21 june 2015

21 june 2015, sunday ( o nieomylności ludzkiej i woli boskiej )

kiedyś bóg pozwalał wymykać się duszy
śpiewać z głębi radować byle czym
kiedy bóg ogłuchł
radość stała się zbędna
ludzie z karabinami posiedli boga
i prawo do jego woli
 
życie zstąpiło niżej niż piekło


number of comments: 22 | rating: 10 |  more 

jeśli tylko,  

nakręcił zegar, zostawił i poszedł..

report |

LadyC,  

nie jestem pewna czy to tak działa. raczej pozwolił ludziom zmierzyć się tym, co nazywają 'jego wolą' '

report |

turkus,  

bardzo ciekawa refleksja :)

report |

LadyC,  

dziękuję :)

report |

mua,  

klechowie za słabo pilnują afirmacji typu " wierzę w ..." = to ogłuchł ;)). A tak poważniej = parz na zdanie 1 heheh. I "szkoda hawaryty" by tu rozwijać pojęcie nieświadomości zbiorowej zapoczątkowane prze Junga, czy pola psychmorfologicznego, lub płynięcia w głównym nurcie ( bo nie przymierzając , jak również i mua : nie ”rozbierasz się do naga ”rzucając ”osiągnięcia” tzw. Cywilizacji, czy raczej Cywilizacji Śmierci – bo to dostrzega już wielu , i nie wracasz do lasu heheh, zresztą razem z choćby mua ;))) ). Co prawda w tym ”płynięciu” po drodze chwytasz siem drobnych trawków i zadajesz pytania typu: gdzie My kuźwa płyniemy ??? Tylko czy to wystarczy ?? pozdrówki ;))))

report |

LadyC,  

Nie wystarczy raczej bo niby do czego miałoby to wystarczyć? Trochę innym torem poszedłeś niż ja, ale to nie przeszkadza. Może chodzi o to, żeby czasem jednak tupnąć choć nogą i krzyknąć: ja się nie zgadzam? bo jeśli się wszyscy zgadzamy to mamy jak mamy. A wracając do pytania: czy to wystarczy? Nie.

report |

mua,  

njo ;))) kuźwa co to za " demokracja" bez liberum veto hehehh

report |

Jerzy Woliński,  

w wielu regionach niestety :)

report |

LadyC,  

oby kiedyś nie zdarzyło się i u nas

report |

bosonoga,  

Ciekawie snujesz. Istotnie, wygląda na to, że ogłuchła starowina :) „jego wola”, „bóg dał, bóg wziął”, „ na wzór i podobieństwo boskie” - te wszystkie „prawdy” wygłaszane przez nasze bogobojne babki straciły dzisiaj wiarygodność. Pozdrawiam.

report |

LadyC,  

niby tak, ale ja raczej miałam na myśli radykalizm wszelaki, a wręcz pilnowanie porządku moralno-religijnego w wersji ekstremalnej czyli ekstremistów wszelakiej maści, którzy potrafią zabić bez skrupułów w imię miłość do boga. ale to przecież historia stara jak świat. a jednak nadal oburza.

report |

LadyC,  

i jeszcze tylko jedna uwaga - to nie jest wiesz przeciwko bogu czy Bogu - przeciwko ludziom, którzy tłumaczą nim swoje okrucieństwa

report |

obiekcja,  

Przecież głosi się, że Bóg jest w nas. Znaczy to, że taki Bóg jaki człowiek. Idąc dalej - tyle Bogów ile osobowości ludzkich, prawda? Może dlatego taki chaos?

report |

LadyC,  

nie wierz wszystkiemu co się głosi ;) nie wszystko jest prawdą.

report |

bosonoga,  

No cóż, ludzie od zawsze podpierali się bogiem (Bogiem :)) nawet w największych okrucieństwach (wojny religijne, okaleczające rytuały itd.). Ale fakt, że dzieje się to w XXI wieku jest dla mnie czymś niepojętym i jednocześnie przerażającym. We wcześniejszym komentarzu chciałam wrazić zadowolenie, że w najbliższym, europejskim sąsiedztwie teraz rzadko używamy Go jako podpórki :) Pozdrawiam :)

report |

LadyC,  

tak, co do tego się zgadzam. a to, że dzieje się to w XXI wieku jest o tyle przerażające, że nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jak blisko nas to wszystko jest i jak niewiele trzeba, żeby się rozpanoszyło na nowo. przy okazji polecam film Timbuktu, gdyby ktoś miał ochotę obejrzeć, warto. Pozdrawiam i dziękuję za dyskusję.

report |

jeśli tylko,  

"Timbuktu" to tytuł?

report |

LadyC,  

Tytuł. Film startował do tegorocznego Oskara (przegrał z Idą)

report |

Towarzysz ze strefy Ciszy,  

ludzxie z karabinami nie posiedli boga, tylko Bog nie siada do rozmowe z gowniarzami co sie musza podpierac bronia. nawet im to powiedzial ale zignorowali. widac byl niezgodny z normami niemieckimi

report |

LadyC,  

myślę, że w ogóle nie jest zgodny z normami ludzkimi a już na pewno nie z tymi, które wyznają rozwiązania siłowe, żeby 'pomóc' ludziom wierzyć

report |

M.S.,  

Wszystko zależy od perspektywy

report |

LadyC,  

tak, z pewnością. ja oczywiście piszę ze swojej, co wcale nie wyznacza trendów. ot, uwiera i czasem się przeleje ... na 'papier'.

report |




Terms of use | Privacy policy | Contact

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


contact with us






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1