12 maja 2011

Pomnik zapomnienia

I walczyli w pocie czoła
Krwią znacząc kręgi pamięci
A dziś pamięć zbesztano materialną ciągotą
Ojczyznę zrównali do wartości kilku złotych
A ludzie jak w sieci pajęczej zagubieni
W kokonie spraw ważnych i ważniejszych
I tych co krew oddali za nasze pokolenie
Dziś nie widać na pomnikach dnia codziennego...
Po cóż były starania wyszywane śmiercią
Skoro hafty te dziś juz tak bardzo zapomniane


liczba komentarzy: 11 | punkty: 8 |  więcej 

Wieśniak M,  

Bo pomniki w ludziach stawiajmy ojczyzny w sercach nie placach krew dzieciom przekażmy i życiu nie wypisujmy nią poematów.... pozdrawiam.

zgłoś |

angells,  

A któż to będzie pamiętał? Jeśli pisać nikt nie będzie? Jeśli ktoś w dniu codziennym nie przypomni ile krwi było wylane za wolność, którą dziś ludzie wyżsi stopniem splamili i sprzedali naszą ojczyznę. Czemu nie pisać o tym? Czemu nie przypominać

zgłoś |

Wieśniak M,  

Ależ pisać, ale nie epatować, nie drzeć szat, nie żyć przeszłością, tylko budować przyszłość. Dla tych dla których tę krew przelali. To pomnik dla ofiar najwspanialszy . Nie sądzisz?

zgłoś |

angells,  

niestety polityczne tematy są trudne :) jeśli wiecie co miałam na myśli pisząc to :) to zrozumienie dlaczego w taki a nie inny sposób przedstawiłam swój punkt widzenia :)

zgłoś |

angells,  

Wieśniak M. a jak sądzisz jak wyglądać będzie nasza przyszłość w naszym kraju skoro Ci, którzy nam zgotowali taki los (politycy) mają nas jedynie za siłę roboczą? Jak mamy walczyć o lepsze jutro nas i naszych dzieci, skoro już dziś nasza walka jest przegrana, bo zapominamy że Polacy kiedyś potrafili walczyć o przyszłość a dziś Polacy zgadzają się i przytakują kiedy nasza wolność jest sprzedawana, żeby Ci co przy korycie siedzą mieli jeszcze więcej i więcej aż w końcu przekroczą granicę wytrzymałości nas wszystkich. Być może Ty nie widzisz tego wszystkiego zaślepiony mediami... ja widzę dlatego piszę... a chyba pisać mi wolno ;)

zgłoś |

heol,  

...angells,jestem na tak i doskonale Cię rozumiem ojczyzna,która straci swoją tożsamość i historię staję się już tylko krajem z NAZWĄ,bez dziedzictwa i bez żadnych wartości,opluwany i rozkradany

zgłoś |

Wieśniak M,  

Przepraszam Cię. Widać źle odczytałem Twoje intencje. Pisz sobie o czym chcesz, ubieraj to w słowa i formy dowolne. Ja już tego czytać nie będę, bo forum to jest dla mnie ucieczką od miernoty rzeczywistości jaką każda ze stron sporu politycznego toczy. Pozdrawiam i :)

zgłoś |

Wojciech Jacek Pelc,  

moim zdaniem zabrałas się do rzeczy ze złej strony, chcąc ogarnosć całość, wpadłaś tylko w patos i moralizatorstwo. racja, takie tematy sa trudne, dlatego nalezy podchodzić do nich delikatnie, bardzo subiektywnie i indywidualnie. pokazywać, może mały, ale bliski sobie odcinek tej prawdy. najlepiej bez kategorycznych osadów (te zostaw czytelnikowi). próba bycia tą wszechwiedzącą kończy się brakiem autentyczności, co szczególnie w poezji bywa zabójcze dla tekstu.

zgłoś |

angells,  

Wojciechu dziękuje że chociaż Ty potrafisz ubrać krytykę w sposób dla mnie zrozumiały bez ataku :) Być może źle się zabrałam, ale pisząc nie myślę o tym czy ten odbierze to tak a tamten w inny sposób :) piszę oddając swoje myśli i jeśli komuś się nie podoba ok szanuje to, mi jeśli się coś nie podoba opisuje to w taki sposób jak Ty albo w ogóle się nie odzywam. Dla mnie twórczość to coś więcej wielu ludzi mnie nie rozumie bo jestem odludkiem niesamowitym, dzięki temu portalowi tylko się w tym utwierdziłam no cóż przyjmuje na klatę kolejną krytykę i walczę dalej ;) Dzięki Wojciechu mam nadzieje że w najbliższych dniach ocenisz następne moje niezrozumiane dzieło ;)

zgłoś |

Rafał Bardzki,  

Ten wiersz oceniam w kategorii przesłanie i zgadzam się z nim jak najbardziej.

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1