Prose

Eugeniusz Pusty
PROFILE About me Prose (4) Diary (3)


22 july 2011

Sen św. Piotra

Miałem piękny sen. Siedziałem, jak zwykle w swoim ulubionym fotelu, a naprzeciwko mnie siedział na krześle Bóg. Z jego oblicza emanowała wieczność, a z oczu biła mądrość wszechwiedzącego. Siedzieliśmy więc naprzeciwko siebie, a rozdzielało nas potężne, mahoniowe biurko. Na jego blacie stała butelka wódki i dwa kieliszki. W tym gabinecie niebiańskim, piliśmy wódkę. Ja i mój Bóg. On palił cygara, ja swoje skręcane papierosy. Już nie pamietam, o czym dokładnie rozmawialiśmy. Zapewne o pierdołach, jak to przy wódce.
Zadzwonił telefon. Otworzyłem oczy, uniosłem ciężką głowę i podniosłem słuchawkę, i usłyszałem:
- Cześć Piotrze, tu szef.
- Witaj Boże mój. Czy mogę, coś dla Ciebie zrobić?
- Tak. Napijemy się, dzisiaj wieczorem. Teraz ja przyniosę wódkę.
- Tak Boże. Mam tylko jedno pytanie.
- To nie był sen, to nie był sen Piotrze.


Miladora,  

Spodobało mi się, Eugeniuszu. :))) Dobry pomysł i dobrze rozegrany. Ale ja jestem zaraza, więc zaraz Ci się przyczepię. ;) Początek – „siedziałem/siedział/siedzieliśmy” – za dużo tych powtórzeń, użyj synonimów. Dalej – „W tym gabinecie niebiańskim, piliśmy wódkę.” – niezręczne, może „Piliśmy wódkę w moim gabinecie niebiańskim. Ja i Bóg”. Literówka – „pamietam”. Dalej – „ciężką głowę i podniosłem słuchawkę, i usłyszałem” – lepiej „ciężką głowę, podniosłem słuchawkę i usłyszałem”. A teraz interpunkcja – „Siedziałem, jak zwykle(,) w swoim”/ „Cześć(,) Piotrze, tu szef.”/ „Witaj(,) Boże mój. Czy mogę, coś dla Ciebie zrobić? – bez przecinka po „mogę”./ „Napijemy się, dzisiaj” – bez przecinka./ „Tak(,) Boże.”/ „To nie był sen, to nie był sen(,) Piotrze.” – ale tu dałabym trochę inaczej – „To nie był sen, Piotrze, to nie był sen…”. I tyle. ;))) Miłego wieczoru. :) PS. Zmień tytuł - nie musisz z góry informować, o czym jest tekst - wystarczy "Sen". ;)

report |

Eugeniusz Pusty,  

dzięki, teraz nie poprawię bo wyjeżdżam na dosyć długo i nie wiem jak z dostepem do netu. Ale dzięki, biorę ze sobą "Zasady pisowni polskiej" to będę ćwiczył.

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1