15 june 2011

15 june 2011, wednesday ( Przepraszam pomyłka, czyli o tym jak Bóg po raz pierwszy przemówił do Fobiana Siembauma )

Fobian Siembaum przekomarzając się z papugą, rozwieszał wyprane gacie na balkonie, gdy nagle usłyszał dźwięk nadchodzącego smsa. Numer nieznany: "Wszystkiego NAJ i bądźcie tymi, o których napisał Malachiasz 3:17-18. Pozdrawiam". Całe życie stanęło Fobianowi przed oczyma, no dobra - ostatnie dwa tygodnie mu stanęły, ale i tak o mało co nie spadł z trzeciego piętra. Gorączkowo szukał w myślach wszystkich gorliwych wyznawców różnych religii, których w tym czasie obraził myślą, mową i zaniedbaniem. Nie pewny swych poczynań odpisał: "Jakoś nie mam pisma pod reką (w istocie miał tylko mokre gacie) Jakaś pomoc". W oczekiwaniu na odpowiedź śledził znaczące coś na pewno tory lotów jaskółek. Nawet papuga wyczuła napięcie. Przestała wrzeszczeć. Nadeszła odpowiedź: "I NA PEWNO STANĄ SIĘ MOIMI...I ZOBACZYCIE RÓŻNICĘ MIĘDZY PRAWYM A NIEPRAWYM...". Fobian nerwowo rzucił się do komputera, spłoszona papuga zaczęła wrzeszczeć. Po dwóch minutach miał już wygooglowany na stronie Świadków Jehowy pełny cytat boskiego komunikatu:

„I na pewno staną się moimi — rzekł Jehowa Zastępów — w dniu, gdy uczynię szczególną własność. I okażę im współczucie, jak człowiek okazuje współczucie swemu synowi, który mu służył. I znowu zobaczycie różnicę między prawym a niegodziwym, między tym, który służy Bogu, a tym, który mu nie służył”.

Drżącym palcem wskazującym odważył się wklepać odpowiedź: "A kto dzisiaj prawi kazania niewierzącemu?".
Telefon zadzwonił, Fobian odebrał.
- Halo.
- Dzień dobry, moje nazwisko Dob....ski, ja chyba wysłałem panu smsa, z kim, przepraszam, rozmawiam? - facet był nie mniej przestraszony niż Fobian.
- Tak, to chyba jakaś pomyłka, pomińmy na razie moje nazwisko, w końcu to pan do mnie pisał, z kim pan chciał rozmawiać? Jak się pan nazywa?
- Moje nazwisko Dobrzyński - mówi facet jeszcze bardziej zbity z tropu - zegarmistrz.
- A skąd pan dzwoni?
- Z Jastrzębia Zdroju.
- A to na pewno pomyłka, proszę się nie przejmować, wszystkiego najlepszego życzę.
- Bardzo dziękuję, wzajemnie - wyraźnie się uśmiechnął zegarmistrz Dobrzyński z Jastrzębia Zdroju.


number of comments: 50 | rating: 9 |  more 

An - Anna Awsiukiewicz,  

Rozbawiłeś mnie:) Lubię tak:) A o Świadkach Jechowy tym bardziej:)Szkoda że takie krótkie, no ale to tylko pomyłka--hihi:)

report |

gabrysia cabaj,  

mnie nasuwa się pytanie, czy Fobian ma jedne gacie, czy może więcej. Jeżeli jedne, to w takim razie piękny widok mi się rysuje - na balkonie, na trzecim piętrze...:))))

report |

An - Anna Awsiukiewicz,  

E-tamm Gabrysiu, może ma osłonięty..Zresztą teraz jest ciepło, to zaraz wyschną, nawet jakby jedne:) Najlepsza jest ta pomyłeczka, ze Świadkami w tle:)

report |

gabrysia cabaj,  

wiesz, Aniu, ale ten widok przesłania mi przesłanie:))))

report |

Istar,  

mnie skrzeczy wątek papugi :) brakuje mi jej akcentu przy podziale ostatnich zdań :)

report |

Waldemar Kazubek,  

Hmmmm, rzeczywiście być może wątek papugi nie został dramaturgicznie wyczerpany, ale pamiętajmy jednak, że to zapis w dzienniku a nie opowiadanie.

report |

gabrysia cabaj,  

no to i ja wgryzę się w papugę - może puści farbę z piór:)

report |

Waldemar Kazubek,  

Ty mi lepiej Gabrysia powiedz co Bóg chciał Fobianowi przekazać!

report |

An - Anna Awsiukiewicz,  

Byc może, ale akurat te gacie to cały obraz o naszych panach. Przynajmniej coś potrafią zrobic--hihi. Już nie bądz taka drobiazgowa:)Wolę wyprane-hihi:)

report |

Waldemar Kazubek,  

Dziewczęta, urwijmy ten wątek. Gaci Fobian posiada co nie miara, proszę się skupiać na rzeczach istotnych :P

report |

gabrysia cabaj,  

no, skupiłam się, skupiłam - na rzeczy bardzo istotnej - mianowicie: na sugestii, że Bóg, jeżeli przemawia, to tylko przez pomyłkę...ale i tak, co innego mam w głowie, Waldemarze Kazubku:) (dobrze?)

report |

Waldemar Kazubek,  

Bardzo dobrze (akt męski na balkonie?).

report |

Florian Konrad,  

Panu Fobianowi Siembaum radzę ignorować spamoSMS-y od dewotów. Lub nie mieć komórki w ogóle. Tak jak ja. :)))) I nie wchodzić z dyskusje ze Świadkami Obnośnej Jehowy. I co roku wieszać na drzwiach karteczkę ,, za kolędę dziękuję". Pozdrawiam- Florian Ateistbaum.

report |

Waldemar Kazubek,  

Florian, na wsi, w bliskości natury, wszystko jest prostsze, nawet ateizm. Gdy siedzisz na trzecim piętrze bloku, sam na sam z papugą, to stajesz się nad miarę nerwowy :)

report |

Florian Konrad,  

no tak- a najgorzej jak w bloku wokoło dewoci, lub babcie i dolatujące zza ściany dźwięki Radia Maryja :))) Mieszkam na wsi, jestem ,,openly atheist"- i tylko RAZ w życiu słyszałem, że ateiści to są gorsi. Bo nie mają żadnych zasad moraklnych. Od szesnastolatki w liceum. Starsze osoby mi tego nie mówią. Ale chciałbym znać ich myśli. Pewnie działają w myśl ,,można być bandytą. złodziejem. ALE ŻEBY W BOGA NIE WIERZYĆ??? Degenerat, jak nic" Na szczęście trzymają języki za protezami, nikt mnie nigdy w mojej wsi nie szykanował. Ale... co myslą... pewnie nic dobrego. O tym Florku, długowłosym wyrodku z katolickiej rodziny :))))

report |

przemubik,  

Zegarmistrz - sekciarz (hm...ciekawe)

report |

Waldemar Kazubek,  

Mam tylko nadzieję, że nie był to Zegarmistrz Światła Purpurowy!

report |

Wanda Szczypiorska,  

Panie Florianie; nie przyjdą na pogrzeb

report |

Waldemar Kazubek,  

Ot zjawia się Wanda i od razu jest i klarowna uwaga w wątku :)

report |

Wanda Szczypiorska,  

Przecież nie będę rozprawiać o Twoim akcie na balkonie

report |

Waldemar Kazubek,  

Tym bardziej, że sytuacja naciągnięta!

report |

Laura Calvados,  

Fobian Siembaum jest rodzonym ciotki szwagra synowej bratem stryjecznym Tumora Mózgowicza

report |

Waldemar Kazubek,  

W każdym bądź razie bywa. Zacna familia.

report |

Szel,  

chol...era.. ja w kwestii papuga!czy ty wiesz Waldek ile on ma lat ?

report |

Waldemar Kazubek,  

Coś tak ponad trzy.

report |

Szel,  

znaczy sie mloda bestyia do uksztaltowania umyslu nadajaca sie nadwyczajnie...

report |

Waldemar Kazubek,  

Tylko mu mało czasu poświęcam. Zazwyczaj codziennie nie więcej niż trwa wypowiedzenie jego imienia.

report |

Szel,  

ale wredny z ciebie typ! nic dziwnego ze esemesy od dobrzynskiego dostaje!!!

report |

Szel,  

a ty co tak walderk wyskoczyles z tym pierwszym przemowieniem na lewo? he?

report |

Waldemar Kazubek,  

Pierwsze przemówienie na lewo? O co cho?

report |

Szel,  

cho o to co widzi mi sie..wizualizalicje mam zawsze ale na trumlu moge miec omamy:P na lewo patrz!! popod tytulowym datownikiem..

report |

Waldemar Kazubek,  

Zwróć uwagę, przy wszystkich długich tytułach wpisów do dziennika tak się nagłówek formatuje. Nie szukaj dziury w całym!

report |

Szel,  

w zasadzie zagladam tylko do wierszy! kto by tam mial tyle czasu zeby wszystko sledzic... obrales taka forme zeby cie szukal ktos, komu na na tobie specjalnie zalezy...no dobra nie jestem swiadkiem jechowych i zadna agitka nie moze miec tu miejsca...konkludujac..sam sie wystawiasz:P

report |

Waldemar Kazubek,  

Jak będę miał pomysł na wiersz to na pewno wyląduje on w poezji.

report |

Szel,  

mam taka teorie...ktos komu jest dobrze nie pisze wierszy

report |

Waldemar Kazubek,  

To jednak jeszcze żaden sylogizm, nie ma tutaj wynikania logicznego, że ktoś komu jest niedobrze, to pisze :)

report |

Szel,  

jak dobrze ze jest opcja usuwania komentarzy:)

report |

gabrysia cabaj,  

nie pisz Fobiana w dziennikach, tylko w prozie - super będzie!!! tam wykasuj, a tu przenieś i już!!!

report |

Waldemar Kazubek,  

Ten akurat musiał być w dzienniku, to prawdziwe zdarzenie z dzisiejszego przedpołudnia a Fobian to wygodne alterego i pasował mi do tej historii. Historyjki fabularne w pełni zmyślone lądować będą docelowo w prozie.

report |

gabrysia cabaj,  

ja nigdy nie zmyślam - wszystko co piszę jest prawdą, którą mogę żonglować w sobie wiadomym rytmie

report |

Waldemar Kazubek,  

Może też tak mam, tylko się jeszcze nie zorientowałem? To płynne dość.

report |

gabrysia cabaj,  

wiesz, dzienniki mają najmniejszą popularność, więc trudno o czytelnika

report |

Waldemar Kazubek,  

To jest argument, ale po pierwsze obecnie wszystkie prace najpierw zjawiają się na stronie głównej a po drugie wystarczy umiejętnie podsycać komentarze i powoli z indeksu komentów, który jest po prawej trafiają kolejni niechętni pamiętnikom :)

report |

gabrysia cabaj,  

i to jest argument; człowiek uczy się od innych:)

report |

Towarzysz ze strefy Ciszy,  

a to Ci psikus- do mnie tez zegarmistrz pisal pomylkowo ;)

report |

Waldemar Kazubek,  

Zegarmistrz - to taka złowieszcza profesja!

report |

Gabriela Kuźma,  

jak dzwonią z reklamami to z dobrej oferty zawsze warto skorzystać :] podoba mi się Twoja odwaga,co mi się nie podoba to brak tolerancji w komentarzach

report |

Waldemar Kazubek,  

Bylem nietolerancyjny w którymś?

report |

Gabriela Kuźma,  

ty nie i dlatego wszystkie twoje włosy są policzone ;)

report |

Waldemar Kazubek,  

Dość łatwe było to liczenie!

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1