17 may 2014

17 may 2014, saturday ( przepisywanie z pustego w próżne )

siedzę przed monitorem
ciężko cokolwiek wybrać
z działu słów używanych
nie będę pisał o czymś
czego we mnie nie ma
a to co jest to pustynia
gorączkowe dni
i zimne noce
oazy coraz rzadziej
mimo braku karawan
psy wciąż szczekają
więc co mnie gryzie?


number of comments: 25 | rating: 20 |  more 

Ania Ostrowska,  

ech, a ja mam dzisiaj pierwszy od niepamiętnych czasów dłuższy moment, kiedy nic mnie nie pogania i czuję się z tym nienormalnie :) może gryzie nas to samo?

report |

ApisTaur,  

u mnie raczej odwrotnie / nawał spraw / do których podchodzę jak pies do jeża / a które załatwić muszę / Herkulesem nie jestem / a stajnia Augiasza po uszy w gównie //:-)

report |

Damian Paradoks,  

mój kot też wziął się szczekania gdy widzi w swoim ogrodzie nie do uchwycenia ptaka ;)

report |

ApisTaur,  

czasem nie wiadomo / na co szczekamy //;)

report |

Wieśniak M,  

ze słów mało używanych wybrałem" sumienie"/ lecz to liże mnie po pysku/ więc nie tam...gryzienie;))- Pozdrawiam Apisie:)))

report |

ApisTaur,  

trudno mi właśnie / sedno sprawy załapać / to tak jak coś swędzi / a ciężko się drapać //Pozdrawiam Wieśniaku /:-)

report |

xyz,  

wesz egzystencjalna drogi Kolego ;) pozdrawiam

report |

ApisTaur,  

pora do insektora //:-)

report |

Damian Paradoks,  

wróciłem na pustynię z dala od monitora. Wody szukać nie będę. Kroplę wycisnę z liścia aloesu. A gdzie ten aloes ...

report |

ApisTaur,  

stuknięty / na sukulenty //:-)

report |

jeśli tylko,  

słownik słów używanych to nie to samo, co słownik słów zużytych

report |

ApisTaur,  

ważne by w tych pierwszych / znaleźć sens ukryty / by odkryć na nowo / pierwotne znaczenia / by nie brzmiały cięgiem jak trzask zdartej płyty / żeby dostarczały brzmieniem / stanów uniesienia //:-)

report |

.,  

pewnie niezapłacony czek sprawdź :)

report |

ApisTaur,  

zbyt wiele przelanych / zaniża mi stany //:-)

report |

hossa,  

a zamyśliłam się i sprawdziłam, że : Zwierzęta żyjące na pustyni to: GEPARD AZJATYCKI, DZIKI OSIOŁ, WIELBŁĄD DWUGARBNY, PYTON TYGRYSI, LEW PERSKI i AZJATYCKI, ORYKS, DROP DROBNY, KOŃ PRZEWALSKIEGO, SUHAK CZYLI SAJA , antylpa, Drapieżniki, takie jak jaszczurki, węże, szakale, lisy i ptaki drapieżne, są na pustyni dość pospolite. Ale tak jak w każdym innym środowisku naturalnym, najliczniejsi są roślinożercy. Pustynne rośliny, ożywające po każdym deszczu, są pokarmem dla niezliczonych rzesz owadów. Antylopy, wielbłądy oraz inne przeżuwacze zjadają liście krzewów i łodygi sukulentów. Natomiast jeśli chodzi o wodopój drapieżniki znajdują większość potrzebnej im wody w ciałach ofiar. Dla roślinożerców dostatecznym jej źródłem są sukulenty. Wielbłądy w odróżnieniu od większości ssaków nie posiadają warstwy tłuszczu pod skórą, który zamiast tego gromadzi się w garbie, gdzie podczas rozpadu tłuszczu uwalniany jest wodór. Zwierzę wykorzystuje ten zapas jako źródło energii, a pośrednio także wody. Ze wszystkich pustynnych zwierząt najlepiej przystosowane do życia w warunkach suszy są skoczki i szczuroskoczki. Gryzonie te mogą nie pić wcale, ponieważ wystarcza im woda pochodząca z przemiany materii. Ożesz, wygląda mi na to, że mieć w sobie pustynię, to znaczy mieć w sobie dużo więcej niż tylko piasek:) I hej Apis:)

report |

Damian Paradoks,  

przeczytałem jak filozoficzny esej :) SUPER!

report |

hossa,  

ale to nie mój tekst tylko pożyczony z netu , kiedy zamyśliłam się nad pustynią, to go znalazłam;) hej Damian:)

report |

ApisTaur,  

metaforyczna pustynia / już z samej nazwy jest pusta / bardzo dobrze znam faunę i florę najróżniejszych terenów pustynnych / (stare zainteresowania)/ więc jeśli zauważę u kogoś / takie określenie / że ma "pustkę w sercu " / nie omieszkam zrobić mu wykład z kardiologii / dzięki za trud i obecność hosko //:-)

report |

Jaga,  

nie gryzie tylko bezdusznych, a co to?jest taki gryzoń najgorszy, czasem zwany ;)

report |

ApisTaur,  

dzięki Jago//:-)

report |

LadyC,  

Gilberta też gryzło i też chyba nie umiał na to pytanie całkiem poprawnie odpowiedzieć :)

report |

ApisTaur,  

w tej sferze / jednoznaczność może być nieosiągalna //:-)

report |

Wiktoria,  

nadmiar tęsknoty - za kimś lub za czymś niespełnionym: u peela widoczny gołym okiem; przed monitorem

report |

ApisTaur,  

a mówią że od przybytku / nie boli głowa //:-)

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1