SZTUKA


           
Sztuka jest sztuką, lecz któż ją
zrozumie,

ja widzę morze ty spokój w zburzonym
tłumie,

słowa splecione z liter, każdy
inaczej odbiera.

 
Jest pożywieniem krytyków wielu
co nie spłodziwszy własnej myśli,
po cudzych trupach zmierzają do celu.
 
Ogródek, który uprawia tysiące,
a każdy ma swoje słońce,
pegazy, muzy, sztandaru swego
symbole.

Temat rozmów w kuluarach życia i
zwykłej szkole.

 
I któż tak naprawdę ją pojąć może,
skoro nawet ty nie ogarniasz ją Boże.
 
 

Withkacy
15 września 2010 o 19:45

Panie Edmundzie nazwał pan rzeczy po imieniu i tak trzymać!

zgłoś

Edmund Muscar Czynszak
15 września 2010 o 19:58

Mierżą mnie tak zwani znawcy sztuki wyznający tylko swoje racja i uznający swoje spojrzenia na sztukę za jedyne i prawidłowe spojrzenie na świat i otaczającą ja rzeczywistość .

zgłoś

Wojciech Jacek Pelc
15 września 2010 o 20:15

Ja nie jestem żadnym znawcą, ani na takiego nie chcę się kreować. Ale nie boję się powiedzieć czy coś mi się podoba czy nie. Mam swoje spojrzenie na sztukę i tylko nim się kieruję. I nigdy nie odmówię Panu prawa do pisania jakichkolwiek wierszy, ani innym komentującym do wyrażania swoich, własnych opinii pod nimi. Mam tez nadzieję, że Pan zrewanżuję się tym samym i pozwoli mi na mój subiektywny osąd. Myślę, że to jest bardzo przejrzysty mechanizm. Pański wiersz Panie Edmundzie niestety dziś nie przypadł mi do gustu. Może przez zbyt pospolite rymy, może przez formę frustratynki. Ale pozdrowię Pana serdecznie, jak zawsze. Pozdrawiam :)

zgłoś

Edmund Muscar Czynszak
15 września 2010 o 20:46

Panie Wojciech ale ja nie o tym usiłuje pisać w swym nazwijmy to umownie wierszu. Krytyka jest bardzo nam potrzebna lecz nie powinno to być narzucanie innym swoich spojrzeń na przedstawiany temat. Krytyka powinna wskazywać błędy lecz nie od razu udowadniać że jest zerem bo ma inne spojrzenie czy tęż popełnił taki czy inny błąd np. ortograficzny. I przyznaję panu rację że to co przedstawiłem nie posiada żadnej wartości literackie, za co pana i wszystkich przepraszam bardziej chodziło mi o wywołanie tematu do dyskusji. Dziękuję serdecznie za pański komentarz a jeśli kiedykolwiek pana swoim wpisem obraziłem przepraszam to przepraszam bardzo !

zgłoś

Wojciech Jacek Pelc
15 września 2010 o 20:59

1."Krytyka jest bardzo nam potrzebna lecz nie powinno to być narzucanie innym swoich spojrzeń na przedstawiany temat." - tu pełna zgoda. I równiez uważam, że oceniając tekst nawet bardzo krytycznie, nigdy nie powinniśmy obrażać jego autora. 2. Nie, nigdy mnie pan nie obraził, nie ma za co przepraszać. 3. Wywołał Pan temat, więc podzieliłem się swoimi przemyśleniami, byc może skierowałem go zbyt personalnie, jesli tak Pan odebrał to tym razem ja przepraszam. :)

zgłoś

Edmund Muscar Czynszak
15 września 2010 o 21:40

W żadnym przypadku to tak nie odebrałem i było mi bardzo miło z panem wymienić poglądy na postawiony temat jeszcze raz serdecznie dziękuje.I zapraszam wszystkich do wypowiedzi na postawiony temat.

zgłoś

Edmund Muscar Czynszak
15 września 2010 o 22:40

Całkowicie się zgadzam !

zgłoś

Józef Załuski
16 września 2010 o 10:55

Wydawałoby się ,że skoro nie napisałem żadnego wiersza to nie mam prawa i kompetecji do komentowania a tym bardziej do krytycznych ocen tego co napisali i stworzyli inni.Przykładem krytycy filmowi bo iluż ich nakręciło jakikolwiek film a wypowiadają się czasem nawet w ostrym tonie o innych. Zawsze odczucia na każdą sztukę w tym i na poezje są subiektywne zależne od wielu czynników między innymi stopnia wrażliwości. Dla jednych dzieło jest kiczem a dla drugich to samo arcydziełem.Wiersz Edmundzie dokładnie odzwieciedla te sprzeczności i zapewne też będziesz miał w niedalekiej galaktyce swoje słońce bo ogródek i to pełen kwiecia już masz !

zgłoś

Edmund Muscar Czynszak
16 września 2010 o 11:52

Nie uważam aby ktoś kto coś nie tworzy nie miał prawa do oceny prac innych i nie o tym mój tekst. I zgadzam się z tobą że ocena nasza pracy innych zawsze jest subiektywna , tak więc wyrokowanie czy np. jakiś tekst jest poprawny i wyraża swoje prawdy o wartościach i poprawności jest dużym nadużyciem w stosunku do autora tekstu. I tak jak napisałeś co dla jednego jest kiczem dla innego może być arcydziełem. Ja zauważam obecnie portale naszpikowane są różnymi pseudo (fachowcami) znawcami sztuki lecz ja nazwał bym ich znawcami obowiązujących trendów - pacz mody.

zgłoś

Paganini
16 września 2010 o 16:38

No i tu właśnie przykład, że każdy inaczej odbiera napisane słowa, czasem nawet wie lepiej co autor chciał przekazać. Trafia Pan w czuły punkt, bo nie sztuką jest krytyka dla krytyki, lecz rzetelne opisanie wad dzieła z podaniem argumentacji już owszem. Ważne tylko by każdy w tym ogródku odnalazł swoje warzywa i owoce które mu dają radość, a reszta, reszta nie jest istotna. Bardzo dobry wiersz. Pozdrawiam.

zgłoś

Edmund Muscar Czynszak
16 września 2010 o 21:14

Dziękuje zgadzam się całkowicie !

zgłoś

Marcin Małolepszy
17 września 2010 o 12:03

Wiersz ze wszech miar trafony tylko szkoda że nie trafi do adresatów bo oni są zbyt uczeni aby zrozumieć jego treści.

zgłoś

Edmund Muscar Czynszak
23 września 2010 o 16:05

A może jednak ???

zgłoś

Kontakt z redakcją



Zgłoś nadużycie


Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. Zarejestruj się