23 may 2011

paleta szarości

między cieniami na twojej twarzy
żaden proszony rozbłysk nie gości
w grawiurze skóry rys skończoności
oboje tacy jesteśmy szarzy

popiel pejzaży rozmyty cwałem
chwil okulałych w zdziczałym pędzie
i nic już po nas i z nas nie będzie
wciąż bardziej jestem kim się nie stałem

sięgam po ciebie a tam już pustka
szaro się gęsi i drwi bezgłośnie
mijam i nie znam już żadnych olśnień
i tylko twoje znam szare usta


list of responded items:

 

choose your artistic answer

 


number of comments: 13 | rating: 0/4 | report | add to favorite

Comments:

Ame,  

Kolorysta byłby zasmucony, ale szarość to tło, na którym widać wyraźnie, a kontury są podkreślone...cienie to odbicie niezrozumienia palety barw...

report |

laura bran,  

Stef, masz taką szczwaną maskę a stosujesz rymy na -ości, pędzie-będzie, twarzy, szarzy, pejzaży itd. temat taki eteryczny a rymy jak spod młota. mnie to razi.

report |

Stefanowicz,  

Monochromatyczne obrazy bywają bardziej wyraziste niż niejedna barwna paleta. Dzięki za czytanie, interpretację i punkcik ;)

report |

Stefanowicz,  

Lauro. Rozumiem. Końcówki fleksyjne są te same, rymy są dokładne ale nie gramatyczne. Nie boję się takich rymów bo (wydaje mi się), wiem jak ich używać. Świetnie pasują do poezji śpiewanej. Często używali ich i Grechuta i Młynarski. Żaden z nich nie jest grafomanem. Chociaż rozumiem, że nie każdemu takie wiersze odpowiadają. Jakby co, mam tez inne ;) Dzięki, za czytanie!

report |

laura bran,  

Stef, nic nie powiedziałam o grafomanii, nie przypisuj mi takiej interpretacji. bynajmniej. zwróciłam tylko uwagę na zbyt dokładne i mocno akcentowane rymy. ale masz rację, ciągle zapominam o tym, że istnieje poezja śpiewana. zauważ też, że Grechuta 3/4 życia pisał już wiersze stylem prozy i śpiewał w sposób nie wyróżniający rymów. Na ogół pamiętamy te wczesne teksty z pierwszej Anawy. te zabawne, mocne, które są zapamiętane przez wszystkich. może coś w tym jest z pewnością. ok, jeśli to piosenka, to chętnie bym jej posłuchała. :)

report |

Stefanowicz,  

Ależ Lauro, wiem, że nie zarzucasz mi grafomanii. Wiem też, że masz rację. Wiersze pisze się dla odbiorców, z rzadka wyłącznie dla siebie (a jeśli już wyłącznie dla siebie, to przecież się ich nie publikuje). Każda uwaga jest cenna.

report |

laura bran,  

zajrzyj do Milki, też ma piosenkę, jak subtelnie zaakcentowaną rymami i spójrz, że rym -ść jest tam zastosowany jako kocia przekąska, miało chrzęścić i tu wszystko gra. dźwięki są bardzo ważne. już nie tłumacze się więcej, bo im bardziej się tłumaczę, tym bardziej popadam w poczucie winy.

report |

Miladora,  

Mnie ta paleta szarości odpowiada. :) No i czasem jest tak, że prostsze rymy rekompensują słowa zawarte w wierszu, a jak długo całość daje piękne brzmienie i obrazy, to wszystko jest w porządku. Aż mam ochotę dać się zainspirować, Stef. :))) Ja lubię grę słów i brzmień.

report |

Natali,  

delektuję sie konsekwencją szarości - wiersz ma swój rytm i melodię, tytuł na to nie wskazuje, ale jest sporo energii - "szaro się gęsi i drwi bezgłośnie" - lubię :))

report |

Stefanowicz,  

M, Natali, serdeczne bóg zapłać za przychylność. Ja tez lubię :)

report |

grażyna koszewska,  

Michał Bajor mógłby to zaśpiewać. Uwielbiam Bajora i ten tekst też do ulubionych już należy ;-) grawiura skóry - skąd Ty to wziąłeś ? cudo!

report |

Jerzy Woliński,  

jakby nie było, rozśpiewany erotyk, że szary, no cóż bywa i tak.

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register