25 april 2012

Ciałość

W życiu, proszę pani, jak w maratonie. Nie chodzi o to, żeby wygrać, tylko o to, żeby wziąć udział. Jaki smak naleśników lubi pani najbardziej? To znaczy z czym? Proszę pani, zdziwi to panią, ale jeżeli nie można uratować ducha, trzeba ratować ciało. Polak słucha muzyki klasycznej sześć sekund w miesiącu. Za nami jest oczywiście – kryje nam plecy – Albania. Tyle statystyka. Polak nie bierze udziału w życiu. Za Solidarności robotnik wywalczył nędzę dla siebie, i ot, na tym poprzestał. Ci którzy wyjechali, są najmniej przedsiębiorczy, marzą by wrócić na gotowe i mogą, proszę pani, przeliczyć się. Bo w życiu Polak nie bierze udziału, Polak wznosi dla siebie więzienie. Ducha uratować się nie da, trzeba ratować ciało. Kościółek w tarapatach, sam w siebie zapatrzony, jak w obrazek. Samozbawiający się polski kler. Ratować pozostało ciało. A Polak, proszę pani, walczy o nędzę dla siebie. Robotnik na basen nie pójdzie, nie dlatego, ze sobie cenę biletu przez członków rodziny pomnoży i wyjdą mu dwie dniówki, i nie dlatego że, żeby ręcznik do sauny wypożyczyć, to musiałby półtorej godziny pracować. Nie, robotnik na basen nie pójdzie, bo nie po to z uporem całe życie pracuje, żeby na basen chodzić i piniundze wydawać. Ducha uratować się nie da, ciała ratować się nie chce. Inteligent na basen nie pójdzie, bo jak mówi jest istotą lądową, poza tym trzecia woja światowa już na sąsiedniej ulicy, drożeje gaz, energia i benzyna. Teraz na basen nie pójdzie, bo taką ma sytuację. Człowiekowi, który z uporem wznosi dla siebie więzienie, nie można powiedzieć nic. Cieszę się, że panią poznałem. Tak myślałem, że wybierze pani malinowe bez bitej śmietany. Zjemy, zjemy.


number of comments: 5 | rating: 12 |  more 

Magdala,  

":)))))))))) no to idziemy dalej.

report |

milena,  

Za Magdą, rozsmakowałam się i tropię hierinima :)

report |

sisey,  

Że niby życie jest do przeżycia , a nie do wygrywania? Do takich prawd dochodzi się długo, a czasem nigdy. Dobrze, że tak sprawny autor "wziął temat", ja jeszcze nie wierzę dostatecznie mocno. ;)

report |

ALEKSANDRA,  

świetny tekst:)

report |

piotr czerwonko,  

gorzkie,ale w wielu punktach prawdziwe,jednakże jako robotnik walczący niegdyś. nie zgadzam się z tym :" Za Solidarności robotnik wywalczył nędzę dla siebie, i ot, na tym poprzestał. ",walczyliśmy o wolność ,a tę mamy.Również emigrowałem i nigdzie ani nigdy w historii przeciątny "plebej" nie żył na tym samym poziomie co "upper class"bo i jest to niewykonalne.Ja wciąż robotnik powiem,że dumny jestem z Polski jaką mamy

report |

sisey,  

Piotrze, pamiętaj że to jednak proza, nie felieton interwencyjny. Trudno tak mocno polemizować z podmiotem i nie zbłądzić. Autor łatwo może stwierdzić: to jedynie kreacja, mam inne poglądy. Pozdrawiam. :)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1