23 sierpnia 2012

23 sierpnia 2012, czwartek ( DDA? przecież w tym kraju wszyscy piją )

Ile waży smutek skoro jest cięższy ode mnie?

Podobno głupi ludzie uczą się z książek, a mądrzy na błędach innych. Mam dość patrzenia jak błędy alkoholików rozwarstwiają moją rodzinę. Nie zmienię tego, ale i nie zaakceptuję. Mogę zmienić siebie. Mogę przestać narzekać, uciekać, nie pozwalać się ranić. Pieprzenie!

Od września postanawiam w każdym tygodniu wykonywać jedno ćwiczenie z podręcznika i poprosić przyjaciół, aby pomogli mi walczyć ze smutkiem, który wiem, że będzie narastał. Depresyjność jest niestety domeną DDA, a czas chyba nie leczy ran samoistnie. Bynajmniej ja nie mam takich doświadczeń. Będzie trudno, ale wiem że warto!

Jak na razie kończą się wakacje. W Czechach było cudownie.. miejsca, ludzie, koncerty i cała reszta. Po prostu niezapomniany wyjazd. Przekonałam się, że potrafię wypić dwa piwa i nie czuć potrzeby wipicia następnego. Równie dobrze potrafię też odmówić picia mocnych alkoholi.

Rozmawiając o tym ze znajomą w moim wieku usłyszałam, 'zazdroszczę Ci, ja muszę się napić jak przychodzi moja godzina, po prostu muszę. Myślałam już o AA.

Wczoraj byliśmy na imprezie i okazuję się,że potrafie też wypic kilka piw dlatego, że mi smakują, nie dlatego że muszę lub ktoś mnie namawia(2procentowych) i świetnie się bawić.


liczba komentarzy: 22 | punkty: 0 |  więcej 

implicite,  

Racjonalizowanie swojego picia to sygnał, że należy mu się uważnie przyjrzeć.

zgłoś |

Nesca,  

przeciez wlasnie to robie tym dziennikiem?

zgłoś |

Paganini,  

Według pewnego kręgu psychologów uzależnienie zaczyna się w momencie kiedy zaczynam się zastanawiać nad czym czy coś musimy czy nie. Kiedy zaczynamy twierdzić, że nie musimy. Ponoć osoba zdrowa zwyczajnie to robi lub nie, nie myśląc o tym, zwyczajnie w momencie gdy najdzie je ochota. Droga Nesco zaintrygowało mnie jedno choć wiem, że dam się o to nie pyta, ale pytanie będzie się jednoznacznie z wiekiem łączyć, a mianowicie: do jakiego typu szkoły chodzisz i której klasy? Jeśli uważasz to za rzecz zbyt intymną oczywiście nie ma problemu, od zwykła ciekawość. Czechy to genialny kraj, lubię czasem na wolny weekend pojechać odpocząć w te rejony. Pozdrawiam serdecznie, P.

zgłoś |

Nesca,  

jakiej klasy?:) ja jestem po studiach i nie zastanawiam sie dlatego ze cos musze albo nie, zastanawiam sie dlatego ze otoczeni mnie do tego sklonilo, nie mam problemow z alkoholem mam problemy z alkoholikami jesli jeszcze ktos tego nie zrozumial niech przeczyta ze zrozumieniem

zgłoś |

Paganini,  

Rozumiem absolutnie, to była tylko dygresja. Co do pytania, zwyczajnie zmylił mnie fragment o wrześniu, choć kojarzyłem, że już jesteś osobą po studiach.

zgłoś |

Nesca,  

zwyczajnie jestem cieplolubna, wrzesien mnie dobija, usypia i wpedza w depresje:P

zgłoś |

deRuda,  

dobrze że Czechy były cudowne :) pozdrawiam Nesca :) zmusić czas by działał na naszą korzyść, pozwolić na to przyjaciołom... chyba :)

zgłoś |

Nesca,  

jak na razie jest nie najgorzej:)

zgłoś |

byłem...,  

Za bardzo Cie rozumiem żeby komentować.Ale pozdrowić mogę?

zgłoś |

Nesca,  

komentuj, pisz, pozdrawiaj, badz:)

zgłoś |

byłem...,  

Pozdrawiam więc i zacytuję parę słów z 1692r. "Jesteś dzieckiem wszechświata,nie mniej niż gwiazdy i drzewa masz prawo być tutaj i czy jest to dla ciebie jasne czy nie,nie wątp,że wszechświat jest taki jaki być powinien.Tak więc bądź w pokoju z Bogiem cokolwiek myślisz o jego istnieniu i czymkolwiek się zajmujesz i jakiekolwiek są twe pragnienia: w zgiełku ulicznym,zamęcie życia zachowaj pokój ze swą duszą.Z całym swym zakłamaniem,znojem i rozwianymi marzeniami ciągle jeszcze ten świat jest piękny.Bądź uważny,staraj się być szczęśliwy." Autor nieznany. Śpij dobrze...;)

zgłoś |

filo,  

Desiderata? :)

zgłoś |

Florian Konrad,  

Autor dobrze znany, a tekst o wiele młodszy, niż powszechnie się sądzi (wynika to z kuriozalnej pomyłki), a zresztą- Wikipedia prawdę powie :) http://pl.wikipedia.org/wiki/Dezyderata

zgłoś |

agnieszka_n,  

czytałam wcześniejsze, ten też- bardzo. dobrego, nesco :)

zgłoś |

Nesca,  

dzieki za cieplo i obecnosc:)

zgłoś |

Wieśniak M,  

wiesz...ja z tego poprostu wyrosłem. Odeszło samo i nie powraca. I wierzę że Ciebie opuści i spokojnie sięgniesz po dwa piwa bez emocji...buziaki:)))

zgłoś |

Nesca,  

totez probuje wytlumaczyc ze ja tego nie mam, zastanawialam sie nad tym pod wplywem podrecznikow dowiodlam ze mnie nie dotyczy, teraz nalezy sie skupic na tym co istotne

zgłoś |

Wieśniak M,  

nie wiem Nesco, z tym udowadnianiem to różnie bywa, pewnie każdy ma inaczej.Ja nie wyobrażałem sobie kiedyś soboty bez wciąż wierząc że mnie nie dotyczy.Tak naprawdę uzależniamy się od rytuałów...

zgłoś |

jeśli tylko,  

nie znam się na tym zupełnie.. ale mam znajomych DDA. Trzymaj się, umiesz żyć, po prostu :)

zgłoś |

filo,  

Pisz Nesco, pisz... a to, że jest opdbierane, jakby problem dotyczył Ciebie, to oznaka jedynie, że piszesz z ogromna empatią, to na plus przecież...

zgłoś |

issa,  

"i poprosić przyjaciół, aby pomogli mi walczyć ze smutkiem, który wiem, że będzie narastał". Po co z nim "walczyć"? Dlaczego nie można mu pozwolić, żeby był?

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1