10 january 2014

diary

Ananke
Ananke

Pobożne życzenie

Wiele bym dała za poczucie, że czas nie upływa a nadchodzi a jeszcze więcej za przewidywanie nieprzewidywalnego.

Damian Paradoks
10 january 2014 at 14:05

czas odchodzi czas przychodzi czas się rozchodzi w my? Lubię niespodzianki :)

report

Ananke
10 january 2014 at 14:07

ja też lubię niespodzianki :) przewidywanie nieprzewidywalnego odnoszę raczej do negatywnych zdarzeń

report

Damian Paradoks
10 january 2014 at 14:13

no tak :)

report

.
10 january 2014 at 14:11

Wszystko co przychodzi przyjmuj jako naukę bo nie ma rzeczy ani dobrych ani złych w tym dualnym świecie ;)

report

Ananke
10 january 2014 at 14:14

pozwolę sobie się nie zgodzić z tym Marcelu! świat jest dualny to prawda i bywa i zły, ogromnie zły i czasem tym złem dotyka niewinnych, czystych i niewinnych - to też mam traktować jako naukę? !

report

.
10 january 2014 at 14:16

ale czemu Ty masz spogląda dualne bo jeśli tak będziesz czynić niczego więcej nie zobaczysz ,możesz się z tym nie zgadzać ale tylko tak zobaczysz to co ma nadejść wybór należy do Ciebie :)

report

Ananke
10 january 2014 at 14:21

dualny w aspekcie: jeśli jest dobro - to istnieje i zło, jeśli cień to i światło. Nie zgadzam się z tym dokładnie, że doświadczanie zła jest nauką, może czasami jest, ale nie w każdym przypadku, nie lubię generalizowania i unikam jak mogę

report

Aśćka
10 january 2014 at 14:23

zło to brak dobra..:) lepiej zmierzać w kierunku, w którym dobra nie brakuje:)

report

.
10 january 2014 at 14:25

a kto określił ze zło jest złem dobro jest dobrem a może jest inaczej tam gdzie jest zło jest dobro ale jak to można zobaczyć skoro się myśli dualnie :)dobrego

report

Ananke
10 january 2014 at 14:27

Aścka tak można tak przyjąć, że zło zaczyna się w tym miejscu, czyli tam gdzie nie ma już dobra. Ale zło ma też swoją skalę bowiem nie jest jednowymiarowe

report

Ananke
10 january 2014 at 14:31

Marcelu - kto określił, że zło jest złem - ludzkie sumienie, odczuwanie zła/dobra przypisane jest ludziom pełnych władz umysłowych . Czy tam gdzie jest zło jest i dobro - ciekawy temat do dyskusji, odnosząc do pojedynczego człowieka, dajmy na to głośnego teraz zabójcy dzieci, który lada dzień wychodzi z więzienia. Staram się te definicje przypasować do niego i wiesz co mam z tym problem.....

report

.
10 january 2014 at 14:45

sumienie powiadasz ciekawe niedawno czytałem o człowieku który zabił z miłości swoje dzieci bo nie widział dla nich przyszłości a może to nie jest tak jak ludzie myślą bo gdyby miał sumienie nie zrobiłby tego? ciekawe jednak dobrze mówią ludzie rodzą się z miłością albo ja tracą z czasem

report

Ananke
10 january 2014 at 14:50

"zdrowe" sumienie Marcelu, jeśli ktoś jest chory psychicznie też posiada sumienie, tyle,że pojmowanie świata, ocena czynów itd jest w przypadku takiej osoby niemożliwa. No przecież kierujemy się sumieniem, to przez nie wszystko przepuszczamy i wartościujemy dobre złe. Nawet jak dobro-zło jest jakąś kosmiczną wartością, to przecież przez skórę tego nie pobieramy ani przez czułki, tylko sumienie/rozum

report

Aśćka
10 january 2014 at 14:16

aha, bliska jesteś sposobowi przeżywania czasu przez Indian Hopi:)

report

Ananke
10 january 2014 at 14:19

ja bym tak chciała :))))

report

alt art
10 january 2014 at 14:55

to byłaby straszna nuda..

report

Ananke
10 january 2014 at 14:58

e tam :) jaka nuda przewidywałabym tylko rzeczy straszne, zostawiając miejsce na niespodzianki :))

report

hossa
10 january 2014 at 15:02

heh, wyobrażasz sobie Ananke jaka to umiejętność? Przewidywanie okropieństw, brrr . A nigdy w życiu nie chciałabym przewidywać strasznego. Się mi skóra zjeżyła.

report

Ananke
10 january 2014 at 15:04

a ja tak, bo można by było temu jakoś zapobiec......

report

hossa
10 january 2014 at 15:05

a jeśli nie można zapobiec?

report

hossa
10 january 2014 at 15:07

wyobraź sobie, że ktoś za 10 minut będzie miał wypadek samochodowy w odległości od Ciebie powiedzmy 1000 kilometrów. I nic, zupełnie nic z tym nie możesz zrobić?

report

Ananke
10 january 2014 at 15:08

nie chodzi o przewidywanie wszystkiego :) ale tego co dotyczy mnie, mojego świata - inaczej takie przewidywanie przytłoczyłoby, napływ informacji by mnie zwyczajnie zabił

report

hossa
10 january 2014 at 15:11

yhm, to ja poproszę o najbliższe numery totolotka;d dobrego dnia Ananke:)

report

Ananke
10 january 2014 at 15:16

he he taaaa też bym chciała :)))

report

hossa
12 january 2014 at 11:37

i ja i ja :)) hm, a co zrobiłybyśmy z taką wielgachną kasą Ananke? Masz jakieś interesujące plany?

report

Ananke
13 january 2014 at 14:40

tak, mam Hossa, najpierw byśmy poszalały w najlepszych SPA, kurortach na świecie, pooglądały cuda na świecie, potem porobiły prezenty przyjaciołom i znajomym za resztę dokonałybyśmy jakiś intratnych inwestycji :)

report

Jerzy Woliński
10 january 2014 at 14:58

póki co jeszcze nie do spełnienia:)

report

Ananke
10 january 2014 at 14:59

:))) Jerzy - odzierasz mnie ze złudzeń niedobry Ty :(((

report

Damian Paradoks
10 january 2014 at 15:17

nie ma dobra bez zła. Samo dobro to jakby go wcale nie było ;)

report

Ananke
10 january 2014 at 15:22

nie zgadzam się, dobro to dobro niezaprzeczalnie istnieje, może tylko na tle zła jest bardziej wyraźne

report

Damian Paradoks
10 january 2014 at 15:26

czy Biblia zostałaby napisana gdyby zła nie było? ;)

report

Ananke
10 january 2014 at 18:30

pewnie, że nie - nie byłaby potrzebna :)

report

Damian Paradoks
10 january 2014 at 22:47

to dobrze, że zdążyłem kupić ;)

report

Ananke
10 january 2014 at 23:26

he he zawsze jeszcze można zrobić xero :))

report

copelza
11 january 2014 at 08:28

dałbym sporo za brak jakiejkolwiek przewidywalności. mniej straszno, więcej bujanego fotela.

report

Ananke
13 january 2014 at 12:57

a Ty byś pewnie chciał, żeby zawsze było kolorowo, cukierkowo i spokojnie - nie ma tak :)) to ja chyba chcę mniej od Ciebie ;)

report

milena
13 january 2014 at 14:15

sporo trwało ale już wiem że czas upływa a nieprzewidywalne nadchodzi; mogę chwytać i oddawać co zechcę i zdołam

report

Ananke
13 january 2014 at 14:19

niestety mam tę samą wiedze :) co nie przeszkadza mi się rozmarzyć nad moją wyimaginowaną wyżej rzeczywistością :)

report

Melancthe
14 january 2014 at 19:53

pomiędzy niebem a piekłem - nie lepiej dać się zwyczajnie zaskoczyć?

report

Ananke
14 january 2014 at 19:55

Melancthe to zależy kto co mnie zaskakuje, jeśli to "coś" z wielkimi przerażającymi oczami, to wolałabym być przygotowana na to zaskoczenie

report

Melancthe
14 january 2014 at 20:00

Ale w ten sposób (przynajmniej moim zdaniem) nigdy nie przekroczysz pewnych "granic", które określają to kim/czym jesteś. Wiedząc co się stanie nie będziesz mogła się rozwijać, gdyż zasadniczo nic nie będzie dla Ciebie wyzwaniem.

report

Ananke
14 january 2014 at 20:04

to tylko dywagacje, więc nie sprawdzimy tej teorii, ja natomiast nadal utrzymuję, że przewidując okropieństwa, rzeczy złe i mroczne tylko bym zyskała. Nie mam tu na myśli dylematów, lewa-prawa, ten czy tamten, góra-dół, tylko znacznie trudniejsze sprawy, które czasami dotykają ludzi znienacka, nagle, niespodziewanie

report

Melancthe
14 january 2014 at 20:06

rozumiem - jednak mimo wszystko nie zgodzę się w tej kwestii :) ale życzę szczęścia, może któregoś dnia Twoje życzenie się spełni

report

Ananke
14 january 2014 at 20:07

:)) ok masz przecież prawo. Jeśli się spełni z radością to tu obwieszczę :)

report

jeśli tylko
15 january 2014 at 21:09

wszystko wiedzieć? i tylko czekać? brrr . Ktoś miał dzisiaj wypadek, jego rodzina przezywa teraz tragedię. Tak. Ale gdyby wiedzieli tym wcześniej - mieliby tę tragedię wcześniej. Taka moja myśl, może pod wpływem dzisiejszych wydarzeń.

report

Ananke
15 january 2014 at 21:12

już tłumaczyłam wcześniej, ale powtórzę - nie wszystko, skala "wszystko" by mnie przytłoczyła, zresztą to nawet nie do przyswojenia by było. Myślę tylko o moim mikro świecie i i tych zdarzeniach, których uniknięcie ratuje od wielu nieszczęść, zła, choroby....

report

jeśli tylko
15 january 2014 at 21:16

wszystko ma skutki, wszystkie skutki, nie wiemy co by było, gdyby było inaczej, ba..

report

Ananke
15 january 2014 at 21:18

mnie wystarczy, że to "inaczej" pozwala dalej żyć...

report

jeśli tylko
15 january 2014 at 21:28

rozumiem..

report

Jan Łukaszewski
17 january 2014 at 13:48

Chyba każdy by sobie tego życzył :)

report

Ananke
17 january 2014 at 13:50

no właśnie komentarze wyżej wskazują, że nie, co mnie osobiście bardzo dziwi, zaskakuje, kolejny raz przekonuje się, jak różni są ludzie

report

Contact with us



Report this item


You have to be logged in to use this feature. please Register