12 maja 2019

12 maja 2019, niedziela ( Dokument )

Wstrząsający dokument Tomasza Sekielskiego "Tylko nie mów nikomu" .
Ciężko opisać słowami, co przeżywały ofiary jako dzieci i co przeżywają dzisiaj jako osoby dorosłe. 
Mam nadzieję, że kiedyś ta "nieskazitelna" instytucja przestanie istnieć...

https://youtu.be/BrUvQ3W3nV4


liczba komentarzy: 11 | punkty: 5 |  więcej 

milena,  

miałam napisać, że ponieważ nie ma na to szans - niech sobie istnieje dla tych, którzy tego potrzebuję, ale w tym przypadku to nie ma zastosowania - mafie trzeba traktować inaczej

zgłoś |

blue eye,  

Chciałabym kościół bez księży, wiem że to niemożliwe. Chciałabym kiedyś wejść do takiego kościoła, gdzie poczuła bym się że jestem bożym dzieckiem, teraz tego nie czuję... Myślę, że z Bogiem można rozmawiać wszędzie jeśli się tego chce... Wszystko musi zacząć się naprawiać od góry od Watykanu. Nie ma szans na zmianę na 'dole,' jeśli 'góra' tego nie zacznie.

zgłoś |

jeśli tylko,  

oczko, wejdź do lasu, Bóg jest wszędzie.. gdzie się go szuka.. :)

zgłoś |

byłem...,  

To jest instytucja, od której systemu rządzenia, uczyła się włoska mafia. Dlatego jedno i drugie trwa tak długo. Tylko nie mów nikomu, że ja to pisałem...

zgłoś |

blue eye,  

A mafię trzeba tępić.

zgłoś |

Jaga,  

Po filmie "Kler", czy po "Nie mów nikomu", który jest dokumentem, nie jestem nawet zszokowana, za to bulwersuję się cały czas, odkąd mam świadomość, że kościół nie jest kościołem, w moim rozumieniu. A ta świadomość trwa już, ho, ho, a może i dłużej ;) Przypadków nie tylko molestowania. W budynku kościoła, w konfesjonale, na lekcji religii i nie tylko, proboszcz dotykał niektóre dziewczynki (także i mnie, tyle miałyśmy szczęścia, że jawnie nie posuwał się niżej )był także znanym kasanową mężatek, panien i wdów, co ładniejszych w powszechnym mniemaniu. To tylko wierzchołek góry lodowej, długo by jeszcze pisać, bo trwał w tej parafii ok 30 lat. I co, i nic. :D Szeroko komentowane jego zachowanie było tylko kanwą towarzyskich plotek, mimo że jakiś zazdrosny mąż pobił go do nieprzytomności. Ksiądz wrócił ze szpitala i odpuścił tylko tamtej mężatce :D. Albo ona jemu, bo powodzenie miał niesamowite :D Nawet w czasach słusznie minionych był bezkarny i wpływowy, widocznie u jednych władz i drugich . Korupcja, polityczne agitki (obecnie aż do mdłości za słuszną władzą) żyłowanie opłat za "posługi"kapłańskie, tego doświadczyłam w 4 parafiach, gdzie mieszkałam. Już nie wymieniam wiarygodnych relacji krewnych i znajomych, gdzie często także słyszałam na własne uszy i naocznie doświadczałam podobnego, podczas uroczystości rodzinnych. Obawiam się po tym wszystkich latach i obecnie, że długo, długo jeszcze, w Polsce kościół się nie zmieni. Zarówno kler, jak i ludzie, członkowie wspólnoty, gdyż wciąż przeważa zmowa milczenia i tolerancja tego typu występków, szczególnie na prowincji.

zgłoś |

alt art,  

bóg już nie zachodzi do tej katedry..

zgłoś |

Jaga,  

Katedrę można stworzyć samemu i niekoniecznie bez boga.

zgłoś |

jeśli tylko,  

W Irlandii też wierzyli, ze to bastion i co teraz.. ale nasi pasterze krótkowzroczni wciąż wierzą, że my barany.. (a z drugiej strony - jest jednak trochę prawdziwych księży..)

zgłoś |

Jaga,  

Wierz mi Jeślinko, że jednego prawdziwego nie znałam i nie znam. Jednak nie kwestionuję, zawsze znajdą są przyzwoici ludzie, także i księża, lecz nie dane mi było spotkać. Najwyżej takiego nijakiego, który nic nie robił, aby ukazać to lepsze oblicze kleru.

zgłoś |

ApisTaur,  

i krzyk się rozległ/ że król jest nagi/ chociaż tę nagość wszyscy widzieli/ trzech małp zasada i brak odwagi/ sumień milczących nikt nie wybieli//

zgłoś |




Regulamin | Polityka prywatności | Kontakt

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


kontakt z redakcją






Zgłoś nadużycie

W pierwszej kolejności proszę rozważyć możliwość zablokowania konkretnego użytkownika za pomocą ikony ,
szczególnie w przypadku subiektywnej oceny sytuacji. Blokada dotyczyć będzie jedynie komentarzy pod własnymi pracami.
Globalne zgłoszenie uwzględniane będzie jedynie w przypadku oczywistego naruszenia regulaminu lub prawa,
o czym będzie decydowała administracja, bez konieczności informowania o swojej decyzji.

Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1