6 stycznia 2013

5 stycznia 2013, sobota ( Zbyt wiele )

Ogólnie zbyt wiele. Skąd poczucie, że trzeba nie tylko mieć zdanie na każdy temat, ale jeszcze je wyrażać? (Już św. Tomasz modlił się o odwrotną postawę). W takim jazgocie o wiele trudniej się doszukać wartości zachwycających! Przeczytałam ostatnio w książce o tytule "Good English", że największym błędem pisarza, zwłaszcza utalentowanego, jest pisanie zbyt wiele i doznałam olśnienia - unoszenie się na fali próżnej erudycji rzeczywiście nie służy niczemu poza umniejszeniem treści wyrażanych, tak samo jak natarczywie stosowane hiperbola czy hyperbaton osłabiają (raz na ruski rok należną) emfazę. I tak oto najchętniej mówiłabym mało, a pisała jeszcze mniej.


liczba komentarzy: 21 | punkty: 9 |  więcej 

Ania Ostrowska,  

parcie na pióro?

zgłoś |

Wieśniak M,  

W skeczu konkurs chopinowski" Janusz Gajos przeczuwając tę prawdę stwierdził:" Bo najlepszy pijanista to taki któren wogóle nie zagra";)

zgłoś |

issa,  

Nie wiem. Możliwe, że "ogólnie" tak. A w szczegółach jak? W trzynastym wieku lub kiedykolwiek indziej ludzie łatwiej "doszukiwali się wartości zachwycających"? Poza tym i generalizacja może się wydawać gatunkiem jazgotu, skoro w niewielkiej przestrzeni łączy liczne pojedyncze głosy.

zgłoś |

moriana,  

Generalizacja to jednak jeden głos traktujący o wielu. Sądzę, że kiedy książek wydawano mniej, staranniej wybierano publikowane treści. Im dłużej myślę nad tym, co napiszę, tym zwięźlej piszę. Chociaż w każdym materiale znajdzie się coś dobrego, pro publico bono autor wypowiedzi powinien się wyposażyć w porządny filtr wewnętrzny. Moim zdaniem zwłaszcza "Enter" klika się zbyt lekko i zbyt często po byle czym.

zgłoś |

issa,  

:) z przekonaniem, że celna zwięzłość jest poza instantami bylejakości, nie sposób dyskutować. wiesz, owocna rozmowa: zamajaczył mi ten Twój głos-wielogłos. Jak chór, Polifon, wydobywający się z jednego gardła. Może zaprowadzi mnie w jakieś interesujące miejsce. Pozdrawiam

zgłoś |

moriana,  

mam nadzieję (uśmiechu złożonego z dwukropka i nawiasu brak w tym miejscu wyłącznie dlatego, że próbuję się uwolnić z kajdanów emotek). pozdrawiam również!

zgłoś |

issa,  

:) /zadzwoniłam kajdanami i znikłam/

zgłoś |

alt art,  

ideałem artysty jest milczeć w sposób zauważalnie niepowtarzalny..

zgłoś |

AniS,  

Powiedzieli literaci, że kto nie działa, ten wiele traci.

zgłoś |

moriana,  

działanie jest dobre, póki przemyślane i z umiarem; ten, kto nie działa (literacko) w pośpiechu i bez pomyślunku traci faktycznie wiele, ale na rzeczach doczesnych więcej jednakowoż niż na jakości.

zgłoś |

issa,  

jakość jest bez związku z doczesnością?

zgłoś |

moriana,  

na etapie poczecia mysle,ze tak.

zgłoś |

issa,  

związków w innych etapach nie warto brać pod uwagę?

zgłoś |

moriana,  

rzadko tak bywa, żeby coś, czemu w zalążku przyświecał niski cel, ostatecznie rozkwitało pięknie i szlachetnie. czyny człowieka zmieniają go; kolejne etapy nie są chyba nigdy wolne od poprzednich.

zgłoś |

issa,  

ech, mniejsza zresztą z tą moją dociekliwością. miło, że zechciałaś odpowiadać. pozdrawiam

zgłoś |

ZGODLIWY,  

A może tak: "Perły najpiękniej lśnią wśród pospolitych kamieni" ?

zgłoś |

moriana,  

pewnie, ale byłoby milej, gdyby znajdowanie ich szło szybciej.

zgłoś |

ZGODLIWY,  

Wtedy nie cieszyły by tak bardzo i spowszechniały trochę.

zgłoś |

moriana,  

nie jestem pewna. dobre jest zawsze tak samo dobre bez względu na otoczenie.

zgłoś |

ZGODLIWY,  

Ok, zgadzam się. A teraz kwestia gustu. Co dla jednego nic nie znaczącym polnym kamolem, dla drugiegi - skarbem.

zgłoś |

moriana,  

z tym z kolei ja się zgadzam.

zgłoś |



pozostałe dzienniki: 03-05-2013 , 30-01-2013 , 05-01-2013 ,

Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1