17 maja 2014

17 maja 2014, sobota ( przepisywanie z pustego w próżne )

siedzę przed monitorem
ciężko cokolwiek wybrać
z działu słów używanych
nie będę pisał o czymś
czego we mnie nie ma
a to co jest to pustynia
gorączkowe dni
i zimne noce
oazy coraz rzadziej
mimo braku karawan
psy wciąż szczekają
więc co mnie gryzie?


liczba komentarzy: 25 | punkty: 20 |  więcej 

Ania Ostrowska,  

ech, a ja mam dzisiaj pierwszy od niepamiętnych czasów dłuższy moment, kiedy nic mnie nie pogania i czuję się z tym nienormalnie :) może gryzie nas to samo?

zgłoś |

ApisTaur,  

u mnie raczej odwrotnie / nawał spraw / do których podchodzę jak pies do jeża / a które załatwić muszę / Herkulesem nie jestem / a stajnia Augiasza po uszy w gównie //:-)

zgłoś |

Damian Paradoks,  

mój kot też wziął się szczekania gdy widzi w swoim ogrodzie nie do uchwycenia ptaka ;)

zgłoś |

ApisTaur,  

czasem nie wiadomo / na co szczekamy //;)

zgłoś |

Wieśniak M,  

ze słów mało używanych wybrałem" sumienie"/ lecz to liże mnie po pysku/ więc nie tam...gryzienie;))- Pozdrawiam Apisie:)))

zgłoś |

ApisTaur,  

trudno mi właśnie / sedno sprawy załapać / to tak jak coś swędzi / a ciężko się drapać //Pozdrawiam Wieśniaku /:-)

zgłoś |

xyz,  

wesz egzystencjalna drogi Kolego ;) pozdrawiam

zgłoś |

ApisTaur,  

pora do insektora //:-)

zgłoś |

Damian Paradoks,  

wróciłem na pustynię z dala od monitora. Wody szukać nie będę. Kroplę wycisnę z liścia aloesu. A gdzie ten aloes ...

zgłoś |

ApisTaur,  

stuknięty / na sukulenty //:-)

zgłoś |

jeśli tylko,  

słownik słów używanych to nie to samo, co słownik słów zużytych

zgłoś |

ApisTaur,  

ważne by w tych pierwszych / znaleźć sens ukryty / by odkryć na nowo / pierwotne znaczenia / by nie brzmiały cięgiem jak trzask zdartej płyty / żeby dostarczały brzmieniem / stanów uniesienia //:-)

zgłoś |

.,  

pewnie niezapłacony czek sprawdź :)

zgłoś |

ApisTaur,  

zbyt wiele przelanych / zaniża mi stany //:-)

zgłoś |

hossa,  

a zamyśliłam się i sprawdziłam, że : Zwierzęta żyjące na pustyni to: GEPARD AZJATYCKI, DZIKI OSIOŁ, WIELBŁĄD DWUGARBNY, PYTON TYGRYSI, LEW PERSKI i AZJATYCKI, ORYKS, DROP DROBNY, KOŃ PRZEWALSKIEGO, SUHAK CZYLI SAJA , antylpa, Drapieżniki, takie jak jaszczurki, węże, szakale, lisy i ptaki drapieżne, są na pustyni dość pospolite. Ale tak jak w każdym innym środowisku naturalnym, najliczniejsi są roślinożercy. Pustynne rośliny, ożywające po każdym deszczu, są pokarmem dla niezliczonych rzesz owadów. Antylopy, wielbłądy oraz inne przeżuwacze zjadają liście krzewów i łodygi sukulentów. Natomiast jeśli chodzi o wodopój drapieżniki znajdują większość potrzebnej im wody w ciałach ofiar. Dla roślinożerców dostatecznym jej źródłem są sukulenty. Wielbłądy w odróżnieniu od większości ssaków nie posiadają warstwy tłuszczu pod skórą, który zamiast tego gromadzi się w garbie, gdzie podczas rozpadu tłuszczu uwalniany jest wodór. Zwierzę wykorzystuje ten zapas jako źródło energii, a pośrednio także wody. Ze wszystkich pustynnych zwierząt najlepiej przystosowane do życia w warunkach suszy są skoczki i szczuroskoczki. Gryzonie te mogą nie pić wcale, ponieważ wystarcza im woda pochodząca z przemiany materii. Ożesz, wygląda mi na to, że mieć w sobie pustynię, to znaczy mieć w sobie dużo więcej niż tylko piasek:) I hej Apis:)

zgłoś |

Damian Paradoks,  

przeczytałem jak filozoficzny esej :) SUPER!

zgłoś |

hossa,  

ale to nie mój tekst tylko pożyczony z netu , kiedy zamyśliłam się nad pustynią, to go znalazłam;) hej Damian:)

zgłoś |

ApisTaur,  

metaforyczna pustynia / już z samej nazwy jest pusta / bardzo dobrze znam faunę i florę najróżniejszych terenów pustynnych / (stare zainteresowania)/ więc jeśli zauważę u kogoś / takie określenie / że ma "pustkę w sercu " / nie omieszkam zrobić mu wykład z kardiologii / dzięki za trud i obecność hosko //:-)

zgłoś |

Jaga,  

nie gryzie tylko bezdusznych, a co to?jest taki gryzoń najgorszy, czasem zwany ;)

zgłoś |

ApisTaur,  

dzięki Jago//:-)

zgłoś |

LadyC,  

Gilberta też gryzło i też chyba nie umiał na to pytanie całkiem poprawnie odpowiedzieć :)

zgłoś |

ApisTaur,  

w tej sferze / jednoznaczność może być nieosiągalna //:-)

zgłoś |

Wiktoria,  

nadmiar tęsknoty - za kimś lub za czymś niespełnionym: u peela widoczny gołym okiem; przed monitorem

zgłoś |

ApisTaur,  

a mówią że od przybytku / nie boli głowa //:-)

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1