Później wstaję i piszę. Stworzę coś niesamowitego, zostanę wielkim pisarzem. Jeśli ja nie przekażę im tej mądrości nigdy nie będą tego wiedzieć, zostaną głupi. Może tak lepiej.

Piosenka na dziś: https://www.youtube.com/watch?v=mjP5kw9Br0o
Piosenka na jutro:  https://www.youtube.com/watch?v=McBk1PXnZzs&list=LLfiK5ujn5_hIYgeShKUbxxQ&index=7


ApisTaur,  

Jeśli chcesz zostać wielkim pisarzem, guru dla czytelników, zadbaj o ortografię i interpunkcję. No i postaraj się o coś bardziej odkrywczego, niż stwierdzenie że coś kogoś boli, albo nie boli. Nie wskazuję błędów, ponieważ przyszły wieszcz powinien sam je wyłapać. Życzę owocnej pracy twórczej.

zgłoś |

Ananke,  

Filip popraw ortografię, nie zniechęcaj się i pisz, praktyka czyni mistrza :)

zgłoś |

Filip Kaczmarczyk,  

Oj tam czepiacie się. Nie forma lecz treść! Apis, o ile z ortografią mogę się zgodzić (choć nie do końca), interpunkcję pozostawiam zawsze wolną od wszelkich norm. A za treść nie przepraszam, bo pisałem o tym w pierwszym dzienniku z tego "cyklu" :)

zgłoś |

Ananke,  

Filip :) i forma i treść - nie lekceważ formy choćby z szacunku do Czytelnika

zgłoś |

jeśli tylko,  

Interpunkcja ułatwia zrozumienie tekstu, a źle zastosowana - często utrudnia. Wiem o tym z praktyki. Pozdrawiam życzliwie :)

zgłoś |

jeśli tylko,  

Wiesz, może się wkurzysz, ale dobry tekst z niechlujną formą jest jak spotkanie z człowiekiem fajnym, ale śmierdzącym. Jednak przeszkadza w odbiorze :)

zgłoś |

birczin,  

Tak, zgadzam się Filip z koleżankami, nie martw się, popraw i tyle, albo z resztą, rób jak chcesz. Mnie też na początku zarzucano konflikt z interpunkcją, dzięki czemu musiałem się gdzieniegdzie bardziej wysilić. Dla dobra swojego i ogółu. Myślę, że to wynika w dużej mierze z szacunku dla odbiorców. Tu nie ma miejsca na swobodną interpretację, język polski jest jeden ;) Pozdro!

zgłoś |

Filip Kaczmarczyk,  

No dokładnie, interpunkcja ułatwia zrozumienie tekstu, a wybrakowana interpunkcja może zmusić do większego wysiłku :P Nie, nie wkurzę się :) Ciekawe porównanie :) bardzo obrazowe

zgłoś |

issa,  

"Jeśli ja nie przekażę im tej mądrości nigdy nie będą tego wiedzieć, zostaną głupi". Heh. Wolę wierzyć, że to hipopotami żart czy ciężka autoironia niż serio. Bo inaczej: po co zakładać, że czytelnik moich tekstów (czyli, również, 'ten, kto wybierze do kupienia moją książkę') musi być i na pewno będzie pustogłowem? Dureń = wymarzony czytelnik? No nie wiem. Chyba niekoniecznie.

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1