15 października 2014

15 października 2014, środa ( Nie ziewaj na sztukę )

Zapytałeś, czy istnieje piękniejszy świat, niż ten, w którym żyje artysta. Nie jestem artystką, więc schlebiało mi, że właśnie do mnie skierowałeś to pytanie. I naprawdę nie wiem, czy istnieje jakiś lepszy i piękniejszy świat, ale wiem, że przez dwie godziny najpiękniejszy wydawał mi się nasz świat. Ten, w którym ja byłam aniołeczkiem, a Ty prawdziwym artystą i miałam wrażenie, że słowo sztuka masz wytatuowane na plecach, że sam układasz się w to słowo. Że jesteś jego semantycznym odpowiednikiem - Ty byłeś signifiant, a sztuka była Twoim signifie.
 
I nawet nie wiem, czy to miejsce było przepełnione naprawdę ambitną sztuką. Było tam tak dużo chaosu, haseł wyrwanych z książek Masłowskiej i niesamowitych błyszczących instalacji. Jeden z artystów wołał też za nami ironicznie: Masz już pięć lat, a nie potrafisz rozwiązać nawet prostej całki! Ale Ty po prostu śmiałeś się z tego i uważałeś, że to jest genialne. Byłam taka zawstydzona Tobą, i sobą, i tym, że tak mało wiem i jeszcze mniej rozumiem. Odbijałam się od ściany do ściany, wpatrywałam w rzeczy, które nic mi nie mówiły, podobnie jak pozostałym – lekko oderwanym od świata, ale nie szybującym tak wysoko jak Ty. Chłopcom romantycznym, ale mrocznym i męskim. Dziewczynkom grzecznym, ale swawolnym i zalotnym.
 
Wydawało mi się, że Ty jeden spośród nich rozumiesz to wszystko, ale wtedy powiedziałeś, że nie; że to piękne, że nic nie rozumiesz. I że nie przyszliśmy tu zrozumieć, tylko dowiedzieć się, czego nie rozumiemy.


alt art,  

czy jest gdzieś piękniejszy świat niż Twój tatuaż..

zgłoś |

doremi,  

Bardzo dobrze się czyta :)

zgłoś |

Jaro,  

Powiem, że nie ziewnąłem, a dwa razy ziewnąłem na oglądany równolegle film.- Zmienię kanał, bo w końcu jakiś wniosek trzeba wyciągnąć... z kieszeni, bo na głowę już za późno. Odwrotnie jest ze sztuką, pochodzi z głowy (to, że z serca to g.... prawda), ale z kieszeni przeważnie zamiast korzyści wychodzą dziury. Jak wiemy dziury oznaczają pustkę, czyli jakieś podobieństwo, choć paradoksalnie , jednak jest:. - Oczywiście z pustą głową. Wyjątek stanowią czarne dziury. Te wszystko wciągają , chociaż nie stwierdzono u nich nosa. To jest właśnie sztuka, wciąga i przyciąga, a nie wiesz dlaczego, jak i kiedy:)

zgłoś |

Jaro,  

Affinity :)

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1