14 stycznia 2013
14 stycznia 2013, poniedziałek ( GIMP wg Wieśniaka M )
tym razem do wpisu sprowokował mnie kabaretowy wiersz Wieśniaka M. Kabaretowy w tym dobrym finezyjnym znaczeniu, bo kabarety, które prezentują coraz starsi panowie nie dwaj na ekranach telewizora sprawiają na mnie wrażenie rozśmieszania tryglodotów (nie mylić z dawnym synonimem goryla). Wolta skojarzeniowa, która kiedyś zbyt nachalnie wciskała się również w mój umysł czyli program jako zorganizowanie aktywności ludzkiej wyostrzyła znaczenie narzędzi, którymi dysponuje program graficzny GIMP. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o stworzenie pozorów. Ślicznie ujął to WM w swojej poetyckiej wypowiedzi. Ile to razy zdarzyło mi się dodać cudze niebo do szarej rzeczywistości, retinexem rozjaśnić mało wyraziste obiekty, dorzucić tu i tam nowy kolor. Oczywiście najlepiej bez kapci a w klapkach po greckich wyspach ignorując upał, oczywiście najlepiej mieć zawsze słońce, tęczę i połyskujące kropelki, ale czasem nie uda się wejść dwa razy do tej samej wody a nijaki obraz, który otrzymaliśmy w czasie unikalnego wyjazdu można potraktować jako punkt startowy do marzeń.
Lubię GIMP'a, mimo mało intuicyjnego interface'u, bo ma bogaty zestaw narzędzi, można go świetnie wykorzystać dydaktycznie, obsługuje masę formatów i cecha podstawowa - można go mieć za darmo. O pułapkach licencji GNU nie będę rozprawiać na portalu poetyckim, sama mam problem w zrozumieniu tej licencji i nie tylko ja, ale chyba jej twórcy też nie wszystko rozszyfrowali.
Lubię GIMP'a, bo będzie mi się zawsze kojarzył z porzekadłem dać wędkę, a nie rybę, z okresem kiedy zmusiłam się do rozszyfrowania jego działania dla upartej uczennicy, która mimo porażenia mózgowego zdobyła kwalifikacje grafika komputerowego, a mnie dała szansę na pomoc w tym osiągnięciu. Dużo o GIMP'ie jest w internecie. Kto ciekaw może zajrzeć. GIMP to piękny prezent od programistów dla wszystkich pasjonujących się grafiką komputerową.
17 listopada 2024
1711wiesiek
16 listopada 2024
listopadowe zakochaniesam53
16 listopada 2024
na wiekiYaro
16 listopada 2024
1611wiesiek
16 listopada 2024
Brzoskwiniowevioletta
16 listopada 2024
Katastroficzny dramat...dobrosław77
15 listopada 2024
Bez zapowiedzisam53
15 listopada 2024
1511wiesiek
15 listopada 2024
Wielki BratJaga
15 listopada 2024
Słodziakudoremi