12 may 2011

Pomnik zapomnienia

I walczyli w pocie czoła
Krwią znacząc kręgi pamięci
A dziś pamięć zbesztano materialną ciągotą
Ojczyznę zrównali do wartości kilku złotych
A ludzie jak w sieci pajęczej zagubieni
W kokonie spraw ważnych i ważniejszych
I tych co krew oddali za nasze pokolenie
Dziś nie widać na pomnikach dnia codziennego...
Po cóż były starania wyszywane śmiercią
Skoro hafty te dziś juz tak bardzo zapomniane


number of comments: 11 | rating: 8 |  more 

Wieśniak M,  

Bo pomniki w ludziach stawiajmy ojczyzny w sercach nie placach krew dzieciom przekażmy i życiu nie wypisujmy nią poematów.... pozdrawiam.

report |

angells,  

A któż to będzie pamiętał? Jeśli pisać nikt nie będzie? Jeśli ktoś w dniu codziennym nie przypomni ile krwi było wylane za wolność, którą dziś ludzie wyżsi stopniem splamili i sprzedali naszą ojczyznę. Czemu nie pisać o tym? Czemu nie przypominać

report |

Wieśniak M,  

Ależ pisać, ale nie epatować, nie drzeć szat, nie żyć przeszłością, tylko budować przyszłość. Dla tych dla których tę krew przelali. To pomnik dla ofiar najwspanialszy . Nie sądzisz?

report |

angells,  

niestety polityczne tematy są trudne :) jeśli wiecie co miałam na myśli pisząc to :) to zrozumienie dlaczego w taki a nie inny sposób przedstawiłam swój punkt widzenia :)

report |

angells,  

Wieśniak M. a jak sądzisz jak wyglądać będzie nasza przyszłość w naszym kraju skoro Ci, którzy nam zgotowali taki los (politycy) mają nas jedynie za siłę roboczą? Jak mamy walczyć o lepsze jutro nas i naszych dzieci, skoro już dziś nasza walka jest przegrana, bo zapominamy że Polacy kiedyś potrafili walczyć o przyszłość a dziś Polacy zgadzają się i przytakują kiedy nasza wolność jest sprzedawana, żeby Ci co przy korycie siedzą mieli jeszcze więcej i więcej aż w końcu przekroczą granicę wytrzymałości nas wszystkich. Być może Ty nie widzisz tego wszystkiego zaślepiony mediami... ja widzę dlatego piszę... a chyba pisać mi wolno ;)

report |

heol,  

...angells,jestem na tak i doskonale Cię rozumiem ojczyzna,która straci swoją tożsamość i historię staję się już tylko krajem z NAZWĄ,bez dziedzictwa i bez żadnych wartości,opluwany i rozkradany

report |

Wieśniak M,  

Przepraszam Cię. Widać źle odczytałem Twoje intencje. Pisz sobie o czym chcesz, ubieraj to w słowa i formy dowolne. Ja już tego czytać nie będę, bo forum to jest dla mnie ucieczką od miernoty rzeczywistości jaką każda ze stron sporu politycznego toczy. Pozdrawiam i :)

report |

Wojciech Jacek Pelc,  

moim zdaniem zabrałas się do rzeczy ze złej strony, chcąc ogarnosć całość, wpadłaś tylko w patos i moralizatorstwo. racja, takie tematy sa trudne, dlatego nalezy podchodzić do nich delikatnie, bardzo subiektywnie i indywidualnie. pokazywać, może mały, ale bliski sobie odcinek tej prawdy. najlepiej bez kategorycznych osadów (te zostaw czytelnikowi). próba bycia tą wszechwiedzącą kończy się brakiem autentyczności, co szczególnie w poezji bywa zabójcze dla tekstu.

report |

angells,  

Wojciechu dziękuje że chociaż Ty potrafisz ubrać krytykę w sposób dla mnie zrozumiały bez ataku :) Być może źle się zabrałam, ale pisząc nie myślę o tym czy ten odbierze to tak a tamten w inny sposób :) piszę oddając swoje myśli i jeśli komuś się nie podoba ok szanuje to, mi jeśli się coś nie podoba opisuje to w taki sposób jak Ty albo w ogóle się nie odzywam. Dla mnie twórczość to coś więcej wielu ludzi mnie nie rozumie bo jestem odludkiem niesamowitym, dzięki temu portalowi tylko się w tym utwierdziłam no cóż przyjmuje na klatę kolejną krytykę i walczę dalej ;) Dzięki Wojciechu mam nadzieje że w najbliższych dniach ocenisz następne moje niezrozumiane dzieło ;)

report |

Rafał Bardzki,  

Ten wiersz oceniam w kategorii przesłanie i zgadzam się z nim jak najbardziej.

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1