21 czerwca 2015

21 czerwca 2015, niedziela ( o nieomylności ludzkiej i woli boskiej )

kiedyś bóg pozwalał wymykać się duszy
śpiewać z głębi radować byle czym
kiedy bóg ogłuchł
radość stała się zbędna
ludzie z karabinami posiedli boga
i prawo do jego woli
 
życie zstąpiło niżej niż piekło


liczba komentarzy: 22 | punkty: 10 |  więcej 

jeśli tylko,  

nakręcił zegar, zostawił i poszedł..

zgłoś |

LadyC,  

nie jestem pewna czy to tak działa. raczej pozwolił ludziom zmierzyć się tym, co nazywają 'jego wolą' '

zgłoś |

turkus,  

bardzo ciekawa refleksja :)

zgłoś |

LadyC,  

dziękuję :)

zgłoś |

mua,  

klechowie za słabo pilnują afirmacji typu " wierzę w ..." = to ogłuchł ;)). A tak poważniej = parz na zdanie 1 heheh. I "szkoda hawaryty" by tu rozwijać pojęcie nieświadomości zbiorowej zapoczątkowane prze Junga, czy pola psychmorfologicznego, lub płynięcia w głównym nurcie ( bo nie przymierzając , jak również i mua : nie ”rozbierasz się do naga ”rzucając ”osiągnięcia” tzw. Cywilizacji, czy raczej Cywilizacji Śmierci – bo to dostrzega już wielu , i nie wracasz do lasu heheh, zresztą razem z choćby mua ;))) ). Co prawda w tym ”płynięciu” po drodze chwytasz siem drobnych trawków i zadajesz pytania typu: gdzie My kuźwa płyniemy ??? Tylko czy to wystarczy ?? pozdrówki ;))))

zgłoś |

LadyC,  

Nie wystarczy raczej bo niby do czego miałoby to wystarczyć? Trochę innym torem poszedłeś niż ja, ale to nie przeszkadza. Może chodzi o to, żeby czasem jednak tupnąć choć nogą i krzyknąć: ja się nie zgadzam? bo jeśli się wszyscy zgadzamy to mamy jak mamy. A wracając do pytania: czy to wystarczy? Nie.

zgłoś |

mua,  

njo ;))) kuźwa co to za " demokracja" bez liberum veto hehehh

zgłoś |

Jerzy Woliński,  

w wielu regionach niestety :)

zgłoś |

LadyC,  

oby kiedyś nie zdarzyło się i u nas

zgłoś |

bosonoga,  

Ciekawie snujesz. Istotnie, wygląda na to, że ogłuchła starowina :) „jego wola”, „bóg dał, bóg wziął”, „ na wzór i podobieństwo boskie” - te wszystkie „prawdy” wygłaszane przez nasze bogobojne babki straciły dzisiaj wiarygodność. Pozdrawiam.

zgłoś |

LadyC,  

niby tak, ale ja raczej miałam na myśli radykalizm wszelaki, a wręcz pilnowanie porządku moralno-religijnego w wersji ekstremalnej czyli ekstremistów wszelakiej maści, którzy potrafią zabić bez skrupułów w imię miłość do boga. ale to przecież historia stara jak świat. a jednak nadal oburza.

zgłoś |

LadyC,  

i jeszcze tylko jedna uwaga - to nie jest wiesz przeciwko bogu czy Bogu - przeciwko ludziom, którzy tłumaczą nim swoje okrucieństwa

zgłoś |

obiekcja,  

Przecież głosi się, że Bóg jest w nas. Znaczy to, że taki Bóg jaki człowiek. Idąc dalej - tyle Bogów ile osobowości ludzkich, prawda? Może dlatego taki chaos?

zgłoś |

LadyC,  

nie wierz wszystkiemu co się głosi ;) nie wszystko jest prawdą.

zgłoś |

bosonoga,  

No cóż, ludzie od zawsze podpierali się bogiem (Bogiem :)) nawet w największych okrucieństwach (wojny religijne, okaleczające rytuały itd.). Ale fakt, że dzieje się to w XXI wieku jest dla mnie czymś niepojętym i jednocześnie przerażającym. We wcześniejszym komentarzu chciałam wrazić zadowolenie, że w najbliższym, europejskim sąsiedztwie teraz rzadko używamy Go jako podpórki :) Pozdrawiam :)

zgłoś |

LadyC,  

tak, co do tego się zgadzam. a to, że dzieje się to w XXI wieku jest o tyle przerażające, że nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jak blisko nas to wszystko jest i jak niewiele trzeba, żeby się rozpanoszyło na nowo. przy okazji polecam film Timbuktu, gdyby ktoś miał ochotę obejrzeć, warto. Pozdrawiam i dziękuję za dyskusję.

zgłoś |

jeśli tylko,  

"Timbuktu" to tytuł?

zgłoś |

LadyC,  

Tytuł. Film startował do tegorocznego Oskara (przegrał z Idą)

zgłoś |

Towarzysz ze strefy Ciszy,  

ludzxie z karabinami nie posiedli boga, tylko Bog nie siada do rozmowe z gowniarzami co sie musza podpierac bronia. nawet im to powiedzial ale zignorowali. widac byl niezgodny z normami niemieckimi

zgłoś |

LadyC,  

myślę, że w ogóle nie jest zgodny z normami ludzkimi a już na pewno nie z tymi, które wyznają rozwiązania siłowe, żeby 'pomóc' ludziom wierzyć

zgłoś |

M.S.,  

Wszystko zależy od perspektywy

zgłoś |

LadyC,  

tak, z pewnością. ja oczywiście piszę ze swojej, co wcale nie wyznacza trendów. ot, uwiera i czasem się przeleje ... na 'papier'.

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1